Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 (b4) 2.6 Käy vajaalla ja kannentiivisteen vuoto.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 (b4) 2.6 Käy vajaalla ja kannentiivisteen vuoto.

    Tuli ostettu Jobbarilta pikkuvikainen -92 Audi 80Q 2.6:lla koneella. Ajokilometrit 250 000km. Nyt muutaman päivän ajon jälkeen yhtäkkiä alkoi hieman tärisyttää ajossa ja tyhjäkäynnillä, aivan kuin kävisi 5:llä pytyllä. Äänet on kuin 5 pyttysessä ja bensa haisee putken päässä. Tulpat käytin irti ja kaikki olivat maitokahvin värisiä. Irroittelin tulpanjohtoja yksi kerrallaan irti ja aina käynti huononi, joten ei ainakaan mikään tulppa ole kokonaan pimeänä.

    Huoltokirjan mukaan tulpat vaihdettu 100tkm sitten, varmaan asiallista vaihtaa kaikki uusiin ? Autoliike on juuri tehnyt jakopääremontin, jos vaihto on mennyt jotenkin vituilleen niin voiko käyntihäiriö johtua pielessä olevasta jaosta ?

    Tekee myös kovemman ajon jälkeen painetta jäähdytysjärjestelmään ja nestettä kuluu, joten kansipahvi kaput. Helppoja konsteja selvittää kummasta kannesta pahvi mennyt, vai otetaanko suosiolla molemmat auki.

  • #2
    Onhan tuo jo ajankohtasta. Ohivuoto testillä selviää kumpi kansi vuotaa, mutta itse käyttäsin kummankin ylhäällä. Työnmäärä eroaa suhteellisen vähän verrattuna vain yhden hatun nostoon.

    Comment


      #3
      Juuri vastaavaan 2.8 koneeseen kansiremontin tehneenä, ottaisin sen kummemmin miettimättä kannet pois ja molemmat pahvit vaihtoon. Osat on lähes ilmaisia eikä se toisenkin kannen irrotus ota kuin vajaan tunnin enää siinä vaiheessa kun kaikki sähköt, huohotukset, imusarja yms on purettu kuitenkin edestä pois.

      100tkm on tulpille jo ihan riittävä suorite.

      Comment


      • #4
        Ei siinä sitten mitään kuin osat tilaukseen autopartsmarketista, suht edullinen pulju n. 200e:llä selvinnee koko rempasta. *köhköh*. Kumpa vain riittäisikin että hatut irti ja uudet tiivisteet väliin. Hyviä nämä vanhat romut on kun ensin itse pari viikkoa korjailee ja huoltaa.

        Comment


        • #5
          Kannet irroiteltu ja molemmilla puolilla vuotanut tiiviste sylintereiden välillä ja sitä pitkin tiivisteen sisällä vesikanavaan. Uudet osat saapuneet ja enää odotellaan jakopään lukitus työkaluja niin saadaan jako varmasti kohdalleen. Edellisen asentajan jäljiltä kampiakselissa ja nokkapyörissä tussilla vedetty vain nuolet. Saattaa olla ettei jakokaan ole ollut aivan kohdillaan.

          Comment


          • #6
            Auto nyt kasassa, ja vieläkin vuotaa. Kannet siis kierot. Ilmeisesti ajettu joskus kuumaksi ja kannet päässeet vääntymään. Oli vähän sen näköistä jälkeä että ennenkin olisi käytetty kannet auki ja tiivisteet vaihdettu, kenties ihan lähiaikoina.

            Nyt alkaa kyllä hieman harmittamaan jo. Kannattaako tästä olla myyjäliikkeeseen yhteydessä ? Kuittiin kirjoitettiin "korjattavaksi", joka ei sinäänsä ole mikään vastuunvapautus ellei ole erikseen eritelty mitä korjataan. Olen varma että liikkeessä on kyllä nämä viat tiedostettu.

            Comment


            • #7
              Miten tarkistit kansien suoruuden? Plaanaamalla vai jotenkin muuten?

              Comment

              Working...
              X