Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 ahto-ongelma(ko)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 ahto-ongelma(ko)

    Eli auto on A4 B6 1.8TQ BEX-moottorilla, autossa BSR:n softa.

    Ongelma esiintyy kiihdyttäessä (kaasu pohjassa), kun kierrokset nousee 2700-3000. Tuntuu että autosta häviäisi ahdot täysin ja palautuvat samantien takaisin. Tämän auto tekee tuossa kierrosvälissä 2-3kertaa eli tuntuu nopeina nykäyksinä juurikun pitäisi kunnolla liikahtaa. Kierrosten noustessa 3000 yli jatkuu meno aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Vedot tuntuvat persdynolla mitattuna olevan kuitenkin tallella tuota kohtaa lukuunottamatta.

    Ongelmaa esiintyy 2-6vaihteilla, pienemmillä vaihteilla tuota ei tule jos sattuu olla tarpeeksi liukasta eikä renkaissa riitä pito.

    Muuten auto toimii moitteetta ja kierrokset nousevat tuon kohdan yli tasaisesti jos vaan kaasu ei ole pohjassa (pyynti täydet).

    Auto ei anna vikakoodeja.

    Kokeiltuja asioita:

    -tulpat vaihdettu (ei vaikutusta)
    -vakio softa palautettu (ei vaikutusta)
    -magneettiventtiili(N75) vaihdettu ja letkut tarkistettu (tuntuu ettei 2,3 vaihteilla niin suurta nykimistä)
    -Huohotus järjestelmää tutkittu(irroiteltu ja putsattu letkuja), ei havaittu mitään erikoista (tilattu silti muutamia letkuja, putkia ja pannukakku varmuudeksi)
    Viimeksi muokannut okkim; 13.1.2015, 09:54. Perustelu: Älä rivitä itse, vaan anna softan hoitaa se. Kaikilla ei ole samanlevyien näyttö.

    #2
    Oliskohan joku puola antautumassa.

    Comment


    • #3
      Hukkis kunnossa? Jotenkin kuulostaa kyllä yliahdolta, eli testaappa hukkiksen ohjaus vielä. Esim. paineilmaa sinne n75-hukkis linjaan.
      Ahtotesti toisena, jos joku putki sopivasti "leviää" aina ahtojen ylittäessä x-arvon ja se supistuu jälleen ahtojen laskeutuessa.

      Comment


      • #4
        Juuri täsmälleen noin on minulla käyttäynyt monestikin kun joku puola ollut rikki, vikakoodikin sitten pitemmän päälle tuommosesta yleensä ilmestynyt loppujen lopuksi ajan kanssa jollekkin tietylle pytylle, mutta ei välttämättä heti eli vikakoodien olemattomuus ei siis pois sulje puolavika mahdollisuutta.

        Comment


        • #5
          Päivitystä tai päivittelyä...

          Tänään töihin ajaessani alkuun en tajunnutkaan että mitään nykäyksiä ei tullut kun asian huomasin päätin ajaa hieman isomman lenkin kautta todetakseni asian kunnolla ja oireet olivat poissa?!!!?

          Millään vaihteella ei nykimistä tapahtunut ja persdyno kertoi voimaakin olevan aivan vastaavasti kuin muinakin päivinä.

          Olosuhteet eivät mielestäni myöskään tätä selitä (jäätymistä jne.) koska useina muinakin päivinä kun on ollut pakkasta vain muutama aste on nykimistä esiintynyt.. eli lämpötilalla ei ole ollut aiemmin vaikutusta, myöskin auto on lämppärissä käytännössä aina 2 tuntia ennen liikkeelle lähtöä..
          Viimeksi muokannut okkim; 13.1.2015, 09:54. Perustelu: Älä rivitä itse, vaan anna softan hoitaa se. Kaikilla ei ole samanlevyien näyttö.

          Comment

          Working...
          X