Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ohjaustehostinko ääntelee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ohjaustehostinko ääntelee

    Joo eli kun pistää värkin käyntiin, niin tovin kuluttua alkaa pellin alta kamala vikinä
    ja valitus ja mitä enemmän pakkasta sitä äänekkäämpi. Välillä tuntuu, että ääni pyrkii
    lakkaamaan, mutta alkaa sitten taas!

    Kuitenkin ääni/ääntely lakkaa kun motti on lämmin!

    Onko kukaan törmännyt samansuuntaiseen ääneen?

    Ääni kuuluu koneen etupäästä- servo/ laturi /ohjaustehostin?

    Ohjaustehostimen tulpan tiivistyksessä on ollut ongelmia ja kaksi kertaa on
    öljyt ollu pitkin konehuonetta, jotta oiskohan ot saanu siipeensä?

    #2
    Vaikea tietysti itse kuulematta arvioida, mutta kuvaus kyllä täysin täsmää luistavaan kiilahihnaan. Eli remmien kireyden tarkistaisin ekana.

    Comment


      #3
      Onko hydraulisäiliössä tarpeeksi nestettä? Itsellä alkaa pumppu vähän huutamaan, kun säiliössä on nestettä hieman liian vähän, mutta ei kuitenkaan hälytysrajan alla.

      Comment


        #4
        Kyllä säiliössä on nestettä riittävästi, ja hihna on kireellä.

        Ääneen ei vaikuta ratin pyörittely eikä laturin kuormittaminen ja oon ollu
        aika äimän käkenä ton äänen kanssa!

        Koneen parin tunnin jäähtyminen ei tuo ääntä takaisin vaan vaatii yön yli/ pitemmän
        seisomisen.

        Voishan se olla myös joku hihnapyörä joka ei tykänny hydrauliöljystä ja miksei myös laturi.
        (Uusi tehostimen +tulppa ja tiiviste maksoi 6,40 ?)

        Ääni kuitenkin katoaa kun kone on lämmin, luulis jos laturin laakerit/ vast vetäis viimeisiään ääni
        kuuluis kokoajan?

        Noh aika näyttää!

        Comment


        • #5
          mulla kans aika lailla vikisee, kostealla kelillä häviää. Ohjain/kiristinrullan laakerin vaihdoin, ei tulosta. Seuraavaksi käytän laturin levällään ja uusin laakerit yms, ja katotaan häviääkö siitä.

          Comment


          • #6
            Itellä piti tehostimen hihna tasaista kihnuttavaa ääntä vaikka ei ollu ees kulunu. Sen kyl huomas ku kädellä paineli hihnaa keskeltä, ni kuulu selvä ääni. Vaihdoin uuden hihnan ja ääni hävis. Ootte kyl varmaan tuon kohdan jo kattonu, mut kunhan sanoin.

            Comment


            • #7
              Mulla aiheutti kuvatun oloista vikinäkihnutusta moniurahihnan kiristin hässäkkä. Voit kokeilla esim. jakarilla vääntäen keventää kiristintä ja kuunnella muuttuuko/häviää kihnutus.
              Toinen paikka tuon ohella voisi olla kompuran laakeri.

              Comment


              • #8
                Laitetaanhan kysely tähän ketjuun...

                Allekirjoittaneella on A6 -99 ja olen nyt huomannut muutamana aamuna
                kylmäkäynnistyksen yhteydessä alkaa kabiinissa kuulumaan lievä jurina, ääntä ei kuule konehuoneen puolella vaan se kohdistuu enemmän sisälle ja kuljettajan puolelle. Ilmastointi tai puhallin se ei ole, koska ääni ei katoa vaikka puhaltimen sammuttaa. Ohjaustehostimessa on nestettä mutta ääni liittyy jollain tavalla ohjaukseen koska rattia kääntäessä ääni voimistuu,
                oudon tästä tekee sen että kun auto on seissyt työpäivän lämpimässä tallissa niin ääntä ei enää kuulu? Mitkä olisivat keinot millä tätä ongelmaa
                voisi lähteä ratkomaan?

                Comment


                • #9
                  mullakin jurisee pikkasen mut mä vaihdoin hammastangon ja siinä pumppu sai siipeensä ku ajelin . eli veikkaisin sitä pumppua mut näissä tuntuu olevan mahdollista mikä vaan . pumppu on tosin halvempi ku tanko . käytetty ainakin .

                  Comment


                    #10
                    Ite käytin aikanaan A8:n vuotavan ohjausvaihteen takia ATF:ää nesteenä.
                    Pumppu piti selkeästi ääntä silloin.

                    Vaihteen vaihduttu kunnolliseen huuhtelin järjestelmä vihreällä kullalla ja samalla pumppukin hiljeni.
                    Nesteen vaihto ei ole vaikeaa. Ottaa paluuletkun irti ja pistää ulostulevat tavarat johonkin ämpäriin. Samalla kaataa uutta ainetta säiliöön, eikä päästä tyhjäksi. Kun tulee kirkasta pihalle niin voi lopettaa.

                    Eli nesteillä voi olla merkitystä.

                    Comment


                      #11
                      Rouvan Bee-nelosen ylimääräiset äänet on paikallistettu ohjaustehostajan pumppuun (tai ainakin se on allekirjoittaneen paras arvaus). Paikallaan käännettäessä ääripään tuntumassa kuului rääkäisy ja sen jälkeen vähän joka asennossa pieni vikinä/sirinä, ihan kuin laakei olisi antautumassa. Pitänee koittaa tuota nesteen vaihtoa, josko siitä olisi apua. Paljonko sitä tuonne menee?

                      Vai vaihdanko pumpun suosiolla uuteen? Missä hintaluokassa ne liikkuu?

                      Comment


                        #12
                        Kyllä litran purkilla selviää.

                        Siis säiliö tyhjäksi ja uudet tilalle vaihtotyylillä. Jos käyt enemmän läträämään sen kanssa, niin sitten 2 purkkia.

                        Comment


                          #13
                          Arto: ebayssa on kohtuullinen hintataso, 107,70€ uusi tarvike kotiin tuotuna, jos vain UPS saisi sen paketin joskus tuotua mulle kotiin. Näin siis A4 B5 -01:en pumppu.

                          Comment

                          Working...
                          X