Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T BFB käynnistysongelmia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Noniin, vier kävi lukemassa mulle koodit, kiitos siitä ja seuraavia tuloksia tuli:

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 01: Engine Labels: 06B-906-018-AVJ.lbl
    Part No SW: 8E0 909 518 AL HW: 8E0 909 018 A
    Component: 1.8L R4/5VT 0003
    Coding: 0011711
    Shop #: WSC 66565 257 00032
    VCID: 7AADF85440C747DBE95-5160
    VINID: 9D196AAAA2151444411401421076FDC059

    2 Faults Found:
    17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265)
    P1292 - 004 - Open Circuit - Intermittent
    17939 - Camshaft Timing Adjustment
    P1531 - 004 - Open Circuit - Intermittent
    Readiness: 0000 0100

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-614-517.lbl
    Part No: 8E0 614 517 A
    Component: ABS/ESP allrad 3429
    Coding: 04475
    Shop #: WSC 06435
    VCID: 2615FC24E1FF133BFDD-51F2

    1 Fault Found:
    18258 - Powertrain Data Bus
    P1850 - 35-10 - Missing Message from ECU - Intermittent

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 08: Auto HVAC Labels: 8E0-820-043.lbl
    Part No: 8E0 820 043 AB
    Component: A4 Klimaautomat 1323
    Coding: 00000
    Shop #: WSC 63251
    VCID: 619FAF38C851B403C8F-513C

    1 Fault Found:
    01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
    79-00 - Please Check Fault Codes

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 09: Cent. Elect. Labels: 8E0-907-279-8E2.lbl
    Part No: 8E0 907 279 F
    Component: int. Lastmodul NDL 0517
    Coding: 00002
    Shop #: WSC 63251
    VCID: 35372B682C5968A3447-4B00

    2 Faults Found:
    00979 - Lamp for Low Beam; Right (M31)
    57-00 - Electric Circuit Failure
    01496 - Bulb for Fog-Lamps; Left (L22)
    57-00 - Electric Circuit Failure

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 17: Instruments Labels: 8E0-920-9xx-8E2.lbl
    Part No: 8E0 920 900 N
    Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D42
    Coding: 01101
    Shop #: WSC 00006
    VCID: 2F3B1900CE0552730EB-5160
    WAUZZZ8E54A150524 AUZ6Z0C0354015

    6 Faults Found:
    00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
    30-00 - Open or Short to Plus
    00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
    30-00 - Open or Short to Plus
    00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
    29-00 - Short to Ground
    00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
    27-00 - Implausible Signal
    01314 - Engine Control Module
    49-10 - No Communications - Intermittent
    01304 - Radio
    49-00 - No Communications

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 46: Central Conv. Labels:. 8E0-959-433-MIN.clb
    Part No: 8E0 959 433 AR
    Component: Komfortgerát T85 1310
    Coding: 06976
    Shop #: WSC 63251
    VCID: 015F8FB828111403A8F-4B00

    Subsystem 1 - Part No: 8E1959801B
    Component: Tõrsteuer.FS BRM 0003

    Subsystem 2 - Part No: 8E1959802B
    Component: Tõrsteuer.BF BRM 0003

    No fault code found.

    End----------(Elapsed Time: 05:40, VBatt start/end: 13.4V/13.8V)-----------

    Olikin nyt sitten ilmeisesti hajottanut tuon nokan tunnistimen ohi mennen taas tai sitten "uudessa" johtosarjassa jonkinlaista häiriötä. Osaisiko arvon raati sanoa tuosta ecusta? Meniskö johtovikana vai onko ecu antamassa viimeisiään?
    Viimeksi muokannut Pellenormi; 24.1.2022, 22:56.

    Comment


    • #32
      Nuo termostaatin ja nokan solenoidin koodit ovat itselleni tulleet vastaan kun akun jännite on päässyt liian alas tai kun akkua on käytetty irti.

      ABS:n koodi viittaa kyllä siihen, että ECU:ssa tai sen johdotuksissa voi olla ongelmaa. Ecun releen olit jo ilmeisesti vaihtanut, niillä kun on tapana kerätä helposti kosteutta itseensä ja aiheuttaa mielenkiintoisia ominaisuuksia. Samassa paikassa on myös toisioilmapumpun rele, joka voisi mahdollisesti aiheuttaa tuon erikoisen äänen. Lisäksi sieltä löytyy flektin rele, joka voi aiheuttaa flektin pyörimistä turhaan ja näin tyhjentää akun.

      Comment


      • #33
        Okei, no nyt ei akkua ole irti käytetty, mutta käyn tänään läpi johdutuksia ja putsaan liittimet vielä kunnolla. Toki akku joutui koville aikaisemmin, kun ei suostunut käynnistymään vanhalla releellä ja starttailin aika paljon, ennenkun älysin et siellähän on vanhat releet kiinni. Voisi ehkä tästä tulla?

        Ecun releen otin toisesta, ennen kiinni olleesta johtosarjasta, joten varmaa tietoa ei ole senkään täydestä toimivuudesta ja tilasinkin siihen uuden eculle sekä pumpulle ja sit sen 40 ison oranssin sulakkeen. Kiitos vinkistä! Voisin senkin tarkistaa. Tepolta on tulossa uusi n80 + takaiskut varuiksi, kun mitään ääntä tuo vanha n80 ei pidä. Kiitos vastauksesta! Lähden kohta tuota ihmettelemään, niin pidän taas päiväkirjaa kun saa jotain aikaiseksi.

        Ettei käy liian tylsäksi, laakerit pitäisi vielä vaihtaa, kun aloitti nyt kunnon äänen 40km/h jälkeen, kun muita ääniä saanut pois :)

        Comment


        • #34
          Noniin, kävin tuossa läpi johtoja, pistokkeita, otin ECUn ja akun pois n.2h ja käynnistin auton, ai että kun kävikin tasaisesti ja nätisti, eikä kuulunut yhtään sivuääni (sitä flop flop, mikä selviää aikasemmista videoista). kävin koeajolla, enkä suuremmin vedettänyt, kylmä auto ja seisonut hetken, pääsin takaisin pihaan ja taas se alkoi, FLOP FLOP ja tyhjäkäynti seilaa minkä ehtii.. Ilmeisesti siis nollasi vian, kunnes taas löytyi.. Antaisiko VCDS vikakoodia sieltä aktiivihiilipöntöltä? Sulakkeet kaikki silmämääräisesti ehjiä, releistä nyt takuuseen voi mennä, eikä niitäkään varmaan ihan mielenvaltaisesti ole järkeä vaihdella sieltä täältä, TOKI hyvähän kaikki ois ajallaan uuteen vaihtaa.

          Noista releiden lukumäärästä, konepellin alla on 2 + 2 sulaketta
          Ratin alla taisi olla 3 relettä? Onko nää määrät ihan oikeat?

          Jostain syystä bensapumpun sulake oli myös otettu pois joskus, siihen on laitettu uusi tilalle ja muut sulakkeet olikin ehjiä. Eniten mietin, miksi tuo bpumpun sulake oli jätetty pois? En jaksa kyllä enään yllättyä tuon auton kohdalla mistään.

          No, parempaa viikonloppua teille! Nyt jätettävä autohommat vklp ajaksi ja ensviikolla tutkia lisää.

          Comment


          • #35
            Heipähei!

            Tässä tuli taas oltua sorvin ääressä ja eilen iltapäivästä auto päätti olla ottamatta kierroksia liikennevaloissa, jäi junnaan n.1000rpm eikä liikkunut mihkään / vastannut kaasuun. Auto seis, eikä meinannut enään saada käyntiin, mutta kaasupoljin pohjaan ja hetken päästä hörähti. Auto kotiin ja vikakoodit lukuun niin antoi tämmöisen: -17972 -Kaasuläpän käyttölaite; alijännite perusasetuksen yhteydessä, jatkuva. Otin kaasuläpän irti ja kokeilin säätääkö edes sitä kun virrat lyö, mutta säätää tietenkin. Auto ei tällä hetkellä lähde käyntiin millään keinolla, niin olisiko tuo kaasuläppä sitten tullut tiensä päähän? Manuaaliset kalibroinnit suoritettu, mutta ei auta mikään.

            Comment


            • #36
              Kannattaa varmaan tsekata johtosarja,eikö tuo nyt virran vähyyttä herjaa?

              Comment


              • #37
                Johtosarja juuri vaihdettu ja toimi ihan moitteettomasti kyllä, tähän hetkeen asti. Kävin pistokkeita ja johtoja läpi kyllä. Tosin mittarilla niitä en vielä käynyt, huomenna saa mittarin niin voi sillä katsella.

                Kuvassa näkyy noi määrät, mitä tietokoneella sain.
                Attached Files

                Comment


                • #38
                  Älä laita vikakoodeja kuvana vaan tekstinä (haku ei osaa etsiä kuvista tekstiä). Ja mieluiten VCDS:llä luettuna.

                  Comment


                  • #39
                    Joo, tuohon hätään ei saanut vcds, mutta nyt tarvinee sillä lueskella. Kävin tuossa tota johtosarjaa läpi, sulakkeita yms niin oli tuo 40A sulake kärvähtänyt eculta ja 1 moottorinohjausyksikön sulake (15a) rasialta. Vaihtoon, mutta auto ei silti käynnisty. Tuolla ohjelmalla mikä itsellä, antaa tuon, kaasuläpän käyttölaite alijännite perusasetuksen yhteydessä, jatkuva. Ihan ei viittis lähtee uusimaan turhaan tuota kaasuläppää, jos ei vika olekaan siinä. Ideoita?

                    Comment


                    • #40
                      Noniin, eilen taas tuli ihmeteltyä audia, niin kaikesta päätellen polttoainepumppu ollut tiensä päässä ja aiheuttanut omalta osaltaan harmaita hiuksia. Eilen sitä yritin käynnistellä, turhaan. Semmonen kuivahko rutina kuuluu polttoainepumpusta eli varmaan sen merkki notta kilometrit täynnä? Bensaa tuo ei ainakaan syötä mihinkään päin, sulakkeet yms ehjät kyllä. Voisi selittää tuon salaperäisen hyytymisen ja kaasuun vastaamattomuuden.. Toki monta muutakin asiaa, kulutus, pätkiminen jne. Tarvii laittaa uutta tilaukseen ja alkaa sen jälkeen ihmettelemään lisää. Pitäis kyllä alkaa se huoltaminen noista eniten mahdollisista vaihtoehdoista, jos tuossa ollut suurin syypää moneen asiaan.

                      Tuossa koittanut sitä arvuutella, että mikähän on mahtanut sen toisioilmapumpun sulakkeen käräyttää (40A)? Kuitenkin suhteellisen iso sulake, niin tokkopa ihan pienestä ottaa nenilleen.. Helpottaisi vähän lähteä vikaa paikantamaan, kun eilen kattelin niin johtosarja sieltä päin ehjänä ja muualtakin kyllä, vaihdettu "uuteen" tuossa jonkun aikaa sitten. Tarviiko se taas vaan lähteä vaihtelemaan johtosarjaa?

                      Hyvää viikonalkua !

                      Comment


                      • #41
                        https://streamable.com/7yhplo

                        Tässä taas alkaa oikuttelee.. Eihän tuo nyt varsinaisesti terveeltä kuulosta?

                        Walbron 255lph pumppu kyseessä..

                        Vaihdanko pumpun? Akun? Vai mitä?

                        Toisinaan tekee juuri sitä, että auto lähes sammuu, pumpusta loppuu ääni ja sit taas hörähtää käyntiin. En osaa ihan sanoa, että onko joku virtakatko vai pumppukatko. Voishan tuota Bpainemittarilla varmaan katella, että mitä se sanoo, kun käy..

                        Alkaa taas ideat loppumaan kesken, niin paljon vaihdettu osaa eikä vieläkään vika korjaantunut.



                        Edit: Näemmä halusi tuon alun tuosta poistaa, joten lyhykäisyydessä.

                        Eli joo, audin kimpussa tuli taas oltua, niin apuvirralla sain auton käymään ja kuulostaa tältä käydessä, en äkkiseltään kuule, että olisi vikaa..

                        https://streamable.com/7sf7kd

                        Vaihdoin aamulla releen, tarkastin sulakkeet, maadoitukset yms.

                        Comment

                        Working...
                        X