Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 ilmansuodattimen vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 ilmansuodattimen vaihto

    Kuinka usein vaihdatte ilmansuodatinta?.Ajattelin että viime keväänä vaihdettu suodatin olisi tullut tien päähän.Sillä kesällä on ilmassa siitepölyä ja yl. pölisee.Tosin suodattimella on ajettu vasta 13000km.Varmaankin olen vuoden ajoista ajatellen paljon myöhässä syksystä,mutta kuiteskin olen ajatellut vaihtaa orkkis ilmansuodattimen ensiviikolla.Ajatus on tullut mieleen bensan kulutuksen näkökulmasta:puhtaampi suodatin>auto syö vähemmän bensaa??

  • #2
    Näistä ilmansuodattimien vaihdosta on ollut puhetta. Mm A4:n vaihtoväli olisi ohjekirjan mukaan 50000 tai jotain sinnepäin? Kuka sitä uskoo meikäläisissä olosuhteissa?

    Minä vaihdan suodattimet aikaisemmin, mitä suositellaan. Pl bensafiltteri. Ajan vain suomibensalla ja 30000 km on liian vähän vaihtoon. Vaihdan sen ehkä n 40-50tkm välein.

    Vaihdetaan ( halpa) osa silloin kun tuntuu hyvältä olosuhteiden mukaan.

    Comment


    • #3
      A4 ilmansuodattimen vaihto

      Vinkki: Vaikka auto on huollettu merkkiliikkeessä, kannattaa silti omatoimisesti vaihtaa moottorin ilmansuodatin sekä puhdistaa ilmanottoputki ja putkessa ennen suodatinta oleva roskasihti.

      Nämä toimenpiteet eivät ilmeisesti kuulu normaaliin huolto-ohjelmaan:)

      Tein juuri ko operaation omaan 1.9TDI audiin, jolle on syksyllä tehty sekä longlife huolto että huolto-ohjelman mukaiset 90tkm lisätyöt eteläsuomalaisessa merkkiliikkeessä.

      Suodatin ja verkkosihti olivat melko tukossa ja operaation jälkeen moottorin veto parani huomattavasti.

      Muista Audi malleista poiketen A4:n ilmansuodattimen vaihtoväli on 90tkm.

      Comment


      • #4
        ilmansuodatin

        Minun mielestä ilmansuodatin lukeutuu niihin tärkeimpiin suodattimiin mitä autossa on.. Joten itse pyrin vaihtaan sen 30000km välein. Nämä suomen olosuhteet huomioon ottaen hiekkainen rapa roiskuu ja älytön pöly ainakin keväällä. eikä maksa paljon..

        Comment


          #5
          hyvä muistutus, täytyypä askarrella.

          Antti-Olli: mitä öljyä muuten käytät?

          Comment


          • #6
            Hyvä kysymys: Ei mitään tietoa.

            Pitäisi aktivoitua ja käydä vaihdattamassa uudet öljyt, sillä ostin auto vasta.

            Edellisessä 1.9TDI:ssä oli Mobilin long life luokituksen täyttävät öljyt.

            Uusi suodatin muuten maksoi 20? ja vaihtoon meni ihmettelyineen ja koeajoineen 30min. Huolto-ohjelman mukaan sisäilmansuodatin on tärkein, sillä se vaihdetaan joka huollon yhteydessä:)

            Comment


            • #7
              No sekin. Mut se vaikuttaa enemmälti kuskin kuntoon kuin koneen..:)
              Vinkki: irroittaa alipaineletku pakokaasukierron venttiilistä vähentää moottorin\imusarjan nokeutumista ja väittipä yks VAG guru et nostaa ala vääntöä..

              Comment


              • #8
                Ilmansuodattimen vaihto

                Onko paha vaihtaa itse ilmansuodatin A 4 2.0T:oon. Ilmaletku menee vas. ajovaloumpion alle. Miten pääsee käsiksi suodattimeen ? Turbopuolella näyttää olevan paremmin tilaa. Manuaalista ei ole apua....

                Comment


                • #9
                  Ei ole paha. http://www.audiction.com/audi-mainte...ilter-install/

                  Comment


                  • #10
                    Ylläolevassa ohjeessa step 2 eka kuvassa kädessä olevan torven sisältä voi löytyä karkea suodin, joka kannattaa myös pestä puhtaaksi.

                    Comment


                    • #11
                      Ilmansuodattimen vaihto

                      Voisko tuota enää helpommin selittää. Kiitos linkistä.

                      Comment


                      • #12
                        Auttakaa avutonta :D

                        Moi, Audi a4 b5 1.6 bensa kyseessä. Elikkä tulpat, tulpanjohdot, antaako kipinää, ilmamäärämittari tarkastettu. Auto nykii ja pätkii aivan kuin bensa loppuisi. Ylämäissä kun tarvitsee vääntöä tehot tuntuvat laantuvan. Ilmamäärämittari ollut poissa käytössä josta johtuen ecu vika tilassa eikä osaa laittaa syöttöä kuntoo? Maybe? Onko mahdollista? Vai missä vika. Tulpat olivat moccapäiset joten tulpat vaihtoon mutta ensiapuna puhdistin ja poltin kärkeä. Ilmanmäärämittari siis ollut pois käytöstä palaneen sulakkeen takia. ( ilmanmäärämittari/ ilmamassamittari en tiedä kumpi on oikea sana)
                        Kiitoksia paljon jo valmiiksi
                        Ja anteeksi jos on väärä ketju kysyä olen uusi enkä ollut varma mistä ketjusta kysyä apua!

                        Comment

                        Working...
                        X