Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljyvalo syttyy 1600rpm kohdalla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Öljyvalo syttyy 1600rpm kohdalla

    Tein "Mr Muscle käsittelyn" 2,5TDI (AFB) koneen turbolle ja samalla lisäsin öljyä koneeseen, kun oli päässyt mittatikun alareunaan. No öljyä hulahti vähän liikaa ja ajattelin, että se palaa tai valuu sieltä muuta kautta pois. Sitten siinä kaasutellessa ja ajamaan lähtissä rupesi öljyvalo huutamaan, mutta sammui aina (siis valo), kun ajoi matalilla kierroksilla, alle 1600rpm.
    Onko sieltä nyt sitten liian kovan paineen takia mennyt jotain rikki ja siksi se ei jaksa nostaa paineita?

    #2
    Kannattaa tsekata öljypaineanturin liitinjohto. Se on kovin hentoinen ja siten katkeaa helposti kun konehuoneessa jotain touhuaa.

    Comment


    • #3
      Noniin, eli johtovikahan se oli.
      Ajattelin, että ei se vika voi olla johdossa, kun alle 1600 kierroksilla öljyvalo sammuu. Putsasin ja vaihdoin liittimen ja nyt ainakin työpaikan pihalla tehdyn pikaisen kokeen perusteella toimii taas.

      Comment


        #4
        Joissain VAG:n moottoreissa on kaksi anturia. Toinen kytkee liian pienellä paineella (alle ~0.3 bar) ja se sytyttää valon aina. Toinen kytkee, kun paine on riittävän suuri (yli ~1.8 bar). Tämä ylempi anturi hälyttää vain, jos kierroksia on riittävästi. Bensakoneessa jotain 3 krpm, dieselissä näköjään vähemmän.

        Comment

        Working...
        X