Mikä on järjestys virranjakajassa
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
100 2.0E -90 koneen kanssa ongelmaa
Collapse
X
-
-
-
Niille ei ole mitään relettä. Millekään valolle ei ole releitä alunperin. Vika niiden valojen palamattomuuteen löytyy joko sulakkeista tai valokytkimestä. Kaikki valojen virrat menee sen valoviiksen kautta.
Kuskin jalkatilassa on releet vain penkinlämmittimille ja muille sellaisille.
Comment
-
Miten ois tuohon 'lämmitessään tökkii' ongelmaan se lämpötila-anturi? Juuri tuossa postasin tuosta omasta hässäkästä mutta minullakin alkoi tökkimään kun kone hieman lämpeni. Ja anturin kun vaihtoi niin tuli sitten kaikkea mukavaa oiretta mutta nyt alkaa olla melko normaali käyntinen.
Comment
-
Eli viiksessä oli vika. KIITOS!
Missä tämä lämpötila anturi sijaitsee? ja pitäisikö vaikuttaa mtn kun irroittaa sille anturille menevän johdon?
Comment
-
Comment
-
Jotain on koneessa vielä vikana, kiihtyy todella huonosti ja bensaa kuluttaa varmaan 50l satasella.
onko muuten normaalia, että koneen käydessä otan öljykorkin auki niin hyytyy?Viimeksi muokannut Rasvanahka; 15.2.2015, 14:44.
Comment
-
Totanoin, KE-jetronic toimii kohtuu hyvin ilman lambdaakin. Ei pitäisi seosten mennä pahasti päin peetä, koska lambdalla ainoastaan hienosäädetään seoksia hiukan perusasetuksen molemminpuolin. Perusasetus/seos säädetään siitä "vessanpytyn" säätöruuvista.
Jos oikeasti 50 litraa satasella menee niin jokin on sitten pahasti pielessä ja varmaan puskee jo mustaa savua ainakin kiihdytyksissä. Tämän voisi aiheuttaa viallinen moottorilämpöanturi, ecu luulee että kone on jääkylmä ja täten kylmäkäyntirikastus ei lähde pois.
Kokeile ajaa moottori lämpimäksi ja nyppäse ilmamäärämittarista magneettiventtiilin töpseli irti, mikäli ruisku on säädöissään niin moottorin pitäisi toimia suht moitteetta kuten K-jetronic.
Lambdan toimivuuden voi todeta yleismittarilla helposti, 2.3E:ssä on lambdan töpseli edestä katsottuna moottorin oikealla puolella lähellä öljytikkua. Tästä voi mitata millaista jännitettä lambdalta tulee moottorin käydessä lämpimänä. Lähemmäs 1V pitäisi löytyä jos ja kun moottori käy rikkaalla, tosin eipä tuo rikas seos lambdalle varmaan hyvää tee.
Comment
-
Eikai se edes pyörisi jos nuo 50litraa/100km menis evästä...
Puuttuuko siitä sen vessanpytyn säätöruuvin päältä se tulppa? Kielii usein siitä jotta, sitä on säädetty ja yleensä vituiksi. Onkos tästä nyt niitä imuvuotoja katsottu kunnolla? Puhuit aiemmin että, virranjakajan kansi on halki, tällä on merkitystä.
Mittaappa sen lämpötila-anturin vastus ja kerro mitä se näyttää, kerro myös miten lämmin moottori/ympäröivä ilma oli mitatessa.
Comment
-
Täältä vahva veikkaus suuttimien ja niiden holkkien o-renkaille. Tai jopa holkille. Itsellä oli 1 sylinterin holkin pää karannu tuhkana ilmaan koneen läpi.
Suuttimille kannattaa tilata ebaysta hinnan takia
6x5,2= 034133557E
9,8x1,4= 035133557A
Holkeille löytyy o-renkaat kyllä ihan varaosapuljustakin kun yleiskoko
18x3= 026133557A
17x2= 026133557
Holkki 026133555A
Eli tuossa tarpeet yhteen suuttimeen ja holkkiin.
Comment
-
-
-
Missä lämpötilassa mittasit? Kuumalla koneella pitäisi olla muutama sata ohmia. Nollakelillä (moottori kylmä), joitakin kilo-ohmeja. Oliko tuossa kuitenkin kaksiosainen/kaksinapainen anturi? Jotkut mallit pitää sisällään erillisen anturin ISV:lle sekä ECU:lle. Nämä pitäisi siis mitata erikseen, nasta kerrallaan moottorin runkoa vasten. Jos mittaa nastojen väliltä, arvo on kaksinkertainen normaaliin verrattuna.
Aika vakiokamaa noi bosch-anturit. Tässä yksi käppyrä:
http://www.timbox.net/Link/2010/11-1...emp1_graph.jpg
Comment
-
ANturi
eli vaihdoin lämpötilaanturin uuteen, ei vaikuttanut mitään.
Nyt huomasin että öljytikku haiskahtaa aikalailla bensalle, suuttimet vuotaa siksi käy saa liikaa bensaa?
Comment
-
En nyt täysin ymmärtäny, mutta joo, vaikuttaa.
Tarkista ensin kylmäkäynnistys suuttimen toiminta, kokeilet ensin vaikka ottaa vaan pistokkeen irti siltä. Jos ei vaikuta mitään, ota suuttimet irti kannen puolelta ja irrota myös se kylmäkäynnistys suutin. Laita suuttimet osoittamaan johonkin purkkeihin ja käännä virrat päälle jotta pumppu paineistaa suuttimet, luulisi näkyvän jo silloin. Mutta jos epäilet, niin koita startata.
Comment
Comment