Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.9 SDi kaksoismassan kestoikä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    1.9 SDi kaksoismassan kestoikä

    Pitäisi tehdä hiukan kannattavuuslaskelmaa kun kyseessä 1998 vuotinen volkkari jolla ajettu reilut 300tkm, oletettavasti alkuperäisellä kaksoimassavauhtipyörällä. Huoltokirjassa ei ainakaan mitään merkintää että olisi koskaan vaihdettu. Siitä on nyt kytkin loppu ja pitäisi päättää uusiako pelkkä ~100€ kytkinpaketti vaiko myös vauhtipyörä. Jälkimmäisen vaihtoehdon kanssa auton paalaaminen on taloudellisesti yhtä järkevää kun puhutaan 300-400€ osista ja 500€ autosta.

    Minulla ei ole eikä koskaan ole ollutkaan yhtään kaksoismassavauhtipyöräistä autoa. Onko se noilla kilometreillä jo vaihtokunnossa ja onko sitä mitään keinoa tietää ennen kuin purkaa osat käteen?

    #2
    Eipä siellä taida semmoista olla.

    Mikä auto kyseessä ?

    Golf ja Bora ainakin taitaa olla 020 kuorisella laatikolla vielä jossa nurinpäin oleva kytkin. Näissä pari kohdetta jotka kannatta katsoa ennen kytkimen vaihtoa.
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 26.2.2015, 11:51.

    Comment


      #3
      -98 Polo, moottorikoodi AEF.

      Comment


        #4
        Joo no Poloisessa taitaa olla. Enpä olisi huolissaan pyörän kunnosta. Uusi kytkin vaan ja kovaa ajoa.

        Comment


          #5
          En minäkään olisi huolissani 6N Polon _vauhtipyörän_ kunnosta. Laatikko sitten on eri asia. Onneksi niitä saa esim. ebay / getriebemeister saksasta näppärästi.

          Comment


            #6
            Eipä toinna paljon laatikkoa vaihtaa kun reilusti alle tonnilla on heti kourallinen ehjiä samanlaisia nettiautossa. Kiitän kuitenkin neuvoista. Hymyilytti hiukan tuo "kovaa ajoa".

            Comment


            • #7
              Noissa nettiauton halvimmissa saa varautua siihen, ettei niissäkään tuo laatikko ole välttämättä ihan parhaassa tikissä.
              Eli "ehjä" voi olla aika laaja käsite... :)

              Comment


                #8
                Tässähän vaikuttaa käsittääkseni paljolti Polosen korimalli. Eli heikkolaatikkoisia ovat nuo "töpöperä" Polot ja Classic ja Variant ovat kestävämpiä.

                Comment


                  #9
                  Enemmänkin siinä merkkaa käsittääkseni se "voimalinja", eikä korimalli. Jos autossa on nuhapumppu pellin alla, eli bensamoottorina 1.0-1.6 tai dieselinä 1.9SDI tai 1.9D, niin askit on heikohkoa sorttia. Puhun nyt siis Polosta ja Ibizasta/Cordobasta noin vm. 1996-2002.

                  Comment


                  • #10
                    Joskus oli huoltovastuulla päälle 400 tkm ajettu sdi ibitsa ja siinä ei kytkin oireillut mitenkään. Eli ääni "pelkät kytkimen osat vaihtoon" optiolle.

                    Comment

                    Working...
                    X