Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottorin lämpöjen huojunta kiihdytyksessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Moottorin lämpöjen huojunta kiihdytyksessä

    Mistä mahtaa johtua seuraavanlainen moottorin käyttäytyminen.
    "Kepeä" kiihdytys => lämmöt laskee 5C
    "Ripeä" kiihdytys => lämmöt laskee 10C

    Lämmöt palautuvat pian tämän jälkeen kun kierrokset taas 1500 luokassa.

    Voisiko johtua siitä, että huohotusventtiili ei mene kiinni ?

    Mootori siis 1.8T ANB

  • #2
    Entäs jos lämpöanturissa olisi kosketushäiriötä? Onko vikakoodeja luettu?

    Comment


    • #3
      Tai ilmakupla anturilla. Hetki sitten oli jutua moisesta, en vain enää löytänyt.

      Comment


      • #4
        Olisikohan Jarkko tarkoittanut tätä keskustelua.

        Comment


        • #5
          Enpä oikein löydä kyseisestä ketjusta samanlaista lämpötilan käyttäytymistä.
          Täytyy lueskella viikonloppuna VAG-COMilla vikakoodit, vaikkakin ne äskettäin juuri luinkin.

          Comment


          • #6
            Kaikkea tekin ehditte katsella kiihdytellessänne. Itse en ole ainakaan koskaan tälläistä "vikaa" edes huomannut, toisaalta eipä tule useasti lämpömittaria seurailtua kiihdyttäessä...

            Comment


            • #7
              No eipä sitä varsinaisesti kiihdytyksessä olla seurattukaan.
              Sen huomaa siitä kun kiihdytyksen jälkeen
              lämmöt eivät ole samalla tasalla kuin sitä ennen ;)

              Comment


              • #8
                Itsellänikin on samaa vikaa ja lämpöanturista ainakin sillon tällöin tulee vikakoodia.

                Onko kenelläkään kokemusta onko tuolla climatronikin kautta näkyvällä lämpötilalla mitään yhteyttä moottorin _todelliseen_ lämpötilaan? Kyllähän se nousee ihan oikein kun kone lämpenee mutta entä sen jälkeen.

                Arveluttavan tasaisena pysyy kyllä koneen lämmöt tuon lukeman perusteella... Aika reippaasti on ainakin lukemaa keskiarvoistettu. Herää vaan epäilys että onko tuo samanlainen kuin japsien lämpömittarit, että kun koneen lämpötila on about alueellla 60-90 astetta, näyttää mittari koko ajan samaa...

                Jos joku on ajellut esimerkiksi vuotavalla termostaatilla, haluaisin kokemuksia että onko koneen normaalia alhaisempi lämpötila näkynyt climan kautta? Vai onko lukema pysynyt 90asteessa edelleen?

                Comment


                • #9
                  Täällä myös samanlaisia ongelmia:

                  Kone ajettu lämpimäksi, jäähdytysveden lämpötiloja:

                  - ilmastoinnin diagnostiikkanäyttö: 90 astetta
                  - VAG-COM engine: coolan temperature: 79 astetta
                  - mittariston viisari: karvan alle 90 astetta, ehkä 88-89 silmämääräisesti
                  - VAG-COM instrument cluster: 79 astetta
                  - VAG-COM instrument cluster kanava 50: toinen lämpötila 78 ja toinen 82 astetta.

                  Voisiko joku APU/vast. -koneen omistava kuski katsella samaiset arvot, että onko lähellekään samoja? Mitä lämpötiloja ovat nuo kanavalta 50 löytyvät lämpötilat?

                  Kierrätin konetta 15 sekuntia tuolla 5000 RPM tietämissä, jolloin coolant temperature sensor putosi 72 asteeseen ja nousi sitten pikku hiljaa takaisin 79 asteeseen. Mittariston viisari näytti kuitenkin koko ajan melkein 90 astetta?

                  Comment


                    #10
                    Mittariston viisarin näyttämä on skaalattu 90 asteeseen siten että nesteen "pienet" poikkeamat eivät näy viisarin heilumisena.

                    E: Ja kliman näyttämästä on keskusteltu n+100 kertaa ja se ei yleensä ole oikea arvo vaan laskennallinen arvo.

                    Comment

                    Working...
                    X