Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Ei pahalla, mutta olisiko helpompaa katsoa osien hinnat esim. Motonetista? Saa ainakin suuntaa-antavan luvun, josta lähteä liikkeelle. Vaihtoon normaalit hilut, eli hihnasarja, vesipumppu ja moniurahihna.
Joo, kyllähän tuolta on joskus jarrupääsylinteri tilattu mutta ihmetyttää vain miten on noin halpa sarja kun hydraulikiristinkin tulee mukana.
E: Kysytään nyt vielä että onko tarpeellista ottaa jäähdytintä irti etukehikosta jos ottaa koko keulan auki ja kääntää sivuun? Näissä ohjeissa otetaan lauhdutin ensin irti ja vielä sitten jäähdytinkin. Mikä on viisainta siis jos haluaa purkaa koko keulan?
Itse hihnaremppaa varten ei tarvitse koko lukkokannatinsysteemiä ottaa irti, riittää että irroittaa ns. "huoltoasentoon". Itse BFB-koneeseen muutaman kerran hihnan tehnyt siinä välissä ja tila riitti mainiosti.
Mutta jos koko keulan haluat irti niin eiköhän siitä pidä vain syylarin letkut ja ilmastoinnin kennon putket irroittaa sekä johdotukset niin pitäisi irrota kokonaisena lukkokannattimen mukana. Ajovalopesureiden letku vain säiliön päästä irti.
Minkähän merkkisiä hydraulikiristimiä Gates käyttää? Tänään tuli jakohihnasarja mutta kiristimestä en kyllä löytänyt oikeestaan mitään merkkiä. Yksittäisiä kirjaimen parin yhdistelmiä.
e: NTN olikin merkki eikä mikää satunnainen kaiverrus :)
Pitäs nyt ruveta vaihtaan vihdoin tuota hihnaa. AEB:hen ilmeisesti kelpaa hyvin tussimerkinnät kunhan tarkistaa ennen irrotusta että jako on kohdallaan?
Kolmen remontin kokemuksella onnistuu neloskoneisiin merkeillä kun huolellisesti tekee. Uutta hihnaa laittaessa pitää vaan tarkistaa ettei jako mene pieleen kun hihna kiristyy. Edellisellä kerralla kesti hetken löytää alapäähän sopiva "ennakko" jolla jako osu kohalleen kiristymisen jälkeen.
Viimeksi pyöritin vielä koneen ympäri muutaman kerran ja tarkistin merkit joka kierroksella ennenkuin uskalsin kasata loppuun ja startata.
Edit. Joku viisaampi voi tietää voiko hihnan pyöritellä jotenkin niinkin paikoilleen ettei alapää pyörähdä paria astetta hihnan kiristyessä.
Viimeksi muokannut Wezq-Ape; 10.3.2015, 08:31.
Perustelu: Kirjoita kosketusnäytöllä, korjaa koneella
Comment