Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 2.0E -90 koneen kanssa ongelmaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100 2.0E -90 koneen kanssa ongelmaa

    Terve!
    Tuli ostettua satanen vähän aikaa sitten , käynnistyy hienosti mutta lämmettyään tökkii joku.
    tyhjäkäynti ok , mutta kun antaa kierroksia ja päästää alas niin meinaa sammua.
    Kiertää huonosti 3000 asti.Tulpat vaihdettu,suodin,öljyt,jääh nesteet.tulpan johdot mitattu, puola ja virranjakaja ok. imuletkut äkkiseltään katsottuna ok.
    Myös takavalot eivät toimi , onko sulakerasian ja polttimoiden välissä releitä?()sulakkeet ja releet boksissa ok)olen yrittänyt yleismittarilla mittailla :) .
    Olisiko konkareilla korjaus ohjeita?

    Tosiaan ensimmäinen autoni, kovin vähän kokemusta näiden laitosta.

  • #2
    Haulla löytyy vaikka minkälaisia juuri tällaisia ongelmia koskevia viestiketjuja. Suosittelen käyttämään sitä.

    Oli miten oli, starttipilotilla tai jollain vastaaval suihkuttelet kaikki imusarjan liitokset, alipaineletkut ja muut läpi. Jos koneen käynti muuttuu, olet löytänyt vuodon. Lisäksi tarkasta virranjakajan alipainesäätimen toiminta, ei saa vuotaa läpi jos imee siihen menevästä putkesta.

    Mittaa kaasuläpässä olevan kaasuläppäkytkimen toiminta ja ota tyhjäkäyntisäädin ISV irti & puhdista se liasta.

    Takavaloista sen verran, että kaikki valojen virrat menee sen valoviiksen läpi. Mittaa kuitenkin yleismittarilla vaikka sieltä takavaloista, ettei niille menevät johtimet ole oikosulussa maihin tai keskenään. Toimiiko edessä valot normaalisti?

    Comment


    • #3
      Kiitos, katson nämä huomenna läpi. Etuvalot ja vilkut toimii normaalisti. jarruvalo toimii myös.
      mikähän pumppu mahtaa olla akun vieressä takapenkkien alla?

      Comment


      • #4
        Tarkoittaako normaalisti toimivat etuvalot myös etuparkkeja?

        Keskuslukituksen boksi on se pumppu.

        Comment


        • #5
          Eipä toimi etuparkitkaan näköjään.
          Virta tulee keskuslukituksen boksille, mutta ei toimi .
          pitää suoralla virralla kokeilla

          Comment


          • #6
            Yleensä kun keskulukituksen pumppu Reistailee (ei toimi).. Uutta vain paikalleen. Niissäkin liittimissä eroja, siis montako pinniä on liittimessä.
            Kokeile vielä varoiksi avata lukot repsikan puolelta. ( Voi olla kuskin oven micro-kytkimessäkin vika) Kaikissa malleissa ei aukea ovet repsikanpuolelta.

            Ja tutki onko molemmat polttimot palaneet.?

            Comment


            • #7
              Katoppa ne sulakkeet uudestaan. Parkkivalot ja takavalot on samojen sulakkeiden takana

              Comment


              • #8
                Missä tämä isv on?

                Comment


                • #9
                  Sellanen putkilo jakopään vieressä johon tulee kaks vähän isompaa letkua ja päässä töpseli.

                  Comment


                  • #10
                    Kuinkas puhdistetaan

                    Comment


                    • #11
                      Tässä ei muuten ole virranjakajan alipaine säädintä

                      Comment


                      • #12
                        Onko kenelläkään tietoa mitä releitä on kuskin jalkatilassa? ja kuinka testaan pa pumpun toimivuuden , ääni kuuluu kyllä perästä.
                        Viimeksi muokannut Rasvanahka; 6.2.2015, 09:05.

                        Comment


                        • #13
                          Pumpun toimivuuden voi oikeastaan testata vaan painemittarilla, mikä kytketään määräjakajaan kiinni. Isv:n voi liottaa vaikka bensassa, melko sama kunhan saa likaa pois. Kannattaa vaihtaa vielä ilma- ja polttoainesuodatin jos ei tietoa millon vaihdettu.

                          Comment


                          • #14
                            Ilmanputsari ja ruiskusuodin vaihdettu, isv:n kokeilin suoralla virralla ja näytti toimivan

                            Comment


                            • #15
                              Ei se kerro vielä mitään. Sitä ohjataan pulssisuhdeperiaatteella, joten jos isv:n mäntä ei liiku takeltelematta aiheuttaa se kaikennäköisiä ongelmia. Onko jako ja sytytyksen ajoitus tarkistettu?

                              Comment


                              • #16
                                En oo tarkistanu, kun 1 mäntä on ylhäällä pitääkö pyörijän olla touon viivan kohdalla?
                                Kertokaas miten pitää olla

                                Comment


                                • #17
                                  Tässä ei muuten ole virranjakajan alipaine säädintä
                                  Osaakko kertoa mikä moottorin tunnus on?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Voi olla RT? Selviää kun laittaa Bilteman hakuun rekisterinumeron.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Luulisi kyllä siinä tapauksessa alipainesäätimen olevan.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Biltemalla ei ole tämän ajoneuvon tietoja.?
                                        ISV lilluu bensassa yön yli,isv:n sisällä liikkuu osat kun sitä heiluttaa onko normaalia? huomenna menen aamusta laittamaan sitä paikalleen.
                                        Auto on nyt nosturilla, missäs tämä virranjakajan alipaine säädin sit sijaitsee? Ja mitä kannattais vielä kattoa.
                                        Voiko antureita testata mitenkään, vai pitääkö vaan uusia samantien halll ja lamda.
                                        Viimeksi muokannut Rasvanahka; 6.2.2015, 18:57.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Katoppa siihen ykkös- ja kakkossylinterin väliin, tulppien juureen. Siinä on tasanen kohta lohkos jossa pitäis olla kirjainyhdistelmä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            RT:ssä ei ole alipainesäädintä, kun on KE-Jetronic. Silloin pitäisi olla sähkötöpseli määränjakajassa ja lambda-anturi pakohormissa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Miks mun RT:ssä (-89) oli sitten säädin? Katiton vehje oli tietysti. Eiköhän tuo RT oo pelkkä K-jetti, ainakin siihen asti ku katit tuli pakolliseksi.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Aivan. Olen nähnyt RT:n K-Jetilläkin. Vuosimalli oli ainakin vanhempi kuin -90. Melkein sanoisin, että oli -88. Minulla on tietääkseni -89:n RT ja siinä on ollut jo KE-Jetronic. Katista en tiedä sanoa, mutta ainakin jakaja on ollut ilman alipainesäädintä.
                                                Olisiko Horch sinun autosi ollut -89 käyttöön otettu ja vuosimallia -88? Tai sitten niitä on sekä että ja ruisku vaihtunut vaan kesken vuosimallin -89.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Nyt en kyllä muista niin tarkasti auton ikää. Rekisteröity oli -89 mutta tarkemmin en osaa sanoa. Säätimen muistan sen takia kun sen siihen vaihdoin.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Sekotetaan vielä pakkaa: mulla on 11/89 käyttöönotettu eli todennäkösesti mallivuotta 90 ja auto on K-jetillä. :) Ja siinä on se alipainekello jakajassa kiinni.

                                                    Hall-vikaan en usko, lambda on syytä testata, joskin yleismittarilla ei saa kovin tarkkaa kuvaa lambdan toiminnasta.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Lamda vaihdettu, ei auttanut.
                                                      1 ja 2 sylinteruIn väliin menee jäähdytysletku ja määränjakajassa töpseli

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Minkälaisen lambda-anturin ostit?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Bosch, samanlainen mikä oli kiinni

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Taas kun antaa kierroksia ja päästää alas niin meinaa sammua
                                                            Pitää varmaan kattoo sytytyksen ajoitus.
                                                            Virranjakajan kannen musta ulkokuori näyttää olevan halki , onko merkitystä
                                                            Viimeksi muokannut Rasvanahka; 7.2.2015, 14:39.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X