Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Aktiivihiilipönttö uusittava

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Aktiivihiilipönttö uusittava

    1999 Audi TT 8n coupe etuvetomalliin kun ilmeisesti tukossa koska kehittää painetta bensatankkiin niin paljon että ampuu bensat silmille jos avaa korkin auton käydessä ja suhahtaa reippaasti ajon jälkeen auton ollessa seis eli ei käynnissä.

    Otettu pa-tankki alas kesällä ja tarkistettu ettei mikään ole tukossa/rikki ja aktiivihiilisäiliön päällä oleva magnettiventtiilikin näyttää olevan ok, toisinsanoen ei tule enää muuta mieleen että pönttö on tukossa.

    Uusi maksaa 200€ Laakkosella, mistä voisi saada halvemmalla?

    Marko

    Ja jos jollakin kokemuksia mitä muuta voi vielä tsekata niin mielelläni otan tietoa vastaan.

  • #2
    magnettiventtiilikin näyttää olevan ok,
    Miten testattu?

    Comment


    • #3
      Reikä pöntön kylkeen ... ??
      Ei sillä ehkä ole kovin paljon merkitystä.

      Comment


      • #4
        Kaveri joka korjaa ammatikseen vw-konsernin pelejä oli testannut magneettiventtiilin, en tiedä kuinka mutta sanoi sen olleen kunnossa.

        Comment


        • #5
          Se ei saa vuotaa virrattomana. Jotkut testaa vaan sähköisesti, että napsuu, mutta se ei kerro, että vuotaako.
          Viimeksi muokannut amalin; 24.1.2015, 22:24. Perustelu: typo

          Comment


          • #6
            Ok, eli putket irti ja imua/puhallus vai kuinka testataan?

            Comment


            • #7
              Imua imusarjan puolelta. Virrattomana ei saa päästää läpi.
              Jos päästää, niin siinä tapauksessa kehittää alipainetta tankkiin.

              Comment


              • #8
                kiitos tiedosta, testataan heti kun päästään kotia.

                Comment


                • #9
                  Muuten vielä tuosta aktiivihiilipöntöstä sen verta että onko minkäänlaisia eroja etuvetoisen ja quattron pöntöissä, kun minulla on samanikäisen quattron n. 160tkm ajettu ja päällisinpuolin näyttää samalta, tuli vain mieleen jos magneettiventtiili on ehjä vois testata vielä tuolla toisella aktiivihiilipöntöllä.

                  No, nuo venttiiliasiat selviää viikonlopulla kun auto kotosalla. Palaillaan asiaan tuonnempana.
                  Viimeksi muokannut jta; 1.2.2015, 20:46. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia

                  Comment


                  • #10
                    Imua imusarjan puolelta. Virrattomana ei saa päästää läpi.
                    Jos päästää, niin siinä tapauksessa kehittää alipainetta tankkiin

                    No niin, irroitin magneettiventtilistä letkut ja pistokkeen sekä magneettiventtiilin aktiivihiilipöntöstä, imin ns. koneen/imusarjan puolelta ei päästänyt läpi eikä puhallettaessakaan, sama juttu toisesta päästä tehdessä.

                    Kun imaisin imusarjan puolelta ja laitoin kielen tukoksi tuli alipainetta eli imi kieleen kiinni (kevyesti).

                    Niin, mikähän se sitten olisi vikana, oisko sitten viisain viedä merkkipajalle tutkittavaksi tai sitten on tuo aktiivihiilipönttö rikki, tosin siitä on päällä oleva lähtö (putki) tulipellin suuntaan "juotettu" muovilla kanteen kiinni ilmeisesti alkuperäinen kiinnitys rikottu ja putki ei pysy paikoillaan...voisiko olla siinä vika?

                    Putki on se magneettiventtilin vieressä oleva mötikkäpäinen ja tosiaankin menee tulipellin suuntaan ja ilmeisesti tankkia kohden.

                    Voiko sitten jokin muu aiheuttaa tuon alipaineen tankille, akkukotelon luona on myös venttiili putkessa joka lähtee imusarjan päädystä koneen taakse, mutta putki on ns. vulkanoitu eli pitäisi katkaista jotta pääsee testaamaan.

                    Ne kaksi muuta imusarjalta ja tulipellin luona olevat venttiilit olen testannut ja toimivat oikein eli toiseen suuntaa antaa ilman mennä läpi ja toiseen ei.

                    Jos ostan kuitenkin uuden magneettiventtiilin, uskaltaako ostaa Boschin mallin varaosaliikkeestä jossa samat numerosarjat kuin alkuperäisessä?
                    Viimeksi muokannut jta; 1.2.2015, 20:45. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia foorumilla

                    Comment


                    • #11
                      Kyllä uskaltaa Boschin ostaa, jos on samalla numerolla.

                      tosin siitä on päällä oleva lähtö (putki) tulipellin suuntaan "juotettu" muovilla kanteen kiinni ilmeisesti alkuperäinen kiinnitys rikottu ja putki ei pysy paikoillaan...voisiko olla siinä vika?
                      Jos on jotain räpellyksiä, niin vahvasti kannattaa epäillä vian olevan siinä.

                      Comment


                      • #12
                        Juu, tilasin sen juotetun putken ja toinen aktiivihiilipönttö on jo valmiina.
                        Palataan astialle myöhemmin.

                        Comment


                        • #13
                          Noniin, lopultakin tuli osat ja laiteltu paikoilleen sekä uusi pa-korkki, ajoin 15-20 kilsan testiajon välistä kovemmin kiihdyttäen ja kotosalla jätin auton käyntiin kun aukaisin pa-korkin, ei suhahtanut eikä oikein muutakaan "vanhaa vikaa" (painetta tankissa) ilmennyt.

                          Auto toimi hyvin, pientä "rapsahdusta" auton alta kuului kun auton sammutin, tiedä sitten tuliko kun paikat lämpenee...pitää seurailla kuinka ajan kanssa toimii.

                          Se vanhan aktiivihiilipöntön juotettu mokkula pöntön päällä josta se putki lähtee tulipellille päin oli ok (ei tukossa) mutta ilmeisesti kiinnike rikki.

                          Testasin uuden sekä vanhan pöntön puhaltelemalla/imemällä joka reiästä eikä tuntunut olevan tukkoinen, tiedä sitten miten sen tietää että tukossa?

                          Pöntön alaosassa oleva kulmaputki ei ilmeisesti tule liitetyksi minnekkään, entisessä ei ainakaan ollut mitään kiinni?

                          Palaillaan foorumille jos antaa aihetta!

                          Kiitos kaikille avusta kun olen apuja kysellyt.

                          Marko

                          Comment


                          • #14
                            Jup jop, ajelin tänään n.50 km matka-ajoa kun sitten pysähdyin ja jäin auton luo joksikin aikaa, yllättäen kuului sitä rapsetta tankista, avasin pa-korkin pieni suhahdus tuli putkesta (1/2 gasoa tankissa) ja tankki ikäänkuin palasi muotoonsa.

                            Suhahdus ei ollut kyllä nin voimallinen kuin ennen mutta paikallaan ollessa ajon jälkeen säännöllinen "rapsahdus" auton alta tankin luota kuuluu.

                            Nyt kiinnostaa että oisiko se sittenkin normaalia alipainetta jota ainakin Audi korjaamon hemmo puhelimessa sanoi tapahtuvan vai mikä sitten mättää?

                            Ei kiinnostaisi viedä Audille kun hintaa sille tulee kumminkin aikalailla, tosin kuntoonhan se on saatava jos tuo ei ole normaalia...auto toimii kyllä normaalisti!
                            Viimeksi muokannut Sleepy2; 2.3.2015, 11:38. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

                            Comment


                            • #15
                              Nyt uusittu tuo aktiivihiilipöntön magneettiventtiili ja laitoin sen uuden pa-korkin, testilenkkiä sitten pysäytin auton ja avasin pa-korkin, samanlainen suhahdus kuului sekä tankista rapse eli painetta edelleen....onko sitten niin että kun tankki melkein punaisella johtuu se paineen muodostus...pitää kokeilla ensin 1/2 tankilla sama ja sitten vielä täydellä kuonka kät!

                              Mikähän sitten voisi olla vikana? Kokemuksia?

                              Nyt siis tankki+putket irroitettu-putsattu-tarkastettu, aktiivihiilipönttö vaihdettu ja tuo magneettiventtiili sekä tarkastettu ne letkujen välissä olevat pienet venttiilit (pitäneekö vielä ne vaihtaa)

                              Nyt tarviis viisaampien apuja!
                              Viimeksi muokannut marko69; 13.5.2015, 18:08.

                              Comment


                              • #16
                                Jos tankin "breather valve" on rikki, niin ei saa korvausilmaa. Se on siellä tankinkorkin juuressa. Korkin pitää olla oikea ja kiinni, että se venttiili toimii oikein.

                                Comment


                                • #17
                                  Juu, tuohon eilen päädyttiin ja lähiaikoina aukaistaan sekä puhallellaan niiden putket ettei olisi tukoksia.

                                  Korkki on oikea, se tarkistettiin Audilla myös eilen.

                                  Kiitos avusta jälleen. Eiköhän se joskus tuo vika löytyne.
                                  Viimeksi muokannut Sleepy2; 23.5.2015, 12:55. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Joskus mulla yhdessä Kadetissa veti kanssa tankin alipaineesta luttuun. Silloin Opelilla oltiin sitä mieltä että olis tuo aktiivihiilipönttö ois tukossa. Koska olin kuulema tankannu piripintaan. Not! Se oli tuo tankin korvausilmaventtiilin kuula tms vaan jumissa. Aukes paineilmalla.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ok, kiitos sinulle. Alamme tutkimaan piakkoin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Itsellä S2:n kasaus menossa. Voiko tuo aktiivihiilipöntön letkuhässäköineen jättää pois? Vaikuttaako tyhjäkäyntiin, ohjelmointiin tms. Tankista täytyisi toki tehdä huohotus jonnekin ulkoilmaan.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X