Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RaceChip One tehobox

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • RaceChip One tehobox

    Onkos kukaan kyseistä poksia asentanut, jos sais pikku vinkin mihin poksi sijoitetaan, auto on a4 b8 1,8 tfsi

    #2
    Roskakori lienee paras paikka, tehoa taitaa tulla yhtä hyvin sielläkin.

    Comment


    • #3
      Olen kyl kuullu positiivista myös boksista..

      Comment


      • #4
        Mitä positiivista, penkki vai perse tehoja? Itselläni vähän sama mielikuva kuin Akilla.

        Comment


          #5
          Googlea käyttäen löytyy eri foorumeilta tarinaa. Positiivista ja sitten vastaan olevaa juttua. Kannattaa lueskella ja miettiä sitten tuon ostamista.

          Comment


            #6
            No eipä kai tuo ole samanlainen kusetus kuin tämä:
            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=140712

            Mutta markkinointi on vähän saman tyylistä ja nuo boksiviritykset tuppaa olemaan anturihuijauksia, eikä oikeita "lastutuksia".

            Eniten pistää silmään tämä:
            The 8-bit processor ST 62 made by ST Microelectronics is one of the most used micro-controllers for complex control tasks. It provides an increase of engine performance of up to 24 % with its 8 MHz clocking.
            Miks helvetissä ensimmäinen mainoslause kertoo mikrokontrollerista. Luultavasti siksi, että siinä on mukavaa ammattijargonia tavan tallaajalle. Oikeesti tolla ei ole mitään merkitystä, kunhan toimii. Asiasta ymmärtävälle vaikuttaa kusetukselta.

            Lastutuksissa kun ihan oikeasti optimoidaan moottorinohjausta, eikä huijata anturisignaaleita.

            Comment


            • #7
              Jo pelkästään tuon mainostekstin perusteella jättäisin ostamatta :D - Jos oikeasti haluaa autoaan lastuttamalla virittää, niin sitten ECU:n uudelleen ohjelmointiin. Kaikenlaiset antureiden väliin tulevat harakiri viritykset kannattaa unohtaa suosiolla vaikka niitä kuinka "kehuttaisiin".

              Comment


              • #8
                Oikein 8-bittinen pesukoneprossu. :) "Complex control tasks" :D

                Comment


                • #9
                  Miksi pitää mennä hyvä auto pilaamaan jollain harakiri virityksellä?

                  Comment


                  • #10
                    Miten se auto pilalle menee? Onko teillä ees käytännön kokemusta?

                    Comment


                    • #11
                      Lähtökohtaisesti on melko ankeaa virittää nykypäivän autoja jollain anturihuijauspurkeilla. Eivät pysty muokkaamaan läheskään kaikki parametreja joita voi ja joita kannattaa softasta muuttaa virityksen yhteydessä. Ei nämä enää ole mitään 80/90-luvun turboruuvilla viritettäviä autoja. Yksi esimerkki pelkälllä anturivippaskonstilla pieleen menevästä parametrista vaikkapa automaattivaihteistolle väylään lähetetty hetkellinen vääntömomentti.

                      Comment


                      • #12
                        Ei itselläni ainakaan, mutta miksi sinne pitää tuommoinen kiinanromu laittaa? Kuten tuosta Akin linkkaamasta keskustelusta selviää, minkälaista huijausta nämä yleensä on. 300e maksaa tuo, kun ohjelmoinnin saat vähän kalliimmalla ja siitä on todistetusti hyötyä, tuosta tuskin on ainakaan tuon 300euron edestä.

                        Kukaan ei koskaan näistä jostain syystä penkkituloksia taho laittaa.

                        Comment


                          #13
                          Tuossa jonkun testi http://sjuut.dk/?RaceChip
                          Vaikuttaisi olevan antureiden huijausboksi. Tosi huonosti on infoa miten se kytketään kiinni, mutta ainakaan tuota ei kytketä OBD porttiin kiinni.

                          Onhan tollasia markkinoilla ja voihan ne jonkun hepan lisää tuoda.
                          Ei silti vastaa millään tavalla oikeaa softaa.

                          Perus "evry" tai huijausboksi on tuonut omiin tdi vehkeisiin lisää potkua. Caddyssä kone käy vähän karkeammin boksin kanssa, käynnistyy "rajummin" ( Ilman boksia ei tunnu mitään tärähdystä) ja hieman se saattaa lykätä mustaa kiihdyttäessä. Boksin kanssa vitosella ohittaminen on hieman sujuvampaa, joten kyllä se aavistuksen myös lisäpotkua on tuonut. Moottorin käytös ei muuten ole muuttunut mitenkään, eli korkeilla kierroksilla ei juuri tule hyötyä. Eli vääntökäyrä tai moottorin käytös on periaatteessa sama kuin ilman boksia sillä erotuksella, että syöttöä on vähän enemmän jossain tilanteessa.
                          Viimeksi muokannut Puuhapete; 2.2.2015, 19:48.

                          Comment


                          • #14
                            Kunnon ohjelma maksaa noin 700-800€ sun autoon miksi siis laittaa rahat tuollaiseen huijauboksiin, millä et pääse lähellekkään samoja teho/vääntökäyriä kun moottorille optimoituun ohjelmaan.

                            Jossain tilanteessa auto saattaa mennä vikatilaan kun antureita huijataan.

                            Comment


                              #15
                              Parhaimmillaan boksi huijaa niin paljon, että männästä löytyy reikä tai kansipahvista aukko.

                              Comment


                                #16
                                Yksi esimerkki pelkälllä anturivippaskonstilla pieleen menevästä parametrista vaikkapa automaattivaihteistolle väylään lähetetty hetkellinen vääntömomentti.
                                Toinen esimerkki on väylään lähetettävä hetkellinen vääntömonentti ESP:lle.

                                Eli teoriassa tuo huijausboksi voi vaarantaa turvallisuuden ääritilanteissa, kun ESP saa väärän vääntötiedon moottorinohjaukselta huijattujen antureiden takia.

                                Oikealla lastuvirityksellä ei ole tätä ongelmaa.

                                Comment


                                  #17
                                  Jos päädyt ostamaan tuollaisen purkin, hurauta AMW:lle dynoon. Voin osallistua dynokuluihin jo pelkästä mielenkiinnosta :)
                                  Purkin kanssa ja ilman vedot tietysti.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Myös niinkin maineikas paja kuin MTM käyttää nykyään useissa malleissaan boksia ohjelman sijaan.
                                    Tiedä sitten kumpi on lähtökohtaisesti syynä; eivät ole saaneet ECUjen salausta avattua vai päivänpolttava TD1/Warranty void.
                                    TD1 on itsellenikin se yksi ja ainoa syy miksen ole softannut omaani ja miksi olen edes harkinnut tuollaista viritysboksia.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Omassa 3.0TDI:ssä oli joku huijausboksi railipaineen anturin välissä. (En ähän hätään muista boksin merkkiä)

                                      0-100 kiihdytyksessä tulos oli boksilla sama kuin ilmankin. Kulutus jotakuinkin sama, mutta kylmällä kelillä starttaaminen todella paljon heikompi. Pienellä säädöllä tosin saatiin tuo starttausongelmakin ratkaistiin - sirrettiin huijausboksi johtosarjan välistä hyllyyn.

                                      Koitin jossain vaiheessa laittaa boksin takaisin paikoilleen, ja ensimmäisissä kiihdytyksissä auto kyllä tuntui terävämmältä (vaikka siis todellinen toteutunut kiihytvyys olikin sama). Pienen ajelun jälkeen tuo terävyys katosikin sitten (itse tulkitsen että ECU alkoi sopeuttamaan jotain arvoja.) Kovemmissa kiihdytksissä tuo boksi sitten laittoikin koneen vikatilaan jos boksin tehonsäätö (anturin huijaasmäärä) oli säädetty isoille arvoille (8 asentoinen kiertokytkin)

                                      Evry modi toimii vanhemissa koneissa, mutta mitä monimutkaisemmaksi noi ECUt menee, sitä vaikeampi niitä on fiksusti virittää anturitietoa huijaamalla. Siihen ei auta edes mikroprosessorin nanopinnoite.

                                      Comment


                                      • #20
                                        MTM:stä puheen ollen, on aivan eri asia jos purkki on CAN-väylässä ja keskustelee siellä, sen sijaan että olisi pelkkä antureiden/toimilaitteiden huijari. Hintakin antaa jotain osviittaa sijoitetun tuotekehityksen määrästä. Tarkempaa tietoa tuon toiminnasta ei löytynyt että kuinka pätevä on, mutta ainakin oletukset on korkeammalla kuin Racechipin kohdalla.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mä löysin tt:n ecuun kytkettynä dastec unichip purkin, kaikki ongelmat (yliahtaminen , ilmamassamittauksen vika ja nokka-akdelin säätövirhe) loppuivat purkin irrotuksen jälkeen. Jos haluaa ton purkin niin saa sen postimaksuja vastaan kotiinsa :-)

                                          Comment


                                            #22
                                            Itsellä oli aikoinaan Carlos Sainz Celicassa Dastekin Unichip purkki, joka kyllä toimi Harisen säätämänä hyvin, ilman mitään ongelmia. Voimaakin sillä saatiin reilusti lisää.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Vanhan Celican moottorinohjaus on sen verran kivikautinen että siinä anturihuijari toimiikin varsin OK. 2000-luvun Audi on jotain vallan muuta...

                                              Comment


                                                #24
                                                Joo, sen ymmärrän kyllä, että autot ovat aivan eri aikakaudelta. Muistaakseni tuo Unichip oli kuitenkin säädettävissä eikä sitä vaan heitetty johtojen väliin ja sillä hyvä (tämä ei tietysti tarkoita sitä, että pelaisi uudemmissa autoissa).

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Jos verrataan nykyautoa ja 90 luvun autoja (tai mitä tahansa säätöjärjestelmää), on erilaisten ristikytkentöjen määrä moninkertaistunut. Vanhaoissa systteemeissä SISO (Single Input Single Output) oli yleisin säätösysteemi. Nykyisin useat säätöjärjestelmät perustvat MIMO (Multiple Input Multiple Output) tyyylisiin säätimiin, jossa hyödynnetään myös paljon laskennallisia malleja.

                                                  Toisinsanoen, nykyisissä autoissa yhden anturin huijaaminen aiheuttaa helpommin vikatilan kuin tehon lisäyksen. Monet järjestelmät ovat vieläpä oppivia eli kun jotain aturitietoa huijataan, systeemi alkaa kompensoimaan virhettä saavuttaakseen haluamansa tuloksen.

                                                  Toki jos joku tuntee kyseessä olevan säätöjärjestelmän tarpeeksi hyvin voi huijaus onnistuakin. Tällöin järjestelmä pitää tuntea todella hyvin, jotta vältytään ongelmilta. Yleismallin lastut on kyllä aika suurella riskillä, koska kehittäjillä tuskin löytyy syvällistä tuntemusta kaikkiin automerkkeihin. MTM kaltaiset rajattuun autokantaan erikoistuneet virittäjät ovat tämän suhteen paljon lutettavampia, koska he ihan oikeasti tekevät kehitystä juuri kyseisiin autoihin.

                                                  Itse pystyn kyllä huijaamaan helposti tiettyjen suomalaisten siltanostureiden softaa sähköjä sotkemalla. Vastavasti muiden valmistajien nostureissa samoilla kikkailuilla saattaisi toimintasavut nousta monestakin laitteesta.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Valsukki: -halusit mielipiteitä ja niitä sait. Tee johtopäätös, laita kiinni tai sitten älä. Itellä oli aikoinaan tollanen purkki, enkä siinä oikeesti huomannu mitään eroa vakioon. Nyt jo useammassa ollut/on oikea ohjelmointi ja voin sanoa että eron huomaa!
                                                    Mutta laita kiinni ja yllätä meidät ;)

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X