Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 2.0E -90 koneen kanssa ongelmaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Mikä on järjestys virranjakajassa

    Comment


    • #32
      Sytytysjärjestys on : 1-2-4-5-3

      Comment


      • #33
        Kenelläkään tietoa kuskin jalkatilan releistä?

        Comment


        • #34
          Mitä niistä pitää tietää ?

          Comment


          • #35
            Etu parkit ja takavalot ei pelaa, niiden relettä etsin

            Comment


            • #36
              Niille ei ole mitään relettä. Millekään valolle ei ole releitä alunperin. Vika niiden valojen palamattomuuteen löytyy joko sulakkeista tai valokytkimestä. Kaikki valojen virrat menee sen valoviiksen kautta.

              Kuskin jalkatilassa on releet vain penkinlämmittimille ja muille sellaisille.

              Comment


              • #37
                Eli valoviiksessä todennäköisesti vika.

                Comment


                • #38
                  Jos olisi valoviiksessä vika, niin mittaristossakaan ei palaisi taustavalot? Tässä tapauksessahan ne ymmärtääkseni palavat, niin kuin etuparkitkin paloivat kunnes eivät enää palaneetkaan.

                  Comment


                  • #39
                    Ihan hyvin voi olla niinkin, sen katkasian tiet ovat tuntemattomat. :) Itselläni puuttui mittariston valot viiksestä johtuen, muut toimi kyllä.

                    Comment


                    • #40
                      Ja kun sen katkaisijan vaihtaa, niin sen jälkeen voikin ne ajovalot releyttää. Pääsee valoviiksi paljon vähemmällä :).
                      Viimeksi muokannut Villee; 10.2.2015, 22:14. Perustelu: Kielioppi

                      Comment


                      • #41
                        Miten ois tuohon 'lämmitessään tökkii' ongelmaan se lämpötila-anturi? Juuri tuossa postasin tuosta omasta hässäkästä mutta minullakin alkoi tökkimään kun kone hieman lämpeni. Ja anturin kun vaihtoi niin tuli sitten kaikkea mukavaa oiretta mutta nyt alkaa olla melko normaali käyntinen.

                        Comment


                        • #42
                          Eli viiksessä oli vika. KIITOS!
                          Missä tämä lämpötila anturi sijaitsee? ja pitäisikö vaikuttaa mtn kun irroittaa sille anturille menevän johdon?

                          Comment


                          • #43
                            ISV ei ole toiminnassa. Ja sijaitsee ylävesiletkujen alla. Yksi johto.
                            Viimeksi muokannut satanen; 11.2.2015, 19:01. Perustelu: lisäys.

                            Comment


                            • #44
                              ISV nakutti ennenkuin puhdistin sen, nyt kun puhdistin sen bensassa, niin rupesi surisemaan

                              Comment


                              • #45
                                Virrat päällä pitääkin surista.

                                Comment


                                • #46
                                  Jotain on koneessa vielä vikana, kiihtyy todella huonosti ja bensaa kuluttaa varmaan 50l satasella.
                                  onko muuten normaalia, että koneen käydessä otan öljykorkin auki niin hyytyy?
                                  Viimeksi muokannut Rasvanahka; 15.2.2015, 14:44.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Lampda anturi ei jostain syystä nyt toimi. Kokeile toista/ En tiedä kuinka sen pystyisi mittaamaan, mutta oireet on juuri tämä.

                                    pakokaasun haju on varmaan voimakas. Pistä joku kenkäiseen sitä paikallaan ja katso kuika paljon tulee mustaa putkesta.

                                    Comment


                                    • #48
                                      onko muuten normaalia, että koneen käydessä otan öljykorkin auki niin hyytyy?
                                      Kyllä on. Saa silloin ohi-ilmaa mittaläpän ohi.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Omassa vaparissa voi ottaa öljykorkin pois käydessä eikä sammu. Ja kone toimii moitteetta, eli ei suurempia vuotoja taida olla, kun vetää hyvin ja ei nypyttele tms.
                                        Toisessa sammuu heti kone. Kolmannessa en ole kokeillut ja neljännessä audissa tarvii kokeilla.=)

                                        Comment


                                        • #50
                                          Totanoin, KE-jetronic toimii kohtuu hyvin ilman lambdaakin. Ei pitäisi seosten mennä pahasti päin peetä, koska lambdalla ainoastaan hienosäädetään seoksia hiukan perusasetuksen molemminpuolin. Perusasetus/seos säädetään siitä "vessanpytyn" säätöruuvista.
                                          Jos oikeasti 50 litraa satasella menee niin jokin on sitten pahasti pielessä ja varmaan puskee jo mustaa savua ainakin kiihdytyksissä. Tämän voisi aiheuttaa viallinen moottorilämpöanturi, ecu luulee että kone on jääkylmä ja täten kylmäkäyntirikastus ei lähde pois.
                                          Kokeile ajaa moottori lämpimäksi ja nyppäse ilmamäärämittarista magneettiventtiilin töpseli irti, mikäli ruisku on säädöissään niin moottorin pitäisi toimia suht moitteetta kuten K-jetronic.

                                          Lambdan toimivuuden voi todeta yleismittarilla helposti, 2.3E:ssä on lambdan töpseli edestä katsottuna moottorin oikealla puolella lähellä öljytikkua. Tästä voi mitata millaista jännitettä lambdalta tulee moottorin käydessä lämpimänä. Lähemmäs 1V pitäisi löytyä jos ja kun moottori käy rikkaalla, tosin eipä tuo rikas seos lambdalle varmaan hyvää tee.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Eikai se edes pyörisi jos nuo 50litraa/100km menis evästä...

                                            Puuttuuko siitä sen vessanpytyn säätöruuvin päältä se tulppa? Kielii usein siitä jotta, sitä on säädetty ja yleensä vituiksi. Onkos tästä nyt niitä imuvuotoja katsottu kunnolla? Puhuit aiemmin että, virranjakajan kansi on halki, tällä on merkitystä.

                                            Mittaappa sen lämpötila-anturin vastus ja kerro mitä se näyttää, kerro myös miten lämmin moottori/ympäröivä ilma oli mitatessa.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Täältä vahva veikkaus suuttimien ja niiden holkkien o-renkaille. Tai jopa holkille. Itsellä oli 1 sylinterin holkin pää karannu tuhkana ilmaan koneen läpi.

                                              Suuttimille kannattaa tilata ebaysta hinnan takia
                                              6x5,2= 034133557E
                                              9,8x1,4= 035133557A

                                              Holkeille löytyy o-renkaat kyllä ihan varaosapuljustakin kun yleiskoko
                                              18x3= 026133557A
                                              17x2= 026133557

                                              Holkki 026133555A

                                              Eli tuossa tarpeet yhteen suuttimeen ja holkkiin.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Jos K-Jetronic osia-tai tietoutta tarvitsee,yhtenä paikkana: www.ferrari400parts.com

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Lämpöanturi näyttää 1,305 kilo ohmia.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    En kyllä todellakaan muista sitä vastusta, mutta minusta sen pitäisi olla huomattavasti vähemmän, riippuen tietysti siitä mittaus lämpötilasta joka oli?. Jos keltään ei huomiseen mennessä tule faktaa, niin käyn kahtoo kun koneen ääreen pääsen.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Missä lämpötilassa mittasit? Kuumalla koneella pitäisi olla muutama sata ohmia. Nollakelillä (moottori kylmä), joitakin kilo-ohmeja. Oliko tuossa kuitenkin kaksiosainen/kaksinapainen anturi? Jotkut mallit pitää sisällään erillisen anturin ISV:lle sekä ECU:lle. Nämä pitäisi siis mitata erikseen, nasta kerrallaan moottorin runkoa vasten. Jos mittaa nastojen väliltä, arvo on kaksinkertainen normaaliin verrattuna.

                                                      Aika vakiokamaa noi bosch-anturit. Tässä yksi käppyrä:
                                                      http://www.timbox.net/Link/2010/11-1...emp1_graph.jpg

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Ite juuri tuon asteikoin mukaan mittailin omaani. Kylmänä oli molemmista navoista arvot samat kun taas lämmetessään (kun auto alkoi temppuilemaan) toinen napa oli normaaliasteikolla ja toinen heitti häränpyllyä miten sattuu..

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Noniin eli anturi vaihtoon ensitilassa! Katsoo sitten vaan että tulee varmuudella samanlainen anturi tilalle, noita tosiaan on yksi- ja kaksiosaisia.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            ANturi

                                                            eli vaihdoin lämpötilaanturin uuteen, ei vaikuttanut mitään.
                                                            Nyt huomasin että öljytikku haiskahtaa aikalailla bensalle, suuttimet vuotaa siksi käy saa liikaa bensaa?

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              En nyt täysin ymmärtäny, mutta joo, vaikuttaa.

                                                              Tarkista ensin kylmäkäynnistys suuttimen toiminta, kokeilet ensin vaikka ottaa vaan pistokkeen irti siltä. Jos ei vaikuta mitään, ota suuttimet irti kannen puolelta ja irrota myös se kylmäkäynnistys suutin. Laita suuttimet osoittamaan johonkin purkkeihin ja käännä virrat päälle jotta pumppu paineistaa suuttimet, luulisi näkyvän jo silloin. Mutta jos epäilet, niin koita startata.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X