Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ 44 vetonivel

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Typ 44 vetonivel

    Löytyiskö ohjeita vetarin ulompien kumien vaihtoon? Ei tarvitsisi säätää, jos oilis tietoa...

    #2
    -Auto maassa napapultti/mutteri auki
    -nurkka ilmaan, pyörä irti
    -alapallon pultti irti, alapallo kammetaan irti tolpasta
    -vetari muljautetaan irti navasta
    -jos nivel on pulttikiinnitteinen, pultti laitetaan takaisin niveleen ja kierretään pohjaan, mielellään pulttimopolla -> tämä irrottaa nivelen akselista
    -jos on mutterikiinnitteinen niin nivel on lyötävä vasaralla irti
    -vetarin kumin pannat poikki, kumi pois, nivelen ja akselin pään putsaus, uudet rasvat ja kasaaminen päinvastaisessa järjestyksessä.

    Comment


    • #3
      Typ 44 vetonivel

      Vaikuttaa simppeliltä. Mutta niinhän nämä aina... (:

      Comment


      • #4
        Kannattaa laittaa yli vedettävä kumi, kun kelvollisia perinteisiä ei taideta enää valmistaa. Putsaus vähän vaikeampaa nivel kiinni, mutta muuten helpottuu homma paljon. Etenkin kun Typ44:ssa on ollut nivelet tosi lujasti akselissa ja -86:ssa ei ole vielä pultilla nivel kiinni.

        Comment


        • #5
          Typ 44 vetonivel

          Ok. Kiitos vinkistä. Muutenhan toi homma onnistuu, mutta nivelen kanssa en ole pelannut.

          Comment


          • #6
            Ainakin jos vetonivel on kiinni napapultilla, niin vetoakselin saa irti autosta ilman alapalloniveleen koskemista irrottamalla vaihteiston laipassa kiinni olevat kuusi XZN-pulttia ja kääntämällä pyörät linkkuun.

            Comment


              #7
              Mutterivetarissa on lukkosokka nivelen sisäpuolella, joka pitää ottaa sokkapihdeillä irti. Ei siis c-sokka, joka pullahtaa pelkästään niveltä lyömällä. Saa takoa loputtomiin, jos ei tuota tiedä irrottaa.
              Attached Files
              Viimeksi muokannut jasso; 28.2.2015, 22:46.

              Comment


                #8
                Tuossa sokassa on välillä haastetta saada sopivasti levitettyä. Sopivat pihdit ainakin itsellä oli hakusessa, välillä sai lyödä/pistää väliin ties mitä, joka levittää ja pysyy siellä.

                Comment


                • #9
                  Typ 44 vetonivel

                  Minkähän mallinen pihti olis kätevin?

                  Comment


                  • #10
                    Typ 44 vetonivel

                    Simppeli homma hyvillä ohjeilla ja kuvilla. Sokan levitys hiukan haasteellinen vaihe. Onnistui napauttamalla sokan toinen reuna ikään kuin jumiin niveleen ja sitten toisesta päästä levitys. Motonetista myivät väärän kokoiset (pienet)kumit. WV Golfin kolmoskorisen -98 mallin vetarin kumit olivat oikein sopivat (:.Kiitos keskusteluun osallistuneille, etenkin Jassolle.

                    Comment

                    Working...
                    X