Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABH käyntiongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ABH käyntiongelma

    Tuli moottoriin ongelma. Starttaa kylmänä hyvin, käy tasaisesti 5-6 minuuttia, ja sammuu laakista, eikä käynnisty. Tällöin moottorin lämmöt ehtii nousta 60 C asti
    Polttoaine tulee kiskolle ihan ok.
    Vikakoodeja ei anna mitään, voi toki olla vika lukijassakin,
    V302 laitteella luettu, muuta lukijaa ei nyt saatavilla.

    #2
    Kampikulma-anturi?

    Comment


    • #3
      Mistähän se anturi löytyy, ja voinee kait mittaamalla tarkistaa sen kunnon?
      Tarkoittanetko Hall-anturia?

      Comment


        #4
        Tarkoitin käyntinopeusanturia. Voihan se nokka-akselin hallikin olla mutta lämpötilasta riippuvainen vika viittaisi käyntinopeusanturiin joka sijaitsee muistaakseni tuossakin moottorissa siinä vaihteiston kyljessä kuskin puolella. Silmäilee siitä paikaltaan vauhtipyörän/vetolevyn hampaita.

        Comment


        • #5
          http://www.autonvaraosat24.fi/bosch/698043
          Oliskohan tämä kyseinen osa?

          Comment


            #6
            Kunnon laitteella nuo vikakoodit, niin tarkentuu mikä anturi kyseessä :)

            Nokka-akselin anturi(virranjakajassa) ja sitten vauhtipyörän luona olevat osaavat näyttää vikakoodin motronicille. Kuskinpuolella moottorin ja laatikon saumassa on kaksi anturia:
            - engine speed impulse sender (harmaa) 077 905 381 A
            - ignition timing sender (musta) 077 905 381

            Etka tuntee V8:iin nuo anturin ainoastaan. Ainakin 200:ssa on täysin samannäköiset anturit päällepäin, mutta ovat eri osanumerolla. Erona liittimen väri ja johdon pituus?

            Comment


              #7
              Kyllä. Tuolla hinnalla kannattais ehkä kokeilla ensin käytetyllä osalla. Sama käy liki kaikista 90-luvun alkupuolen 32V V8 koneista.

              Comment


              • #8
                Oletko mitannut anturit (engine speed impulse sender ja ignition timing sender) ? Noin 1k Ohm pitäisi olla liittimien nastojen 1 ja 2 välillä.

                Comment


                • #9
                  Ei noita pääse tuossa pihamaalla mittaileen, kun ei saa autoa tarpeeksi ylös, että pääsisi antureille

                  Comment


                    #10
                    Anturistahan lähtee kiinteä johto jonka toinen pää liittimineen on yleensä jossain siinä tulipellissä kiinni. Siitä sen pääsee mittaamaan eikä tarvi auton alle könytä.

                    Comment


                    • #11
                      Pitääpä lähtee etsiin liittimet ja mitata, mitä näyttää

                      Comment


                      • #12
                        Jos jollakin foorumilaisella olis kyseiset anturit, ehjät ylimääräisenä, voisin ostaakkin jotta pääsis kokeileen onko vika siellä, ei antanut ainakaan motronicin kautta mitään vikakoodia

                        Comment


                        • #13
                          Antureista jää kyllä yleensä vikakoodi, tosin en tiedä (usko) että nuo yleismallin lukijat osaavat kaikkia lukea. Kannattaisi koittaa vag com /vcds:llä.

                          Comment


                          • #14
                            Jos oikeasta johdosta mittasin, niin alkuun näytti 0 ohm, eikä startannu, pyöri vaan, ja kun lähti käyntiin lopulta, niin näytti 839ohm, oli mustalla liittimellä oleva, ja googlettemella näytti samanlaiselta liittimeltä konehuoneessa kuskin puolella

                            Comment


                            • #15
                              Molemmat anturit täytyy saada vaihtoon, jospa sitten taas pelittää

                              Comment

                              Working...
                              X