Vuosimallia 95, immo vakiona. Ideoita kaivataan vian etsintään, koska vikamuistiin ei jää mitään!!! Kone sammuu kuin avaimesta kääntämällä kun on tyhjäkäynnillä. Kierroksilta ei ole sammunut. Auto on vakio, mutta 034 motorsportin puolakonversio on asennettu vuosia sitten.
Taustatarina on seuraava:
Viime syksynä auto sammui kerran risteykseen, samalla reissulla alkoi kova nykiminen kun antoi happea. Diagnoosi oli joukko vuotoja painepuolella. Korjasin pahimmat syksyn aikana ja meno oli taas normaalia. Yhden kerran kävi kuitenkin niin, että pysähtyessäni peruuttamaan autoa talliin se taas sammui yllättäen. Vikamuistissa ei ollut mitään. Vika ei uusiutunut enää syksyn aikana.
Auto meni tallliin ja seisoi kolme kuukautta koskematta. Viimeviikolla korjailin painepuolta mm. etupalkki, letkuja, jne. Enää ei ole vuotoja. Seisonnan jälkeen käynnistin auton ekaa kertaa. Stunppasi kaksi kertaa sekunnin käynnin jälkeen, mutta kolmannella lähti käyntiin ja kävi noin 20-30 sek kunnes sammui. Vikakoodit näytti immo ongelmaa. Kerhoveli teki parituksen ja kone läksi jälleen käyntiin.
Nyt lähtee normaalisti käyntiin, mutta kone sammuu satunnaisesti tyhjäkäynniltä. Voi käydä 15 sekuntia tai 2 min. Kierroksilta ei ole kuitenkaan sammunut kertaakaan. Yhden kerran vikamuistiin jäi ilmoitus "engine speed sensorista". Vaihdoin ko. anturin sekä myös sen toisen "triggeri" anturin varmasti toimiviin. Tämä ei auttanut. MAF, ISV sekä kaasuläppäkotelon potentiometri on karsittu pois häiriön aiheuttajina = piuhat irti. Sulakkeet ja releet on myös tarkastettu silmämääräisesti.
Itellä ei tule mieleen tällä hetkellä muuta kuin hapettuneet johdot jossakin tai viallinen virtalukon pohja. Mikä muu voisi olla kyseessä?
Taustatarina on seuraava:
Viime syksynä auto sammui kerran risteykseen, samalla reissulla alkoi kova nykiminen kun antoi happea. Diagnoosi oli joukko vuotoja painepuolella. Korjasin pahimmat syksyn aikana ja meno oli taas normaalia. Yhden kerran kävi kuitenkin niin, että pysähtyessäni peruuttamaan autoa talliin se taas sammui yllättäen. Vikamuistissa ei ollut mitään. Vika ei uusiutunut enää syksyn aikana.
Auto meni tallliin ja seisoi kolme kuukautta koskematta. Viimeviikolla korjailin painepuolta mm. etupalkki, letkuja, jne. Enää ei ole vuotoja. Seisonnan jälkeen käynnistin auton ekaa kertaa. Stunppasi kaksi kertaa sekunnin käynnin jälkeen, mutta kolmannella lähti käyntiin ja kävi noin 20-30 sek kunnes sammui. Vikakoodit näytti immo ongelmaa. Kerhoveli teki parituksen ja kone läksi jälleen käyntiin.
Nyt lähtee normaalisti käyntiin, mutta kone sammuu satunnaisesti tyhjäkäynniltä. Voi käydä 15 sekuntia tai 2 min. Kierroksilta ei ole kuitenkaan sammunut kertaakaan. Yhden kerran vikamuistiin jäi ilmoitus "engine speed sensorista". Vaihdoin ko. anturin sekä myös sen toisen "triggeri" anturin varmasti toimiviin. Tämä ei auttanut. MAF, ISV sekä kaasuläppäkotelon potentiometri on karsittu pois häiriön aiheuttajina = piuhat irti. Sulakkeet ja releet on myös tarkastettu silmämääräisesti.
Itellä ei tule mieleen tällä hetkellä muuta kuin hapettuneet johdot jossakin tai viallinen virtalukon pohja. Mikä muu voisi olla kyseessä?
Comment