Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Surkea tiptronic

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Surkea tiptronic

    Noniin, elikkäs tuli ostettua ennen jouluaattoa A6 2.5tdi quattro 98vm.

    Auto pelasi sen 6päivää pirun hyvin, ennenkuin satuin antamaan kerran kenkää sille normaalia enemmän.

    Poletuksen jälkeen alkoi haista voimakkaasti öljy, konepelti auki eikä huomattu mistä olisi voinut öljyt tulla pihalle, koneessakin oli riittävästi öljyä.
    Öljy haisi vain silloin kun pysähtyi paikoilleen.

    Noh aloin vaihtamaan termostaattia ja keuliltahan tuli purettua täysin kaikki.
    Termarin vaihto onnistui hienosti, mutta kasaamisen yhteydessä löydettiin syy mistä öljyä vuosi. Syylärin reunassa onse öljynlauhdutin niin siitä alemmasta putkelosta, mihin letku tulee kiinni oli revennyt ja sitä oli jollain yritetty korjatakkin...
    Uusi öljynlauhdutin tuli sitten keulille ja laatikkoon lisättiin öljyä n.1.5L.

    Nyt vikana siis on, että ei vaihda 3-4 ollenkaan, välissä hukkaa myös 3vaihteen. D vaihteella, ei voi ajaa ollenkaan vaan pakko 3.
    Vikakoodia antaa myös laatikosta : 17106, Transmission output Speed Sensor (G195): No Signal : P0722.
    Välissä menee myös laatikko vikatilaan Limp-mode?

    Voiko vika johtua juuri tuosta sensorista vai onko kokeneemmat sitä mieltä, että laatikko on jo paska?
    Mistä kyseisen osan saa hommattua (pörhö? varaosaliikkeitä?) jos vika johtuu siitä niin saisinko myös hinta-arviota?

    Edellisen omistajan mukaan turpiini laatikkoon on vaihdettu n.10tkm sitten.
    Viimeksi muokannut NikoL; 4.1.2015, 14:39.

  • #2
    Tarkasta johtosarjat laatikon kupeesta. Jos kunnossa niin uutta anturia kokeilisin..

    Comment


    • #3
      Onko tämä anturi sitten laatikonsisällä?
      Jos on niin ainakin pohjantiiviste, öljyt ja mitä muuta kannattaisi vaihtaa samalla?
      Viimeksi muokannut okkim; 3.1.2015, 22:16. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

      Comment


      • #4
        anturat on siellä laatikon sisällä. Öljypohja pois ja venttiilikoneisto irti. Pohjantiiviste, öljyä ja vaihteistööljyn suodatin, niillä pääsee pitkälle.

        Comment


        • #5
          Hmp, saanko mistään muualta tietoa mikä laatikko mulla on? Ihan vain sitten tiivisteitä ja suodattimia varten.
          Ja vaikuttaako tässä asiassa säästää ja tilata vaikka motonetistä vai ihan alkuperäisiä osia?

          Mistä niitä antureita ihmiset on tilannu?
          Viimeksi muokannut okkim; 3.1.2015, 22:17. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

          Comment


            #6
            http://www.myturbodiesel.com/data/ph...0269764157.jpg

            Ton tapanen tarra pitäis löytyä auton huoltokirjasta tai takapenkin alta tai sitten jostain muualta autosta.

            Comment


            • #7
              No ensinnäkii, vuosimalli ei voi olla 89, silloin ei tippilaatikosta oltu nähty ees märkää unta vielä. 98 kuulostais oikeammalta.
              Laatikon mallin voi lukea vaihteistossa olevasta vihreästä tai mustasta kyltistä. Mahdollisesti 5HP19, siis ZF:n malli. VAG malli on ehkä 01V.
              Minkä näköistä öljyä laatikosta tuli ulos kun avasit täyttötulpan?

              Comment


              • #8
                Onko A6:sta ollu -89?...

                Eniveis, vaihteiston lätkä löytyy turbiinikotelosta alapuolelta ja vaihteiston noin keskeltä oikeaa kylkeä. 5hp19 on malli, mutta anturia varten todennäköisesti joudut katsomaan sen tarkemman tyypin sieltä lätkästä, eli DEW tms.

                Comment


                • #9
                  Joo kirjoitusvirhe. 98 siis vmalli ja kiitos

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja tomppa1968 Näytä viesti
                    No ensinnäkii, vuosimalli ei voi olla 89, silloin ei tippilaatikosta oltu nähty ees märkää unta vielä. 98 kuulostais oikeammalta.
                    Laatikon mallin voi lukea vaihteistossa olevasta vihreästä tai mustasta kyltistä. Mahdollisesti 5HP19, siis ZF:n malli. VAG malli on ehkä 01V.
                    Minkä näköistä öljyä laatikosta tuli ulos kun avasit täyttötulpan?
                    Laatikostahan ei tullut öljyä ulos kun aukasi täyttöropun kun oli vuotanu alkuperäisestä lauhduttimen liittimestä.

                    Comment


                    • #11
                      Tarkoitin, että aukaisitko tyhjynnysproppua tarkistaaksesi missä kunnossa öljy on? Ja täytitkö oikealla tavalla eli kone käynnissä ja öljy oikean lämpöisenä? Jos täytetään kone sammuksissa niin öljyn määrä jää todella paljon liian vähäiseksi jolloin laatikko ei toimi kunnolla.

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja tomppa1968 Näytä viesti
                        Tarkoitin, että aukaisitko tyhjynnysproppua tarkistaaksesi missä kunnossa öljy on? Ja täytitkö oikealla tavalla eli kone käynnissä ja öljy oikean lämpöisenä? Jos täytetään kone sammuksissa niin öljyn määrä jää todella paljon liian vähäiseksi jolloin laatikko ei toimi kunnolla.
                        En tarkastanut öljyjä. Mutta täyttö tehtiin oikea oppisesti auto käynnissä.

                        Comment


                        • #13
                          Nonniin nyt on vaihdettu anturi laatikkoon uusine öljyineen tiiviteineen ja suodattimineen. Noh eipä auttanut ollenkaan ongelmaan.
                          Edelleen pitää pakko 3 ajella etiäppäin....
                          Hallilta ajaessa kotiapäin ja autoa raiskatessa hoksasin, että kun 4vaihde on "kytkettynä" niin näpyttämällä kaasua se ottaa kiinni mutta löysää heti, vauhdin saa pidettyä suurinpiirtein tasaisena poljinta näpyttämällä. Kerran se tietääkseni otti kiinni peräti n.3sekunniksi..

                          Mistä voisi lähteä vikaa etsimään vai onko somempi luovuttaa laatikonsuhteen jo?
                          Laatikon ohjainlaite oli hyvännäköinen eikä ollut kosteutta eikä muutakaan sisällä.
                          Vikakoodeja ei enään anna..

                          Comment


                            #14
                            Missä kunnossa ja minkä näköisiä vanhat öljyt oli? Oliko öljyjen sekaan päässyt jäähdytysnestettä?

                            Comment


                            • #15
                              No justha hää sano et ei tarkistanu öljyjä, lisäs vaa. Miun mielestä iso virhe. Se ois se homma numero 1.

                              Comment


                                #16
                                Kaksi viestiä aiemmin lukee että olisi uudet öljyt ja tiiviste. Vanhojen öljyjen kunto kertoo aika paljon laatikon kunnosta. Jos öljynjäähdytin on ollut rikki ja vaihteistoöljyn sekaan on päässyt jäähdytysnestettä niin se on koko lailla game over. Kytkinpakkojen kitkalevyt imevät sen kaiken itseensä eikä siitä muuksi muutu kuin vaihtamalla uusiin.

                                Comment


                                • #17
                                  Minun mielestä öljyt oli normaalin näköistä eikä kolmesta tyypistä yksikään hoksannut että olisi ollut ylimääräisiä nesteitä öljyn seassa.
                                  Toki jokaisessa öljypohjan magneetissa oli pienen pientä metellisilppua, mutta lieneekö tämä normaalia?

                                  http://aijaa.com/U1RHGF
                                  Kuvasta punaisella ympyröity laatikon letkunkiinnike on porsinut, eikä tietääkseni sitä kautta pääse jäähytinneste laatikolle, kun sieltä ei neisteitä tähänkään päivään mennessä ole ulos tullut...
                                  Viimeksi muokannut okkim; 19.1.2015, 10:26. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                  Comment


                                    #18
                                    Pieni metallihippu magneeteissa on normaalia. Tuo nyt on vähän hanlalaa sitten selvittää purkamatta enempää. Tulee mieleen sellainen skenaario että öljyä on vuotanut sen verran tuosta letkun liitoksesta pihalle että kytkinpakat ovat pääseet öljyn vähyyden vuoksi luistamaan.

                                    Siitä pitäisi kyllä niin sanotusti jäädä jälki eli vanhojen öljyjen väri ja haju muuttuvat selvästi palaneeksi. Jos vanhaa öljyä on kuitenkin vuotanut ulos ja sitä on uudella korvattu niin eihän sitä enää tiedä. Voi siellä olla sähkövikaakin.

                                    Minä pudotan huomenna vastaavan laatikon vastaavanlaisesta autosta ja puran vielä tämä viikon aikana. Siitä tulee toiseen projektiketjuun sitten kuvia laatikon sisuskaluista ja toimintaperiaatteesta.

                                    Comment


                                      #19
                                      Onkohan toi laatikko kovinkin luistanut ennen totaalista hajoamista?
                                      Ei mitään ulinaa tms kuulunut kun olet ajanut tai antanut kenkää?

                                      Liian vähän öljyä niin voi öljypumppu päästä kavitoimaan ja se ei tietenkään ole kovin hyvä juttu.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                                        Onkohan toi laatikko kovinkin luistanut ennen totaalista hajoamista?
                                        Ei mitään ulinaa tms kuulunut kun olet ajanut tai antanut kenkää?

                                        Liian vähän öljyä niin voi öljypumppu päästä kavitoimaan ja se ei tietenkään ole kovin hyvä juttu.
                                        Kerran ennen tätä ongelmaa hoksasin, että laatikko luistaa. Kolmesti teki peräkkän 10sekunnin sisään, että vaihde silmässä, meni hukkaan, vaihde silmässä, meni hukkaan ja vaihde silmässä ja meni hukkaan. Tuon jälkeen ajoin kotia n.8km ja seuraavana päivänä ei enään toiminut kuin 3 vaihteella.

                                        offia vielä, että ei päivääkään etteikö jotain menisi. pakosarja vuotaa ilmeisesti koneen ja pakosarjan välistä.... perkule taitaa olla viiminen vag-konsernin auto kun tämänkin kanssa alkoi näinkin hyvin ja passatin kanssakin riitti ongelmia :(.

                                        Comment


                                          #21
                                          Noo 16 vuotta vanhassa autossa voi olla kaikkea. Seuraavaksi tuossa sulla varmaan tuleekin pumppu ja nokka-akselit :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                                            Noo 16 vuotta vanhassa autossa voi olla kaikkea. Seuraavaksi tuossa sulla varmaan tuleekin pumppu ja nokka-akselit :)
                                            Molemmat rempattu jo :).

                                            Comment

                                            Working...
                                            X