Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 2.3E C4 -94 Käyntihäiriö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Älä nyt mene itse väänteleen seoksia. Vie johonkin missä mittauttavat ja säätävät. Hinta n. 15e..???

    Tai kuukauden päästä myydään venttiilivikainen audi halvalla..=)))
    Viimeksi muokannut satanen; 2.2.2015, 14:36. Perustelu: lis...

    Comment


    • #62
      Minulla on seosmittari kabiinissa, ottaa signaalinsa samalta lambdalta kuin ECU. Siitähän sen kätevästi näkee missä mennään. Kapeakaistainen lambda tosin mutta kyllä sekin suuntaa antava on! Eikä ole kallis sijoitus.
      Ja se seossäätö on tosiaan varsin simppeli juttu yleismittarin avulla, ei siihen välttämättä mitään mittauttamisia toisaalla tarvita. Itse olen näin säädellyt ja aina mennyt päästöistä läpi kirkkaasti, kunhan muut jutut on moottorissa kunnossa. :)

      Comment


        #63
        Itsellä ei vielä vitsokoneissa ole ilmausongelmia koskaan esiintynyt. Ilmaavat käytännössä itsensä.

        Lämpöanturi on tosissaan ajoviimalle altis. Täysilämpimällä koneella näin talvella mittari voi ajossa pudota helposti sinne 80c tuntumaan.

        Virtamittarilla säätämällähän säädät oikeastaan lambdan avulla.

        Comment


        • #64
          Eipä tuo yön yli seisoessa ainakaan vielä itseään ilmannut eikä myöskään tänään käytettynä. Voihan se olla jostain syystä niin paska tsäkä että termari on nyt mennyt. Tyhjäkäynnillä käyttäessä ei kuitenkaan normaalilämpöihin se mittari jaksa nousta.
          Mutta jos voi veikata niin ei sitä termaria ole tuohon turhan usein vaihdettu..

          Comment


          • #65
            Se on jännä kun yhden vian korjaa niin tulee toinen tilalle.

            Voihan se olla kenno mennyt tukkoon kun ei hyttiin lämpöä riitä. Lämmöt mitattu anturien kohdalta ja termostaatin kohdalta ja hyvin lämpeää mutta outoa ettei auton lämpömittari nouse kuitenkaan samoihin astelukemiin.. Pitäisi suorittaa järjestelmän pesu.

            Sitten tuli uusi oire. Kone siis käy suht normaalisti. Äsken kävin ajelemassa matkaa ja kulki hyvin. Parkkiin pysähdyin hetkeksi ja eipä lähtenytkään käyntiin. Kävin nykäsemässä kylmäkäynnistysventtiilin pistokkeen irti niin starttasi heti ekalla.
            Kellään hyviä ideoita? Vaikuttaako tuo lämpömittarin lukema kylm.käyn.venttiilin toimintaan?
            Tämä yksilö koettelee minua!

            Comment


            • #66
              Ehdottaisin termarin vaihtoa. Meneehän vivusta varmasti lämmöt täysille.?.. Ja ei pitäisi vaikuttaa, mittari vain näyttää lämmön.

              Ja tuo käyntiinlähtö: Jos olit hetken pysähdyksisä, niin monet audit pistää sahauttaan. (ominaisuuksia)

              Ilmeisesti jos kone olisi hetken enemmän viilennyt olisi lähtenyt käymään ilman töpselien irroituksia..??

              (Nämä siis minun ideoitani).=)

              Itsellänikin on kylmäkäynnistys töpseli kokoajan irti. Näissä vanhoissa kusee suuttimet sen verran että, lähtee ilman huikkaakin käymään. Jopa paremmin, kun suuttimien kyseminen ja vielä startatessa lisää bensaa.=)

              Kovemmilla pakkasilla laitan sitten töpselin kiinni, mutta minulla on aina auto lohkossa, joten "puolilämöisellä" aina lähden ajaan.=)

              Comment


              • #67
                Joo sama juttu omassakin 2.3E:ssä, jos sammuttaa ja yrittää heti/melko pian uudelleen käynnistystä niin saapi hetken sahailla ja antaa hiukan kaasuakin ennenku herää tulille. Yli puoli tuntia kun on sammuksissa niin sitte starttaa kyllä hyvin, samoin kylmäkäynnistyksissäkään ei ole ongelmia.
                Enpä ole koskaan tuohon perehtynyt jotta mistä lie johtunee.. KK suutin käsittääkseni on käytössä vain kylmällä koneella joten tuskin siitäkään johtuu.

                Voisi toki varmuuden vuoksi kokeilla irroittaa tuon KK suuttimen töpselin jos se jostain syystä sitte joka startilla haluaakin aktivoitua hetkeksi.

                Comment


                • #68
                  Jahas. Nyt aletaan olemaan lähes neutraalissa tilassa.

                  Eli pääasiallinen syy käyntihäiriöön (lähinnä random sammuminen kun kone lämpeni) oli lämpötila-anturi. Tämän vaihtamalla alkoi röpötys ja lämpötilaa ei ohjaamon puolelle tullut. Röpötysoireilu selvisi sytytyksen säädöllä mitä oli ilmeisesti rukattu ja yritetty parantaa käyntiä koska lämpötila-anturi oli viallinen.
                  Pesasin jäähdytysnestejärjestelmän ja aikas ruosteiset vedet sisässä oli. Samalla kurkkasin termostaattikoteloon ja siellähän oli joku muovin/kumin palanen siinä termostaatin 'lautasen' ja seinämän välissä eli termostaatti oli auki kokoajan. Roskan irroitus, putsaus ja kasaus, uudet nesteet sisään ja taas on lämmin ajella.

                  Vielä on jotain pientä häikkää eli tyhjäkäynniltä kun polkasee niin hieman 'tukkonen' on siinä reilun tonnin pintaan ja piristyy siitä normaalisti. Sitten kun ajaa pitemmän matkan ja palaa tyhjäkäynnille niin tyhjäkäynti saattaa huidella reilussa tonnissa eli ei laske normaaliin.
                  Pitänee vielä käydä jossain säädättämässä tuo ruisku ja katsotaan sitten helpottaako nuo pienet oireet. Voi tietty olla vielä joku paikka paskanen (esim. ruiskussa lautanen?).
                  Kuitenkin mitä pääsi yhdestä pakokaasumittarista kurkkaamaan niin CO-arvo huiteli 1.2-1.3:ssa ja kierroksilla putosi hyvään lukemaan..

                  Comment


                  • #69
                    Nyt on (ehkä) paikallistettu tuo lämpimänä käyntiinlähtemättömyys. Jotenkin tuntui että pätkii bensapumpun kokonaan pois pelistä. Pumpun relehän oli vaihdettu edellisessä vikakartoituksessa. Nyt kun ei lähtenyt käyntiin niin vaihdoin entisen releen takas ja heti pumppu hurahti normaalisti ja auto käynnistyi.

                    Testitääns taas miten toimii pitemmällä käytöllä..

                    Comment


                    • #70
                      Toistaiseksi toiminut vanhalla bensapumpun releellä ongelmitta. Eli lähtenyt toistaiseksi normaalisti käyntiin.. En vielä nuolaise kuitenkaan. :D

                      Comment


                      • #71
                        kertokaas kun autossa ilmenee tämmöinen ongelma. Auto lähtee hyvin käyntiin ,kun otan sen lämpötila-anturin piuhan irti(3johtoo kumin alla). mutta kun laitan sen käynnissä ollessa takasin paikalle niin moottori rupee röpöttään eikä ota kierroksia ja meinaa sammua.

                        Comment


                          #72
                          Jos se on se neliönmallinen liitin (ruskea), jossa yksi tyhjä paikka niin siitä menee tieto mittaristoon nesteiden lämpömittarille ja moottorin ylikuumentumisen merkkivalolle. Kolmannessa pitäisi muistaakseni olla +12V. Vastapuolella taas pitäisi olla 2-napainen anturi (musta), josta menee tieto nesteiden lämpötilasta eculle seoksen säätöä varten. Toisin sanoen sen liittimen kiinni tai irtiololla ei pitäisi olla mitään vaikutusta moottorin säätöihin.

                          Comment


                          • #73
                            näin se taitaa olla mutta erikoinen vika silti kun ei käy kunnolla jos se on kiinni. kysyn nyt tähän samaan hengenvetoon että millä saisin sähköflektin toimiin ja missä siihen on anturit ja eikös siel ole joku relekkin?

                            Comment


                              #74
                              Anturi syylärin alakulmassa ja releet releboxissa.

                              Comment


                              • #75
                                Lämpötila-anturi antaa vääriä arvoja ja siten saattaa rikastaa polttoainetta..

                                Arvaan: kone käy kierroksilla hyvin?

                                Comment

                                Working...
                                X