Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT huono käynnistyvyys kylmänä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TT huono käynnistyvyys kylmänä

    Sellaista, vikakoodit on luettu eikä niitä ollut.
    joutuu sen 4-5 kertaa starttauttaa ennen kuin lähtee pakkas kelillä käyntiin kylmänä.
    ekakerran kun lähtee käyntiin niin nostaa kierroksia ja sitten sammuu. sen jälkeen lähtee käymään ja lämpimänä ei mitään ongelmaa. hieman olen joutunut kaasulla avittaa käyntiin lähtöä mikä ei kyllä ruisku koneessa pitäisi olla tarpeellista.
    aika vasta vaihdettuja osia on tulpat, puolat, lämpötilan anturi, muusta ei tietoa.
    itse olen päätellyt että viat viittaa bensan paineen säätimeen, bensa pumppuu tai kaasu läppään. olisko muilla ehsotuksia mistä vika löytyy? maksaa kuitenkin aikalailla noi osat niin vääriä osia ei huvittais ruveta vaihtamaan turhaan
    kone on se 00 vuoden 225hv eli vanhemmalla ruiskulla

  • #2
    Nouseeko lämmöt "normaalisti" 90C' ja pysyykö siellä?

    -Ihan perus juttu kans, jos kerta startti pyörii: millo akku vaihettu?

    Comment


    • #3
      lämpö mittari ei toimi kunnolla, näyttää 60cc kylmänäkin että sen lukemaan en luottais. tuossa eilen oli obd palikka kiinni ja torgue softalla kateltiin lämpöjä niin siinä 70-80 asteessa lämmöt pyöri.
      en ole vielä akkua tarkistanut sen verran tuore hankinta mut mielestäni hyvin pyörittää.

      Comment


      • #4
        Moottorin lämpöanturiin viittaisi. Pidetäänkö autoa lohkolämppärissä? Liian lyhyt lämmitys sotkee käynnistystä.

        Comment


        • #5
          Naapuri foorumilla samankaltaisen ongelman syyksi löytyi rikkinäiset alipaineletkut. Rrityisesti bensapaineensäätimelle menevä oli siinä tehnyt käynnistyksen hankalaksi rikkinäisenä.

          Comment


          • #6
            vielä en ole tarkemmin kerennyt tutkimaan. pensan paineen sätimelle menevän alipaine letkun uusin mutta se ei vaikuttanut tässä tapauksessa eikä sen letkun irroitus vaikuta tyhjäkäyntiin mitenkään.
            huomasin tuossa että vuotaa bensaa maahan jostain tankin seudulta eli taka akselin etupuolelta. pitäis vaan saada auto nosturille ja pohja muovit irroittaa että näkis mistä mahdollisesti tihkuu. pumpun päältä tuskin vuotaa koska silloin kai haju tulis sisälle autoon.

            Comment


            • #7
              Vuotaa todenäköisesti suodattimen jommasta kummasta liitoksesta. Ne liittimet alkaa olla alkusarjan autoissa jo vähän haprakoita.
              Liitintä ei pysty vaihtamaan vaan uusiksi menee letku joko tankilta suodattimelle tai suodattimelta eteenpäin. Yhteen olen korjannut vaihtamalla tilalle 8mm karoilla olevan suodattimen ja vaihtanut liittimet letkuun. Seat Leonissa 1.8 on samankokoinen suodatin 8mm letkukaroilla.

              Comment


              • #8
                kiitti, tästä oli paljon apua

                Comment


                • #9
                  lämpö mittari ei toimi kunnolla, näyttää 60cc kylmänäkin että sen lukemaan en luottais
                  http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=107991

                  Comment


                  • #10
                    rupesi tehot epäilyttämään autossa niin laiton ahtopaine mittarin kiinni. kas kummaa ahtaa 0.4bar max. täytyy nyt ruvetua tuotakin selvittämään. bybass on ehjä, sen tutkin jo ja tuo n75 ventiili näkyy olevan kärähtänyt. eli se vaihtoon
                    mulla on apx kone eli vanhempi, käyköhän siihen uudempaan tarkoitettu osa esim. http://www.slamit.net/product/6153/n...-vw-seat-skoda
                    Viimeksi muokannut raaceri; 25.2.2015, 13:23.

                    Comment


                    • #11
                      hain merkkiliikkeestä n75 sen vaan eipä ollut apua. oliskohan toi jossain vikatilassa.

                      Comment


                      • #12
                        tarkistin turbon siipien kunnon ja vaikuttaisin olevan kunnossa. nyt sitten kasauksen jälkeen pari vikaa.
                        1. kuskin sähkö ikkuna ei enään laske avattaessa ovi
                        2. esp valo palaa
                        3. ahdot edellee max 0.5 bar

                        eli maffi ja akkun kenkä oli tietenkin irti, tuossa eka koeajolla ekassa kunnon kiihdytyksessä eka kertaa mun aikana nousi ahdot tuonne normaaliin abaut kiloon mutta senjälkee ne pysyi siinä 0.5 jällee.
                        ite epäilen nyt maffia? saako kannatusta?

                        jarrupääsylinterin alla olevat liittimet mitä lie ei enään kovin tiukasti pysy kiinni. liittyykö esp.

                        Comment


                        • #13
                          Opeta ikkunat uudelleen pitämällä muutama sekuntti nappia pohjassa molempiin suuntiin, kun ikkuna ääriasennossa.

                          Vikakoodit?

                          Comment


                          • #14
                            Omassa TT:ssä oli alussa kanssa ahtojen kanssa pientä ongelmaa, eli ei ihan maximi arvoille päässyt. Joku letku sieltä oli keskeltä halki ja sen kyllä kuuli kun kaveri paino kaasua ja oli konepelti auki. Sihisi siis ilmat ulos.
                            Painetestikin vois olla kohdillaan: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ght=painetesti
                            Viimeksi muokannut Effect; 13.3.2015, 16:05.

                            Comment


                            • #15
                              käynnistys oireet on nyt poissa. eli imusarja alta oli halki kumi putki joka menee no egr järjestelmään ilmeisesti. ylimääräiset suhinat on nyt poissa.
                              edelliin ahtopaineet on kadoksissa. oikeastaan tuntui että kun toi putki halki niin nosti ahtoja ihan ok mutta nyt kun sen korjasin niin taas vaan 0.4-0.5 bar, paitsi välillä kun kävin pommittamassa tuossa niin ahtoi jopa yli baariin..
                              vaihdettuja osia ahtopaineen säätöventiili, Maf.
                              korjauksien aikaan ollut tietty akunkenkä irti, en tiedä johtuuko siitä vai jostain muusta mutta luiston esto ei mene enään päälle vaan luistonesto pois valo palaa koko ajan.

                              Comment


                              • #16
                                ESP-valon ei pitäisi jäädä päälle sen vuoksi, että akunkenkä on ollut irti. Lukee vikakoodit hän.

                                Comment


                                • #17
                                  Jos on huohotus/imupuolen putkisto vielä uusimatta (ne pikkuputket takaiskuineen) Niin siitä on hyvä lähteä uusimalla koko roska kerralla, eikä pala palalta BTDT.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X