Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Motronicin asennus 10vt-koneeseen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Motronicin asennus 10vt-koneeseen

    Olisi mahdollisesti tulossa 90q typ89 10vt koneella omistukseen. Minkälainen homma olisi asentaa motronic ohjaamaan konetta? Tälläisiä kokoonpanoja löytyy ilmeisesti myös Suomesta.
    Jostain purkuautosta voisi purkin ja johtosarjan saada kuulemma halvalla, jos oikein hyvä tuuri käy :)

    Kone on 190hp 2b, joka ilmeisesti on melkein sama kone kuin 1b, mutta jotain pieniä eroja näissä on?

    #2
    Sähkösuuttimet ainakin laittaa :) Minkä laitteen(auton) motronic on tulossa, virranjakajalla vai suorasytkällä?

    Comment


    • #3
      Suorasytkä varmaankin :o Ostopäätöstä ei ole vielä motronicista eikä autosta tehty :)

      Comment


        #4
        ECU ja johtosarja helpottaa kummasti. Suuttimet, suutintukki, B-paineen säädin, joitain antureita nyt ainakin. Riippuu lähtökohdasta. Tiedä sitten onko helpompi tehdä suora- vai jakajasytkällä. Triggeröinti on vähän kysymysmerkki.

        Comment


          #5
          2B on 1B lambdalla ja kahdella nakuanturilla. Jos jakajassa pitäytyy, niin käsittääkseni pyörintäanturit ovat valmiiksi jo samat kuin Motronicissa. Lisäksi lambda ja melkein kaikki lämpöanturit ovat samat. Nakuanturitkin saattavat käydä ristiin.

          10vt imusarja on vähän ahdas sähkösuuttimille.
          Viimeksi muokannut jasso; 5.1.2015, 12:57.

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
            2B on 1B lambdalla ja kahdella nakuanturilla. Jos jakajassa pitäytyy, niin käsittääkseni pyörintäanturit ovat valmiiksi jo samat kuin Motronicissa. Lisäksi lambda ja melkein kaikki lämpöanturit ovat samat. Nakuanturitkin saattavat käydä ristiin.

            10vt imusarja on vähän ahdas sähkösuuttimille.
            Imusarjaan sopivan "sähkösuutinbensakiskon" saa 034motorsportista tai amw:ltä jos osaa antaa mitat, eikös se näin ollut?

            Jakassa pitäytyminen on ihan hyvä vaihtoehto jos se on helpompi tehdä, tuskin aivan heti olen tota virittämässä. Kone on automaattilötköstä ja siihen on vaihdettu NM-koneisen vauhtipyörä, joku triggeri sielä ainakin on. Mahtaakohan olla sama triggeröinti kuin 3b?
            ECU ja johtosarja helpottaa kummasti. Suuttimet, suutintukki, B-paineen säädin, joitain antureita nyt ainakin. Riippuu lähtökohdasta. Tiedä sitten onko helpompi tehdä suora- vai jakajasytkällä. Triggeröinti on vähän kysymysmerkki.
            Tarkoitus on ostaa siihen ecu johtosarjoineen, niitä luulisi vielä löytyvän.

            Comment


              #7
              Kyllä Maatsi tekee kiskon mittojen mukaan,pari tullut teetettyä ja hyviä on ollut.

              Sama triggeröinti 3b ja nm,samalla vaivalla taitaa suorasytkä myös tulla.

              Comment


              • #8
                Ei sulla sattuisi niitä kiskon mittoja olemaan tallessa, ne varmaan on samat kaikissa 10vt:ssä?

                Comment


                  #9
                  Eipä ole enää,mulla oli kannet korkeilla imukanavilla eli suuttimet tuli imusarjaan.

                  Kysy okkok nimimerkillä olevalta,siltä saattais löytyä.

                  Comment


                    #10
                    Eikös se suutinten jako ollut 88-44-88-88?

                    Comment


                    • #11
                      Jatketaanpas skenaarion pyörittelyä. Jos pysyn jakajasytkässä, osaako kukaan sanoa mitkä näistä antureista on 2b:ssä valmiina?



                      Johtosarja ja ecu olisi tiedossa, bensakiskon mitat, suuttimetkin periaatteessa. Hankittavaa olisi edellisten lisäksi ainakin maffi, n75, jakaja puolineen(?) bp, bensakisko, ic, ahtoputket.

                      Comment


                        #12
                        G4,g28 ja g40 jos jakaja löytyy,nakuanturit myös jos ne käy motronicin kanssa

                        Comment


                          #13
                          Lonkalta vetäen taitaa puuttua ainoastaan ilmamassa ja kaasuläppä.

                          Comment


                            #14
                            Mulla olis tossa myös tosi kohtuuhintanen AAN moottori kaikkine antureineen yms. :)

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viesti
                              Mulla olis tossa myös tosi kohtuuhintanen AAN moottori kaikkine antureineen yms. :)
                              Tuonne on jo 10vt asennettu ja on ajokunnossa, joskin leimaa vailla :)

                              Comment


                                #16
                                Korkeusanturia ei muuten 10vt:ssä ole. Nakuanturit on 10v:ssä mallia kierre anturissa itsessään, kun taas Motronicissa muistaakseni tuollaiset pultilla kiinnitettävät. Sinällään voisivat kuitenkin jopa käydä sähköisesti ristiin.

                                Samoin ISV:t ovat erilaiset, mutta sähköisesti taitanevat olla samallaisilla ohjauksilla, joten eiköhän Motronic hyväksy vanhemman mallisenkin.

                                Comment


                                • #17
                                  Pian alkaa raha juoksemaan joten pääsen Audin ostamaan. Ajattelin auton muutoskastsastaa kjetillä ja hitachilla ennen motronicin asennusta. Leimakonttuurilla kertoivat, että pitäisi jarrujen tehostus myös muuttaa jos haluaa vertailla muutoskatsastuksessa malliluokan tehokkaimpaan autoon eli 7A:lla olevaan 90q:n.

                                  Autohan on 100kW tehoisella moottorilla varustettu ja kori ei-vähäpäästöinen (katalysaattori pitää kuitenkin olla). Helpoin ratkaisu on varmaan omavalmistemoottoria leimatessa dynottaa (100kW x 1,20 =120kW) alle 120kW:n luku. Jarrut on jo valmiiksi vaihdettu 7A vastaaviin joten turvallisuushan vain paranee vaikka tehot pysyvät sallituissa vanhoille jarruille :)

                                  MC-moottorissa taitaa tehoa olla on 121kW(165hp) ahtopaineella x? 0,4barilla ajattelin dynottaa tuon omavalmisteen, mistä oli 0,7barilla saatu noin 180 hevosvoimaa.

                                  Mitä mieltä muut suunnitelmasta? :)
                                  Viimeksi muokannut AkseliPorakorpi; 29.4.2015, 16:26.

                                  Comment


                                    #18
                                    0,4bar taisi olla MC:n vakioahdot.

                                    Kumpaan suuntaan se tehostus siis pitäisi muuttaa? Hydraulisesta alipaineeseen vai toisinpäin?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alipaineesta hydrauliikkaan.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Nyt inssi meinasi että jos verrataan muuhun kuin mallisarjan tehokkaimpaan, 20% tehonkasvu ei ole sallittu :D Onko tässä nyt pakko muuttaa jarrujen tehostus alipaineesta hydraulisesti tehostettuun :)

                                        Jos kysyin maahantuojalta riittääkö jarruteho vaikka tehostus eri jos satulat ja levyt samat :o
                                        Viimeksi muokannut AkseliPorakorpi; 30.4.2015, 17:21.

                                        Comment


                                          #21
                                          Verrataan aina seuraavaksi tehokkaampaan, jos jonkun tietyn mallin teho ylittyy vähänkään. Aika loogista

                                          Comment


                                            #22
                                            Mikähän on tulkinta jos kaikki jarruosat tehostimineen ja pääsylintereineen vaihtaa mallisarjaan kuulumattomasta autosta joka on selkeästi tehokkaampi ja painavampi? Mutta on kuitenkin alipaine tehostettu. Tai keräilee osia useammasta autosta jotka täyttävät edellämainitut. Onko kellään tietoa tai kokemusta? Joutuuko silti vaihtamaan hydraulitehostuksen? Tai vaatiiko miten suuria selvityksiä.

                                            Comment


                                              #23
                                              Tehostus tapa ei oo olennainen vaan pääsylkyn männän halkaisija ratkaisee

                                              Comment


                                              • #24
                                                Mitenkä tässä nyt olisi järkevin edetä? Toiselle konttorille ja toivoa etteivät vaadi vaihtamaan tehostusta :)

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Asia täytyy todistaa, eli kuvia ja mittoja pääjarru sylintereistä jolloin riittävä teho voidaan todeta. Etka tai jokin muu tekninen data auttaa. Itse olen muutoskatsastuksiin tulostanut aina melko vakuuttavan kasan dataa ajoneuvosta eli mikä on alkuperäinen konstruktio ja minkälaiseksi se on muutettu, kaikesta tarkka kirjallinen tieto niin inssinkin on helpompi tutkia mikä on muutettu ja miksi ja onko muutos riittävä. Tehostin aiheesta olen kerran ollut noppasilla ja tuolloin ilmeni ettei tehostus tapa ole olennainen, vaan jarrujen teho ei saa heikentyä tehdyn muutoksen takia.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    http://www.partsbase.org/audi/audi-8...der-reservoir/

                                                    1 893611021A tandem brake master cylinder; for abs anti-lock braking sys; steel; lhd; 22,20 4XM10X1; GIRLING 1
                                                    1 893611021 tandem brake master cylinder; for models with power; steering and hydraulic brake; servo; lhd; 23,81X17,5/18; ATE

                                                    Mistähän löytyisi tuota alempaa isompi sylinteri :) Voisi olettaa sen olevan tehokkaampi ja sen vaihdolla jarruasia olisi kunnosa.
                                                    Viimeksi muokannut AkseliPorakorpi; 1.5.2015, 19:12.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Tämä muutos on ajankohtaista. Jotain tietoa selvinnyt etsimällä ja tutkimalla, mutta joitain kysymyksiä on herännyt:

                                                      - N80-venttiili. Antaako motronic vikakoodia, jos osaa ei ole?
                                                      - F96-korkeusanturi mikälie. Tarvitsenko lainkaan?
                                                      - isv. Toimiiko 10venttiilisen oma motronicin kanssa?
                                                      - Onko ainoa toimivan kaasuläpän asentotunnistimen osanro 078 133 154 ?
                                                      - N75. käykö 10v:n oma? Vai voinko jättää pois, jos paikoillaan säädettävä hukkaportti?

                                                      AAN-moottorin motronic kyseessä ja lisäksi tarkoitus tehdä 1.8t puolakonversio.
                                                      Viimeksi muokannut Härski; 21.8.2015, 03:36.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        -antaa
                                                        -tarvitset, koska ahto-ohjaus on muuten rajattu
                                                        -toiminee se saman näköinen, kannattaa kokeilla
                                                        -2 osanumeroa löytyy kaasuläppäanturille, 3b ja suorasytkä on eri, käytännössä toimivat ristiin, koska erot niin pienet
                                                        -laita 20vt:n tai jätä pois, pois jättämisessä toki riski konerikolle jossain poikkeustilanteessa

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Kiitos! Näillä pääsee taas eteenpäin. Ja tietää, mitä johtoja jättää johtosarjaan paikoilleen.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Mitenkäs muuten motronicin säätö tapahtuu erilaiselle moottorille? Ei ole itsellä motronicista näet mitään kokemusta mutta joskus tuo on mielessä pyörinyt.
                                                            Pitäisihän noi sytkä- ja bensakartat kuitenkin mieluusti saada kyseiselle moottorille säädettyä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X