Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 2.8 quattro automaattivaihteisto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 2.8 quattro automaattivaihteisto

    Kyseessä A8 2.8 D2 -97 quattro automaatti

    Joskus kun auto on kylmä saattaa huomata pientä viivettä vaihteistossa kun vaihtaa itse manuaalisesti 3 -> 2 ja rullailee esim hidastetyössyyn. Sitten kun painaa ensimmäisen kerran kaasua niin siinä on pieni viive kun vaihde kytkeytyy päälle. Muuten vaihteisto toimii hienosti ja sulavasti. Tuntuu tosiaan että ajotyylillä on eniten vaikutusta asiaan.

    Onko kokemuksia mistä tuo mahtaa johtua? Autolla ajettu n. 260tkm
    Viimeksi muokannut Tate; 28.2.2015, 09:42. Perustelu: tarkennetaan vian kuvausta

  • #2
    Öljyistä nyt kannattaa lähteä liikkeelle. Tarpeeksi? Kuinka vanhaa? Oikeaa laatua?

    Comment


    • #3
      ... ja vikakoodit syytä lukaista ensimmäisenä.

      Comment


        #4
        Vastaavilla vaivoilla multa meni koko tiptronic laatikko vaihtoon 297tkm kohdalla 1998 vuoden A6:sessa. Kesällä oli just huomattava luistaminen vaihdoissa ja talvella sitten paljon huomattavampaa luistamista, kun oli pakkasta ja jäykät öljyt.

        Kaksi kertaa vaihdettiin öljyt, mutta ei juurikaan vaikutusta. Sikäli 300e per vaihto on paljon. Latviasta tuli "tehdaskorjattu" laatikko ja turbiini 24kk takuulla ja nyt toimii kuten pitääkin. Jälkeenpäin ilmoittivat, että on glykolia öljyn seassa ja sitten meni syyläri vaihtoon, kun oli vuotanut sieltä öljyn joukkoon jäähdytysnestettä.

        70 tkm sitten oli jo hieman diagnosoitu laatikon vammoja, mutta sen aikainen omistaja ei mitään sen eteen tehnyt silloin. Kai se kestää ajaa kunnes menee kokonaan rikki... =)

        Comment


        • #5
          Lootan "kypsyydestä" voi todeta esim. Sillain että, kun laittaa kylmänä pykälän, viivettä ei saa olla juuri yhtään. Oli sitten pakki tai D.

          Noilla oireilla kiiruusti öljynvaihtoon. (elvytystä)

          Kaverilla teki juuri viivettä ja ei kauaa mennyt kun loota poiki.

          Voi tietty olla tuossa tapauksessa jokin muukin syy hajoamiseen.
          Viimeksi muokannut satanen; 14.2.2015, 19:48. Perustelu: lisäys

          Comment


          • #6
            Vastaavat vaivat voivat johtua myös muualtakin, kuin laatikosta. Esimerkiksi puuttuva tai virheellinen moottorin käyntinopeus tai kuormitustieto voivat aiheuttaa vastaavia oireita.
            Siksi ensimmäisenä kannattaa lukea ne vikakoodit, myös moottorista.
            Jos niitä ei ole, niin sitten laatikkovika on pomminvarma. Tuurilla kyse on öljyn vähyydestä.

            Latviasta tuleva on tehdaskorjattu. Recro on yritys ja se on yksi moderneimmissa tehtaista, joissa automaattiaskeja tehdaskunnostetaan. Haulla löytyy paljon lisää.

            Comment


            • #7
              Ok kiitos vinkeistä. Minkä hintainen tuo vaihdelaatikko on tuolta Latviasta suurinpiirtein?

              Comment


              • #8
                Saakos audin laatikoihin ns. Shiftkittiä Niinku jenkkilaatikkoihin, niillä ne parantelee noita vaihtoja jne.

                Comment


                  #9
                  Eikö Audeihin saisi ohjelmoitua tuollaisia? :) Jenkkilaatikoissa ei pahemmin taida olla sähköjä ohjailemassa laatikon toimintaa?

                  Comment


                    #10
                    Mulle se maksoi 1700e (1600e plus 100e rahdit molempiin suuntiin) DEX-tyyppikoodilla oleva laatikko. (2.8 quattro) Ja noita tyyppejä on useita. Recro haluaa vanhan laatikon itselleen. Niillä oli DEX korjattuna hyllyssä ja laittoivar sen tulemaan. Hintaan lisättiin 600e pantti, jonka ne palautti kun saivat vanhan laatikon itselleen.

                    Kannattaa miettiä, kuinka paljon haluaa laittaa autoon kiinni uusien osien suhteessa. Itsellä olisi ehkä kannattanut purkaa auto osiksi ja myydä pois, mutta en kehdannut. Jos auto on muuten hyvä ja korjaa sen omaan käyttöön, niin kannattava operaatio.

                    Comment


                    • #11
                      Onko kokemuksia mikä nuo minun oireet aiheuttaa noissa vaihdelaatikoissa?

                      Comment

                      Working...
                      X