Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4B 2.7T Kipinä puuttuu, tulppa ja puola testattu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 4B 2.7T Kipinä puuttuu, tulppa ja puola testattu

    Otsikon mukaisen pelin käynti huononi radikaalisti. 500km tuli ajettua melkolailla putkeen, jonka jälkeen auto oli tunnin pihassa. Kun kokeilin startata tuntui kun yksi pytty olisi poissa pelistä. Pienillä kierroksilla edettiin melko nykien mutta kierroksien kanssa ajo tasaantuu vähän.

    Irrottelin puolan johdot ja koneen apukuskin puolella keskellä irroittaessa ei ollut vaikutusta. Vaihdoin kyseisen pytyn puolan ja tulpan tuloksetta. Kokeilin sitten et vielä nämä vaihdetut koneen ulkopuolella ehjän pytyn puolan johdolla ja kipinä tuli hienosti. Tässä viallisessa pytyssä taas kipinä ei tullut.

    Mistähän sitä vikaa sitten lähtisi etsimään? Puolan johdosta?

    #2
    Kokeile vaihtaa sytkävahvarit päikseen, siirtyykö vika?

    Comment


    • #3
      Kiitos jälleen Mikko!

      Näinhän se oli ja sattui vielä motonetistä löytymään hyllystä. Valmistus on lopetettu orggisosalle btw. Taas turbo laulaa.!

      Comment


        #4
        Hyvä juttu! :) Jos ei olis löytynyt sieltä, niin multa olis ;)

        Comment


        • #5
          No mä tossa just motonetin tiskillä sanoin kaverille että jos tää maksaa vitusti nii kyllä harmittaa tulla kattoo foorumille missä Mikko on kirjoittanut että mulla olisi ollut kotona. Ja näinhän se tietenki meni :D Mut ei ollu paha hinta ja vanhan saa korjattua.

          Keskimmäisen transistorin kollektori(kohan?) tuo olisi, joka on irronnut.



          Comment


            #6
            :)

            Ei tuota vissiin ihan helpolla saa tinattua niin että se ei irtoa. Tarvii hyvät vehkeet ja tietoa miten se pitää tehdä.

            Comment


            • #7
              Itseasiassa en usko että tuota tinaamalla ikinä saisikaan kiinni. Tina ei tuossa kovin kauaa pidä ja saa olla melko kuumana jos aikoo noin isoon liittimeen juotella. Pitäisi jollain hitsaamisen tapaisella mutta siitä nyt ei tule mitään. Mutta varmasti voi korjata, ihmisen tekemiä laitteita kun ovat. :)

              Comment


                #8
                hitsaamisen tapaisella
                Lankabondaus = ultraääni lämpö ja paine.

                Tuossa taas nähdään malliesimerkki autoelektroniikan suurimmasta kirouksesta: alumiinilankabondaukset.
                Hihavakiona vois sanoo, että lähes puolet ohjainyksillövioista johtuu noista.

                Ja laita suosiolla uus, niin ei tartte jännittää, että miloin laukee uudestaan. Alumiinissa et tosiaan saa juotosta pysymaan.

                Comment


                • #9
                  Jes!

                  hyvä tietää. Laitoin joo uuden mutta ajattelin konttiin korjata varalle.

                  Comment


                  • #10
                    Mahtaakohan tuo olla yleinekin hajoamistapa noille vahvistimille? Tollainen ottaa päähän, kun vika on noinkin yksinkertainen ja kohtuu arvokkaassa osassa.

                    Comment


                      #11
                      On varmasti yleisin vika.
                      Eihän tuo ole edes kallis osa, kun vertaa ABS ohjainyksikköön tai mutitronicin ohjainyksikköön, joissa sama vikamoodi.
                      Onneks motronic ei ole tehty tuolla tekniikalla, mutta esim. Opel käyttää monessa mallissa alumiinilankabondattuja ECUja. Ongelmat on sen mukaiset.

                      Comment

                      Working...
                      X