Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nokka-akseleista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Ennakko pielessä, k-jetin rikastin ruuvia pitää vääntää rikkaammalle, löytyy perstuntumalla. monta pikku ihme rytinää ja rätinää mullakin oli, mutta monesta päästiin, kun irroitin täyskaasu asennontunnistimen pois toiminnasta. 220km/h ei tuota ongelmia, muttei ole tarvettakaan.

    Jos saatte homman pelittään, niin sivuvaikutuksena voi olla sellainen ihme rytkytys kaasun löysäämisen jälkeen. Vika löytynee sielta k-jetin rikastimen säädöstä. Maltilisesti sitä vääntelemällä saa em:vian pois jos ilmenee. Pienikin kierto saa ihmeitä aikaan.

    Monta tankkia on männy bensaa persdyno mittauksissa, mutta käy tyhjäkäyntiä ja kelaa rajoittajaan asti. kulutus on 8,5-10l riippuen kiireestä.

    Muuten millaisella pakosarjalla ajat? 5-2 --> 5-3 on ero kuin yöllä ja päivällä. Omani on 5-->3 joka vaati downpipen rakentamisen.

    Comment


    • #32
      Pakosarja on 5-3.

      Tuota rikastin ruuvia ajattelin kyllä käännellä, mutta antaa ammattilaisten ihmetellä. Saavat säädöt osumaan kohalleen paremmin/nopeammin ;)

      Comment


      • #33
        Noniin, Nyt on autoa säädetty. Mekaanikko sääti sytytystä ja laittoi seosta rikkaammalle.

        Nyt moottori vetää jo paljon paremmin.

        Mutta koska korjaamolla ei ole jarrupenkkiä, niin mekaanikon säädöt eivät välttämättä vieläkään
        ole ihanteelliset.

        Joten tietäätö kukaan hyvää neliveto-dynoa lähinnä Mikkeliä.

        Comment


        • #34
          Varmaan lähin on AM-Worksin dyno Lappeenrannassa. Hyvyydestä en osaa sanoa, kun en ole tuolla autoa koskaan säädättänyt. Uskoisin että riittää sinun tarpeisiin.

          Comment


          • #35
            heipparallaa.

            Nyt tuli auto käytettyä Lapeenrannan penkissä, ja ja selvittiin sytytyksen säädöillä sekä rikastamalla seosta.

            Ensimmäinen veto sai epätoivon kasvoille, kone näytti 136,4hp! Ei perkele ajattelin, n:2000e
            meni osiin ja töihin, niin sillä vain 0,4hp lisää vakioon.

            No ei muuta kuin sytytystä säätämään ja paras veto toi näytölle 141hp/192Nm.

            Eipä tuo vielä paljoa lisää paperilla ole, mutta kyllä eron arkiajossa huomaa. Kiihtyvyys ja vääntö
            ovat parantuneet selvästi.

            Kaveri antoi myös vinkin että kannattaa suuttimet vaihtaa. Tämän ikäisissä autoissa pensa tuppaa
            tulemaan suuttimista, kuin pikku poika pissii ;)

            Comment


            • #36
              Aivan, eipä nuo paperilla saa muuta kuin hymähdyksiä aikaan. Eron vakioon huomaa parhaiten silleen, että saisit vastaanvanlaisen rinnalle... okei, vaikka kiihdyttään, niin veikkaampa että jo eka metreillä vakio jää taka-alalle äkiseen, puhumattakaan ohitustilanteessa, rekan alta pakenemisesta jne...

              Kummia saa aikaan tuollainen " hei äly hoi" virittäminen. Eipä tässä taida enään olla kuin sie ja mie jotka näitä " vapari 5:s vessanpyttyjä " viilaa. Uhitella radalla, ei kannata, sillä Kööpikkä lyö heti halolla ;-))))

              Paljon vielä tarvitaan jotta meiän vehkeet räkäisee edes joskus jos koskaan kunnolla, mutta eipä meidän vehkeitä viedäkäan pajalle 15000? kourassa ja sanota.. "mä haluun ton 450hv:n paketin, voinko hakea 3viikon kuluttua?"...provo.

              Comment


              • #37
                Juuri näin:)

                Comment

                Working...
                X