Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Mikäs sitä lisäbensa suutinta ohjasi ? Lämpoaika-anturi koneen takapäässäkö ?
Kun puolituntia lohkossa, niin lähtee hyvin käymään, mutta ilman saa sahata.
Tuosta puheenollen olen itse tutkinut tota lämpöaikakytkimen toimintaa kahden watin lampun kanssa. Olen siis sen kytkenyt ryyppysuuttimen liittimeen. Kylmäkäynnistys on omassa autossa myöskin hieman sahaavaa.
Kun käynnistää kylmänä, lamppu kyllä syttyy, mutta kovin himmeästi. Ja käsittääkseni kylmäkäynnistyssuuttimelle pitäisi tulla jatkuva 12v, mitä lämpöaikakytkin sitten maadottaa maihin? Näin ei ainakaan omassa ajokissani tapahdu.
Kannattaa tarkastaa kylmäkäynnistyspiirin johdotus jos temppuilee. Lämpöaikakytkin on nimensä mukainen eli kytkee suuttimen maihin ja tosiaan suoraan 15-nastasta tulee jännite suuttimen toiselle puolelle.
Olet oikeassa, muistelin jotain toista kytkentää, ohessa korjaus.
Kylmäkäynnistyssuuttimelle tulee toiseen nastaan startin 50-nastasta "syöttö" ja toinen nasta on kytketty lämpöaikakytkimelle joka maadoittaa suuttimen, la-kytkimelle on haaroitettu tuo 50-nasta lämmittämään bi-metallia. La-kytkin maadoittaa runkoon.
Saattaa olla että startin solenoidilla on johdotus hapettunut ja korjauksen tarpeessa. Toki nuo kaikki komponentit ovat kuluvia.
Vika on omassa suhteellisen pieni, mutta siksi juuri kyselen, josko tekisi startin herätteeltä johdon suuttimelle. silloin suutin ei olisi toiminnassa muuten kuin starttaus asennossa. Ja se suutin ei sieltä juuri liikaa bensaa anna vrt. kesäaikana/ koneen ollessa lämmin.
Onko kellään hajua koska/lämpöasteet että, lisäsuutin toimii ?
Tämä lisäsuutin on myös hetken aikaa toiminnassa käynnistyksen jälkeen. Ei siis suihki siellä koko aikaa vaan aina kun kaasua painetaan niin pruikkaa pienen annoksen kiihdytystä varten niin kauan kunnes kannen takapäässä oleva "painekytkin" (johon tulee kaksi alipaineletkua) on lämmennyt tarpeeksi. Tällä siis estetään nykimistä kun kylmällä koneella lähtee alhaalta vedättämään.
No mulla on aina roikassa. Siksi ei tarvitse lisäbensa suutinta, Lyhyempi sahaus. Todettu asia. Suuttimet lienee kunnossa. Koska kuumanakin lähtee hyvin käymään (ei ole päässyt vuotamaan, eikä joudu sahaamaan)
Kovemmilla pakkasilla sitten töpseli kiinni.
(ni tässä on jutusteltu kahdesta audista, käyttiksestä on töpseli irti)
Mutta tuo toinen audi ei tahdo helposti ilman lohkoa lähteä.
Yksi olisi vielä. Lötköthän on kuuluisia bensanpaineiden katoaminen yön aikana, josko pääsee linja paineettomaksi.?
Viimeksi muokannut satanen; 13.2.2015, 16:26.
Perustelu: lis..
josko tekisi startin herätteeltä johdon suuttimelle. silloin suutin ei olisi toiminnassa muuten kuin starttaus asennossa. Ja se suutin ei sieltä juuri liikaa bensaa anna vrt. kesäaikana/ koneen ollessa lämmin.
Näinhän se juuri toimii, se johtokin siellä on. Startin "herätteen" vieressä oleva nasta-saa sähkönsä kun solenoidi vetää ja lämmitysvastus huolehtii ettei ruiskuta lämpimänä.
Tämä lisäsuutin on myös hetken aikaa toiminnassa käynnistyksen jälkeen. Ei siis suihki siellä koko aikaa vaan aina kun kaasua painetaan niin pruikkaa pienen annoksen kiihdytystä varten
Tällaista toimintoa en kytkentäkaaviosta löytänyt, muistaakseni se alipaineanturi ohjaa ohjauspaineensäädintä kylmänä rikastamaan seosta.
Tällaista toimintoa en kytkentäkaaviosta löytänyt, muistaakseni se alipaineanturi ohjaa ohjauspaineensäädintä kylmänä rikastamaan seosta.
Siinä rintapellissä on kiinni sellanen tötsä jossa on pistoke ja alapuolella alipaineletku. Ideahan tuossa on sellanen että kun kaasua painetaan jollonka imusarjassa alipaine pienenee niin silloin tässä "tötsässä" kärjet käy yhdessä jollonka pruikkaa bensaa sähkösuuttimesta. Lakkaa toimimasta kun tämä on lämmennyt riittävästi.
Minä laitoin aikoinaan typ44:sen kylmäkäynnistyssuuttimelle manuaaliohjauksen kabiiniin. Pikku ruikkaus suuttimella ennen starttia, niin johan lähti. Tai ei siinä kuumana/kylmänä käynnistysongelmia ollutkaan. Vain puolilämpimänä jolloin se ei meinannut lähteä millään käyntiin. "Manuaaliryyppy" korjasi tilanteen ja ei maksanutkaan juuri mitään.
Luulen kans että, se pikku ruiskaus omassanikin korjaisi tilanteen. Mutta en viitsisi mysteerijohtoja paljoa viritellä.
Tai tää käynnistys vaivainen on kyllä jo myyty, mutta ei ole vielä haettu.
Ajattelin vain uutta omistajaa ajatellen.
Audi 100 2.0E -88 kylmäkäynnistyssuutin ei toimi niinkun pitäis. ei ruiskuta,startatessa,virralla kyllä..se on ehjä ja termostaatti on ehjä.mistä se saa plussan? missä maa? mitä tarkistan seuraavaksi? apuja tarvitaan.
Viimeksi muokannut Killeri; 12.10.2023, 17:35.
Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.
Comment