Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAN röplöttää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    AAN röplöttää

    Oireet alkoi eilen aamulla töihin mennessä. Loppumatkasta moottoritiellä ajon jälkeen alkoi yht'äkkiä röplöttää ja jos painoi lisää kaasua niin hyytyi ihan kokonaan. Tasakaasulla jos yritti ilman vetoa ajaa niin pystyi jotenkin ajamaan. Kun pääsin työpaikalle niin kauhea käry jostain moottorista. Tuntui että käry tuli jostain moottorin päältä.

    Illalla sitten töistä kotiin lähdettäessä auto toimi moitteetta, ei nykinyt ja kävi tasaisesti välillä vähän ontuen. Kotona vaihdoin tulpat kun ne olivat joka tapauksessa vaihtoikäiset.

    Tänä aamuna toimi taas hyvin mutta n. 10 km jälkeen alkoi röplötys ja se oli kovempaa kuin eilen. Samalla tuli myös samanlaista käryn hajua sisään. Pääsin kuitenkin jotenkin töihin. Illalla ajattelin että kuinkahan käy kotiin tulon kanssa kun alkoi röplöttää heti alusta alkaen. Pääsin kuitenkin perille asti. Kauhea käry taas kotiin päästessä. Kotona otin puolat irti ja haistelin niitä ja niissä oli kyllä palaneen muovin hajua mutta päälle päin ei näkynyt mitään hälyttävää. Pystyykö jotenkin mittaamaan onko puola hajalla? Taisi olla pari vuotta sitten kun tuosta hajosi yksi puola mutta se suorastaan räjähti niin ei ollut vaikeuksia löytää rikkinäistä yksilöä. Autolla ajettu 350000 niin taitaa olla parasta vaihtaa kaikki puolat sovinnolla? Vai kannattaako? Voiko vika olla jossain ihan muualla? Uudet puolat ei oo kuitenkaan ihan halpoja niin ei viittis huvikseen vaihtaa. Mitään puolakonversiota en halua...

    #2
    Onko alkuperäiset puolat? Sytkäpäätteet on yksi vaihtoehto. Itseltäni katosi kesken kiihdytyksen 2 pyttyä täysin, ja kikkailemalla toisinpäin kokeilemalla vika siirtyi toisiin pyttyihin.

    Tuossahan on siis 2kpl 3 kanavaisia sytkäpäätteitä, yksi on käyttämättä normaalitilanteessa. Eivät toki ihan halpoja ole vaihdella, mutta jos useampi pytty kerralla putoaa on aika helppo vikakohde.

    Comment


      #3
      Puolia löytyy varmasti käytettyjäkin vaikka millä mitalla.

      Älyttömän pitkiä matkoja ei kannata vajailla pytyillä ajella. Jos pakko niin kyseisen pytyn suuttimen pistoke irti.

      Comment


        #4
        Päätteitä mulla on pari ylimääräistä, joten voin kokeilla niillä. Vanhoja puolia löytyy 4, joista yksi on rikki. En tiedä mikä ja lisäksi en tiedä autossa olevista on hajonnut. Vaihdoin randomilla eilen kaksi ja ei muuttunut miksikään. Jos kokeilis noita päätteitä ja jos ei auta niin tilaan uudet puolat.

        Comment


        • #5
          Osta suoraan TFSI-puolat ja siihen ammattilaisen tekemä täysin valmis johtosarja.

          TT-SPEED tekee noita ja maksaa alle 400e yhteensä.Loppui itsellä myös arpominen ja kaikki on pelannut sen jälkeen.

          Comment


            #6
            Ei ollut vika vahvistimissa. Samanlailla röplöttää kun kokeilin toisilla vahvistimilla. Tilasin uudet puolat niin loppuu arpominen puolien suhteen.

            Comment


              #7
              Itsellä teki vastaavaa, kun puolan johtimen suojakumi oli halki ja kipinä meni halkeamasta tulpankaivon seinämään, eikä tulpalle.

              Comment


                #8
                Sain vihdoinkin vikakoodit ajettua, kun piuha oli näköjään hajonnut. Näytti tällaista:

                00533 - Idle Speed Regulation
                10-10 - Adaptation Limit Not Reached - Intermittent
                00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
                06-10 - Signal to High - Intermittent

                Mistähän tuo G71 mahtaa löytyä?

                Comment


                  #9
                  Edit: Komento takaisin, tuo G71 olikin se Ecun sisällä oleva paineanturi.

                  Comment


                    #10
                    Kyllä vain, G71 on ecun sisällä oleva anturi. ISV saattaa olla paskainen, ja siksi ei saa ohjattua kunnolla.

                    Lämpöisenä vian ilmeneminen voisi kyllä olla ECU:n vedenlämpöanturin ongelma. Sehän löytyy kannen takapäästä, samoilta seuduilta löytyy siis sytkäpäätteiden kanssa. Luulisi kyllä tulevan lambdaltakin vikakoodi, mutta ehkä ei ole vielä ehtinyt vain ilmaantumaan.

                    Comment


                      #11
                      Tää alkuperäinen röplötysongelma esiintyy nyt kylmänä ja lämpimänä. Tuo G71 herja ei taida liittyä tähän röplötysongelmaan ollenkaan, kun ei vikakoodikaan tule aina vaan silloin tällöin. Nytkin kun sen poistin niin ei tullut takaisin. Taisin huomata sen joskus pari vuotta siten ekan kerran. Täytyy tutkia tuota siten kun on saanut puolat vaihdettua. Ehkä ensi viikolla. Jos tuon G71:n päättää myöhemmin vaihtaa niin se on sitten varmaankin juotoshommia?

                      Comment


                      • #12
                        Onkos tähän tehty ne perustemput, eli ahtopainetesti ja maf irti?
                        Entä mikä pytty on tyhjäkäynnillä pimeä? Suuttimen liittimiä yksi kerrallaan irti, niin löytyy se pimeä ja sitten sen ihmettelyyn.

                        Comment


                          #13
                          Jos ISV on sökönä niin auto kyllä käy (silloin kuin käy) kaikilla pytyillä. Tuon vika ei pätki sytytystä. Auto vaan ei jaksa käydä tyhjäkäyntiä tai lähde käyntiin jos ei paina kaasua.

                          G62 (lämpöanturi koneen takana) antaa vikakoodin, kuten kaikki muutkin anturit ja sen vika on helppo huomata. Tyhjäkäynnin säätö ja lambda korjaus ei toimi, mutta edelleen auto kyllä käy kaikilla pytyillä.

                          Anturit jotka jotenkin vaikuttaa sytytykseen (pätkimiseen) on:

                          G70 MAF
                          G40 Hall
                          G28 Käyntinopeus
                          G4 Sytytyshetki
                          G61/G66 Nakuanturit

                          Mä uusisin vahvarit ja puolat ensi alkuun ja lähtisin sitten vasta vaihtamaan muita osia (MAF vahva ehdokas seuraavaksi).

                          Comment


                          • #14
                            Ja vielä täsmennystä tuohon käry asiaan kiitos. Haiseeko palanut öljy, muovi, palamaton bensa vai mikä?
                            Ja onko röplötys siis vajaalla(neljällä) käyntiä aina ja jos on, käykö neljällä vai jopa kolmella?
                            Vianetsintään vaikuttaa aika radikaalisti onko vika yhdessä vai useammassa pytyssä.
                            Yksi tarkistuksen kohde voisi olla myös suuttimille tuleva johtosarja, joissain on tainnut olla aika rapsakassa kunnossa->ei varmaan suuttimet toimi.
                            Onko suutinten kunto tarkastettu?

                            Comment


                              #15
                              Tuleeko G71 koodi takas kun annat runtua, vai pysyykö poissa kun ajelet rauhassa. Eculle menevä alipaine letku kunnossa?

                              Jos alkaa roplöttää niin ota maffi johto irti ja kokeille ajaa...

                              Comment


                                #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja Jari74 Näytä viesti
                                Mä uusisin vahvarit ja puolat ensi alkuun ja lähtisin sitten vasta vaihtamaan muita osia (MAF vahva ehdokas seuraavaksi).
                                Just näin ajattelin edetä tämän kanssa

                                Comment


                                  #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja Ugemi Näytä viesti
                                  Ja vielä täsmennystä tuohon käry asiaan kiitos. Haiseeko palanut öljy, muovi, palamaton bensa vai mikä?
                                  Ja onko röplötys siis vajaalla(neljällä) käyntiä aina ja jos on, käykö neljällä vai jopa kolmella?
                                  Vianetsintään vaikuttaa aika radikaalisti onko vika yhdessä vai useammassa pytyssä.
                                  Yksi tarkistuksen kohde voisi olla myös suuttimille tuleva johtosarja, joissain on tainnut olla aika rapsakassa kunnossa->ei varmaan suuttimet toimi.
                                  Onko suutinten kunto tarkastettu?
                                  Palaneen muovin käryä. Röplötys on aina. Mun mielestäni mikään pytty ei ole ihan kokonaan pimeänä. Tutkitaan johtosarja ja suuttimet jos ei puolan/vahvistinten vaihto auta tilannetta. Kiitos vinkistä!

                                  Comment


                                    #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja quattro20v Näytä viesti
                                    Tuleeko G71 koodi takas kun annat runtua, vai pysyykö poissa kun ajelet rauhassa.
                                    Viimeksi kun kokeilin niin virhekoodin poiston jälkeen en saanut takaisin tyhjäkäynnillä enkä antamalla runtua.

                                    Comment


                                      #19
                                      Mites kun esimerkiksi kakkosella lyö kaasun pohjaan niin kiihtyy 4000 kierrokseen asti jotenkin, mutta kierrokset toppaa siihen ja kaasua härnäämällä saa kierrokset nousemaan tuosta ylöspäin? Ahdot pysyy kokoajan tasaisina, paikallaan kaasuttaessa menee mukisematta rajoittajalle asti?

                                      Tuntuu myös että 80-100 nurkilta ampuu aivan eritavalla kuin paikaltaan lähtiessä kun arpoo tuota lähtöä. Tulpat? Softassa jotain?

                                      Comment


                                        #20
                                        Tässähän on porkkiksen softa josta hän kertoi rajoittaneensa vääntöjä keskialueella automaatin takia, olisiko siihen liittyvää? Täytyy kyllä sanoa etten ite tätä rajottimelle asti kokeillutkaan, onko tässä ite vanhentunu vai ehkä alitajuisesti säästelly vanhusta.. :) Mites pakkovaihteilla meneekö rajottimelle?

                                        Comment


                                          #21
                                          Kyllä tuo tuntuu säännöllisesti toppaavan tuohon neljän tonnin nurkille, oli vaihde mikä tahansa. Mitä tässä lueskellut niin sytytys puolellahan tuossa häikkää on..

                                          Saako noita orkkis puolia jotenkin mitattua, että ovat toimivia, vai onko vika vain tulpissa, vai onko se vain laitettava kaikki uusiksi?

                                          Comment


                                            #22
                                            Suosittelen puolakonversiota TFSI puolilla. Täältä saa valmiin johtosarjan kohtuuhintaan: http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=70668

                                            Comment


                                              #23
                                              Eikä nuo tarvike puolatkaan enää maltaita maksa. Noilla tehoilla ei nuo tfsi puolat kauheasti muutosta tee. Lisäksi konehuone pysyy nättinä kun kannen saa paikoilleen :-)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Eikun suutinta irti yksi kerrallaan ja testaamaan, mikä puola on entinen.
                                                Mittausohjekin noihin muistaakseni oli, joskaan se ei tainnut olla täysin idioottivarma tulosten suhteen. Ainakin itse muistelen mittailleeni joskus noita.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Aikalailla samanlainen ongelma löytyy omasta "aan" koneesta. Eli moottorihan on yläpäästä täysin AAN (kansi, imusarja, pakosarja, Turbo, anturit yms.) ja alakerta on peräisin NG moottorista. Tuohon ng alakertaan olen "koneistanut" paikan noille vauhtipyörän antureille vanhan aan lohkon mittojen perusteella, mutta olisi ollut viisaampien tehdä joku jigi, kun on alkanut epäilyttää tuo anturin oikea paikka. Löytyisikö keltään jigiä tuolle anturin paikalle tai olisiko jollain mahdollisuutta tehdä tuollainen jigi?

                                                  Eli ongelmana on kuormittaessa rötäys 3000rpm ja siitä ylöspäin kun lähtee vedättämään.

                                                  Moottoriin on tehty jo puolakonversio 1.8t puolille ja tulppia toimii bosch FR5DP joilla ajettu vasta noin 1000km.

                                                  Pätkimisongelmaa ei esiintynyt vanhalla aan alakerralla. Vanha lohko oli porauskunnossa, joten sen ja pienen budjetin takia vaihtui tämä NG alakerta käyttöön.

                                                  Lisäksi multivika-anturi on uusittu (ei varmaan mitään vaikutusta tähän vikaan) ja maf on tehdasuusi orkkis.
                                                  Ahtovuotoja etsitty paineistamalla, mutta niitä ei ole.

                                                  Satunnaisesti antaa vikakoodia G40 anturilta ja lambdasta. Tarkkoja vikakoodeja en huomannut ottaa ylös, mutta otetaan seuraavalla kerralla. Mitatuista arvoista katsomalla en löytänyt mitään muuta poikkeavaa kuin tuon load arvon, joka oli tyhjäkäynnillä 56%

                                                  Boxissa on sisällä porkkiksen softa, eli ei mitään "tingelitangelia" sen suhteen.
                                                  Viimeksi muokannut Mehtala; 28.1.2016, 22:36.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X