Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi kiihdyttelee itsestään?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi kiihdyttelee itsestään?

Tervehdys! kyllä, luitte oikein.... Elikkä ajoneuvoni on vuoden 1994 Audi 80 2.0E (AUTOMAATTI)

Yritin löytää googlen maailmasta sielun kumppania autoni ongelmamme, mutta tulin siihen tulokseen että teillä on kyllä outoja audeja, teidän hyytyy ja nykii kun taas mulla kiihduttelee ???

Auto oltua millä vajaa 4kk ei autossa ollut kyseistä ongelmaa, mutta eräänä kauniina iltana yhtäkkiä kun olin lähdössä kauppaan huomasin että kierrokset pomppii satunnaisesti ja myöskin ajossa. Nyt olen jo kohta 4kk ajellu kyseiselle ongelmalla ja haluaisin tehdä asialle jotakin, mutta ajattelin ensin kysyä teiltä viisailta jos vika olisin joku iha naurettavassa paikassa... Itse en mikään autoalan ihminen ole, mutta tiedän kaiken perustarvittavan...

Nyt enemmän itse ongelmaan: Aina kun käynnistän auton kierrokset ei pompi (outoa), mutta mm. Nopea kiihdytys ja hidasteista ajaminen saa auton kiihdyttelemään ajon aikana, eli ajaessani tasaisella kaasulla tuntee että auto kiihdyttää hetken ja sitten lopettaa kiihdyttämisen ja tätä toistuu ja toistuu... Vian huomaa etenkin AINA kun ajon aikana pysähdyn risteykseen tai parkkeeraan ajon jälkeen. Kierrokset pomppii ailehtavasti 1000-3000 välillä. Usein myös jäävät siihen 3000 pintaan ja palaa hetken päästä takaisin. Auto tehnyt tätä loppukestästä asti, joten en usko kosteudenkaan vaikuttavan asiaan?

Kiitos paljon jo etukäteen, jos jollain sattuisi olemaan edes jonkinlainen käsitys mistä tämä voisi johtua ?
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 17.1.2015, 18:11. Perustelu: Kuvalliset hymiöt kielletty.

Tyhjäkäyntiventtiili jumittaa, ehkä.

Comment

luultavasti. cabrioletissa kun akku kävi tyhjänä teki aina samaa hetken. Kun ne kierrokset nousee aina kolmeen tonniin kun näpäyttääkin kaasua niin onhan se selvää että auto kiihtyy. ISV puhistus tai vaihto vois auttaa asiaan, ei saa ilmeisesti sopeutusta tehtyä.

Comment

En usko että vika johtuisi akusta. Akun oma mittari näyttää vihreää ja kun mittasimme akun ni olo jopa hieman ylilatautunutkin.

MUTTA EILEN JOLLAIN HEL***N tuurilla käytyäni kaupassa ja käynistettyäni auton uudelleen ei auto pysynyt enään käynnissä?? Kaasulla sain pidettyä sen käynnissä ja pääsin liikkeelle, saavuttuani kotiin pysyi auto taas omalla joutokäynnillä. Aamulla sama juttu, käynnistyi muttei jaksanu pysyä käynnissä ja sammu. Kaasuttamalla pysyi jälleen käynnissä normaalisti ja ajossa kiihdytteli...

Comment

Mutta eräällä ystävälläni saattaisi samanlainen isv olla ylimäräisenä, täytyy kokeilla sitä vaikka. Tosiaan audini kulutuskin on ollu iha älytön. Alle 10l/100kmllä ei pääse ....

Comment

Joo siis tarkoitinkin että omassani akun irroittaminen aiheuttaa uudelleen sopeutuksen joka vastaa kuvailemiasi vikoja. Se että mulla sopeutus toimi ja sulla ei, oli jutun pointti.

Comment

Missä muitten Audi-insinöörien vastaukset ovat :/ onko mm. Lamda ja massaanturit pois epäiltyjien listalta?

Comment

Kato se todennäkösin eli ISV ensin.

Comment

Vetelee ilmaa ilmamäärämittarin ohi.

Comment

Isv on aika varma vika. Alipaine vuoto on toinen mahollinen.

Comment

Irroitan ja putsaan ISV:n heti kun vaan kerkiän, ja toivottavasti vika korjautuisi sillä. Jossain oli joku ohje jolla hyppyjohdolla akulta pystyi tämän isv:n toimintaa testaamaan? Vai onko näin ja jos on ni mitenkä?

Comment

Sama ongelma mutta eri auto.

Auto 1.6 adp. Kaasuläppä irti putsausta varten ja alipaineletkut laitan uusiksi. Katsotaan auttaako.

Comment

Working...
                        X