Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAH kone ei käynnisty yön jälkeen.....

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AAH kone ei käynnisty yön jälkeen.....

    Terve!

    Mistä kannattais aloittaa tutkiminen ku tuo 2.8 ei käynnisty?
    Tarkistin yhden tulpan, oli kuiva ja ei tule kipinää kokeiltaessa...
    Moottori pyörii käynnistyksessä vaikka kuinka kauan, mutta ei pienintäkään toivoa, että edes hörähtäisi..

    Auto ei antanut eilisillä ajoilla mitään oireita tuosta.. Tuli ajettua jonkin verran ja käynnisteltyä muutamia kertoja...

    Etsin jo söörtsillä samanlaisia tapauksia ja viittauksia oli Hall anturiin ja bensapumppuun, mutta mikä todennäkösyyys olis että ne kummatkin kyrvähtää samanaikasesti. ;)
    Onko näillä mitään muuta yhteyttä toisiinsa ku se että molemmat käyttää samaa virtalähdettä.. ??

    -Marko

    "edit" Anteeks, tais tulla väärään paikkaan pistettyä tämä viesti...

  • #2
    Etsin jo söörtsillä samanlaisia tapauksia ja viittauksia oli Hall anturiin ja bensapumppuun.
    Onko näillä mitään muuta yhteyttä toisiinsa ku se että molemmat käyttää samaa virtalähdettä.. ??
    Pyörintänopeustiedon puuttuminen aiheuttaa sen, että bensapumppukaan ei pyöri.

    Comment


    • #3
      Missäs päin konetta se anturi majailee.. jos katsois ekaks onko liitin kiinni.. pystyykö sitä testaan mittarilla?

      Comment


      • #4
        Katso myös sulakkeiden ehjeys ja releiden toimivuus. Halli sijaitsee vas venakopan takapäässä (ainakin minulla) . Näet sen helposti (liittimen).
        Suosittelen testeriin viemistä. Se taitaa olla kyllä hankalaa, koska auto ei kulje?
        Olisiko paikkakunnalla kaveria, jolla on välineet tutkia asiaa?

        ps olisi mukava, jos laittaisit profiiliin auton tiedot.

        Comment


        • #5
          Renasin kaikki sulakkeet läpi, ei ollu mitään väärää.. liittimiä oon tarkistellu.. aika toivotonta tuntuu olevan etsiminen...

          Tuo testerissä käyttäminen tuntus olevan ainoa järkevä vaihtoehto..
          Olisiko kellään tampereella koivistonkylän lähellä olevalla immeisellä kenties aikaa ja vaivaa & kiinnostustsa korvausta vastaan tulla koneen kanssa kattoon vikakoodit??

          ?ttumainen homma tuo auton hinaaminenkin on Laakkoselle..


          -Marko

          Comment


            #6
            Taitaa olla kannen takapäässä kuskin puolella tuo hall-anturi ja vauhtipyörällä kytkinkopan suunnalla luultavasti myös 1 tai 2 anturia. Joku noista luultavasti prakaa. Vikakoodit varmaan kertoisi.

            Comment


            • #7
              Nonni!

              Kaikenlaisen antureiden kolkuttelun ja vemputtelun jälkeen, "pienen" pakkosaahaamisen tuloksena kone sanoi yhtäkkiä BRUUMMM... Käy ihan normaalisti, ei yski ei savuta..

              Eli varmaan on sillain, että joku anturi varmasti menossa rikki, mutta toimii välillä... Ihmeellistä vaan että niin ihanasti käy taas..

              Täytyy vaan viedä siis vikakoodin lukuun tuo kosla...

              -Marko

              Comment


                #8
                itsellä teki samaa 80:ssä (2,6abc).Aluksi silloin tällöin mutta sitten lopuksi loppu meno kertalaakista ja eiku käyttöautolle testeriin ja hall anturihan siitä oli menny.boschilta löytyy tarvikkeena anturi mutta joutuu kiinnittää vanhaan koteloon ja maksaa melkeen yhtä paljon kuin mitä alkuperäinen...

                Comment


                • #9
                  ...Pahus...
                  Se Halli taitaa maksaa ihan sopivasti... minkälainen se anturi on tekniikaltaan?? Eli jos mulla on siitä kiinni tuo ongelma, niin "herääkö" se anturi pikku kopautuksesta, liittimen hemputtelusta tms..
                  vai onks se joku "töhnään" valettu mötti, mikä tosiaan rikkuu kun rikkuu...

                  Tyhmiä kysymyksiä (maailma täynnä), mutta olis kiva tietää vähän enemmän tuon moottorin ja auton hengenelämästä, ettei tarvis aina korjaamolle enskaks viedä..


                  -Marko

                  Comment


                  • #10
                    Siellä taisi olla erikseen ainakin kampiakselin asentoanturi ja pyörintänopeusanturi, molemmat Hall-tyyppisiä. Viisaammat korjatkoot. Netistä löytyy anturien tunnukset jos haluaa verrata niitä vikakoodeihin. Välttämättä ei tietenkään rikki ole, mutta muistaakseni ainakin ABC:n pyörintänopeusanturi oli niin muovin peitossa ("yhtä puuta" johtoineen) että sitä voi olla hankala alkaa korjaamaan.

                    Jotakin noita Hall-antureita on korvattu tarvikemallisilla tekemällä epoksivirityksiä, ja jos hyvin tekee niin kyllä ne saman asian ajaa (mutta huomattavasti halvemmalla). Tuolta löytyy kuvia antureista, tuossa esimerkki: Hall sender

                    Comment


                      #11
                      tais muistaakseni maksaa noin 340eskoo,merkkiliikkessä saavat mitattua sen oskilokoopilla (kai se noin kirjoitetaan) ei onnistuy testata koti konstein...

                      Comment


                      • #12
                        Tarkistin kuitista, tarvikkeena Hall-anturin hinta oli viime keväänä 48? ja sillä tuli oma V6 kuntoon, mutta vaati epoksin kanssa pelaamista.

                        Comment


                        • #13
                          Mistä hankit tuon anturin tarvikeosana?? Mun on töissä helppo tommonen väkästellä vanhoihin kuoriin työkalujen puolesta.. Mielellään enemmän työntekoa ja vähemmän rahankulua..

                          Comment


                          • #14
                            Vieläkö vika on ajankohtainen? Itse askartelin tuollaisesta:
                            Motonet, VW Golf 1.8-16V 86--91 Bosch (Hall-anturi+pohjalevy). . . . . . . . osa.nro 10-9055
                            h. 33.30?.
                            Anturi itsessään prikulleen samanlainen, tosin niitattu pohjalevyyn. Itse hoidin "nauhasantaajalla" niitit levystä irti. Niitit on mukavastii paistettu itse anturiin kiinni, joten ne porasin pylväsporakoneessa läpi. Liitin on volkkarissa erilainen joten katkaisin molemmista piuhat mahd. pitkiksi. Johdot kolvaten ja eristäen. Anturi joko niitaten tai läpipultilla alkuperäiseen kanteen kiinni. (itse käytin 4mm kuusikoloruuveja joista madalsin kantaa). Hyvin toimii, on halpa ja tämän konversion jälkeen myös yltiö helppo vaihtaa.

                            Comment


                            • #15
                              Mulla oli Hall anturi kyrvähtäny. Ja paikallisessa Auto-Bernerissä sanottiin, että se muka lähtisi käyntiin kuitenkin vaikka se olisi rikki. Eipä vaan lähtenyt, oli aika homma loppujen lopuksi saada selville että se siinä oli se vika, kun merkkiliikkeessä väitettiin sen käynnistyvän ilmankin. Lopulta tulin siihen tulokseen ettei ole muuta vaihtoehtoa.

                              Comment


                                #16
                                Mulla auto lähti hallivikaisena käyntiin kylmänä, mutta ei kuumana. Olen ymmärtänyt, että juuri noinpäin.

                                Comment


                                • #17
                                  Terve taas!
                                  Nyt ois vika korjattu...
                                  Ostin "Veijo Esson" kertoman anturin Motonetistä, tein ohjeen mukaisen muutoksen vanhan anturin koppaan, ja nyt kaikki toimii taas niinkuin pitääkin...

                                  Halpa temppu tuommoinen anturin väkästely paikalleen.. Aikaa meni n. 1h kaikkine ihmettelyineen..


                                  -Marko

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mukava että ohjeista oli apua. Jälleen tuli osoitettua tälläisen foorumin tarpeellisuus.
                                    Katso muuten aina välillä ettei pääse anturin kiinnitys löystymään, voisi kuvitella että
                                    anturi lähtee melko vihaisella vauhdilla moniin eri suuntiin, mikäli pääsee ottamaan nokan
                                    päässä olevaan kiekkoon kiinni.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X