Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Gurut, mitä hajosi... A6 2.8-30V

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Gurut, mitä hajosi... A6 2.8-30V

    Eli tuossa ajossa kerran nyppäsi ja ajoin heti sivuun (sammui) ja pelti auki... Öljyn käryä ilmassa ja ensimmäisten muovien alta paljastui:
    - Reikä venttiilokopassa
    - Nokka"ketju" poikki (näkyi pää reiästä)
    - Jakohihna ehjä

    Mitä meni ja mitä maksaa... Ottaako ko. mallissa venttiilit kiinni ym... Vakuutuksista lienee aivan turha kysellä mitään. Koneena siis 2.8-30V, vissiin ACK. Autolla ajettu n.130tkm.

    #2
    Varmastikkin on toisen puolen venttiilit ja huonossa tapauksessa mäntiä mennyt. Riippuu tietysti siitä montako kierrosta ehti kone pyörähtää kun toinen nokka ei pyörinyt ketjun katkeamisen vuoksi. Joka tapauksessa jonkinmoinen remontti odotettavissa.

    Comment


      #3
      Tässä juuri varaosakonetta metsästän... otan mielenkiinnolla vastaan tietoa jos jollain on osia / konetta kaupan.

      Comment


      • #4
        Voihan nenä! Osanottoni moottorin puolesta, ilmoittele toki jos jostain löydät varaosakoneen ja mihin hintaan sait, tässä nyt rupeaa kauhulla odottelemaan oman ACK:n räjähdystä... oliko kuitenkin huollot tehty ja öljyä koneessa, ihmetyttää noilla kilometreillä...

        Comment


          #5
          Huollot tehty ajallaan jne... syy selvittelyn alla, mutta alustavat tutkimukset viittaavat toista nokkaa pyörittävän ketjun kiristimeen. Eli ilmeisesti maanantaikappale tai jotain...

          Jälkiviisaana voi todeta, että kannattaa kuunnella outoja ääniä TODELLA tarkkaan. Meinaan tuosta kuului satunnaisesti startatessa semmoinen "särähdys" jonka luulin olevan esim. pakosarjan lämpöpellin pärähdys (jos olisi siis löysässä). Taisi kuitenkin olla löysän ketjun pärähdys joka loppui kun kiristin kerkesi mukaan... Onko kellään tietoa kuinka tuo kiristin pelaa? Jousella? Öljynpaineella? Kansi on irroitusvaiheessa ja toivo elää vielä, ettei mäntiä tarttis vaihdella =) (eihän "noin" pienet venttiilit VOI tehdä mäntään mitään, eihän...)

          Comment


          • #6
            Taitaa olla samanlainen ku 1.8T:ssä. Tuossa linkki keskusteluun siitä:

            http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=11886

            Tuolla oli linkki kuviin 2.8:n vastaavasta paikasta. (juttu stefojen vaihdosta ilmeisesti)

            Comment

            Working...
            X