Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S6 C4 laatikon vaihto automaatista manuaaliksi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S6 C4 laatikon vaihto automaatista manuaaliksi

    Alkanu tuo automaatti luistaan niin ettei kytke turbiinilukkoa kuin harvakseltaan niin alkanu miettiin tota keppi laatikkoa.
    Minkähän lainen homma ois vaihtaa automaatin tilalle kova aski ja mistä autoista sellanen käy. s4 ois ilmeisesti helpoin? Perä täytynee olla samasta autosta mistä laatikko?

    #2
    Miten tuo turbiini lukko toimii kun ei mene enää ollenkaan päälle, onko näihin jotain konsteja jolla vois kokeilla saada toimimaan. Tulisko tuo turbiinin vaihtamalla vai ohjaako laatikko sitä? Öljyt olen jo pariin kertaan vaihtanu mutta suodatinta en.
    Ei huono vaihtoehto ois tosin tuo manuaaliksi muuttaminen mutta taitaa olla aika työläs.

    Comment


      #3
      Laatikko ohjaa. Siellä on öljypohjassa solenoidi sille ja on alakautta tavoitettavissa irroittamatta vaihteistoa.

      Koita naksutella diagnostiikasta niitä solenoideja.

      Manualisointi ilman varaosa-autoa on varmaan aika heikko idea.

      Comment


        #4
        Voisin myydä tarvittavat osat manualisointiin jos sille tielle päätät lähteä. Mutta ei ole kyllä mikään ihan pikkujuttu. Aski, kardaani, takaperä, etuvetarit, poljinasetelma, vaihdevivusto jne. pitää laittaa uusiksi. Poljinasetelman vaihto purattaa kojelaudan ja melkeinpä sisätilan mattojenkin irrottamiseen saa varautua.

        Porkkis varmaan tietää miten tuon moottorinohjauksen kanssa, eri ohjelmahan siellä vissiin on mutta onko uudelleenohjelmointi pakollista vai vapaaehtoista?

        Comment


          #5
          Mikä tuota lukkoa ohjaa kun se sekoili jonku viikon ennenkö lopetti kokonaan toimimasta? Joskus tuntu että yritti pakillaki kytkeä sitä? Voishan tuota koittaa korjatakki.

          Comment


            #6
            Tuolla oli juttua tuosta muutoshommasta.

            Turbiininhan voi myös kunnostaa, hintaluokka 500€ paikkeilla. Olisi varmaan yksinkertaisin vaihtehto, luultavasti myös edullisin. edellinen olettaen, että turbiini on viallinen.

            Comment


              #7
              Ei nyt liity aloittajan aiheeseen. Tuli vaihdettua urssin 5 lovisen tilalle 6 vaihteinen laatikko ja nyt nopeus mittari näyttää iha liian vähän. 5 vaihteisesta anturi 6 vaihteiseen ja sillä selvä vai vaatiiko jotain muuta ?

              Comment


                #8
                Ei kyllä muutu nopeusmittarin näyttämä, ellei ole jo alkujaan täysin väärällä etuperällä oleva laatikko urssin alla. Luulisin kyllä muutenkin oirehtivan (rutinaa ja pauketta torsenilta) jos ei välitykset ole oikeat.

                Voihan siellä tietysti olla kuskinpuolen vetarintumpissa laatikossa jotain häikkää tai sitten nopeusanturin reed-kytkimessä.

                Comment


                  #9
                  Tuo mekaanisten osien pakalleen askartelu ei ole muutakuin työtä mutta tuo moottorin softapuoli pelottaa enemmän jos sille pitää jotain tehä. Onko tissa automaatissa jotain sähköliittimiä jotka voi hapettua tai muuta mitä kannattaa tarkistaa.

                  Comment


                    #10
                    Mikä/missä tuollainen reed-kytkin on ? Joitakin kertoja teki vanhalla laatikolla sen että nopeus mittari lopetti toiminnan ja lähti taas toimimaan jonkun kilometrin jälkeen.

                    Comment


                      #11
                      Se on se johto joka menee kuskin puolelle lodjuun vetarin laipan lähettyville.

                      Comment


                        #12
                        Ei tarvii jännittää softapuolta. Autan tarvittaessa.

                        Comment


                          #13
                          Käykö vitoskoneen vauhtipyörä/kytkin kasiin?

                          Comment


                          • #14
                            Ei käy.

                            Comment


                              #15
                              Muut osat löytyny mutta vauhtipyörä hakusessa vielä. Mulla on yksi afb tekniikka etuveto askilla niin kävi mielessä, että kävisköhän siitä vauhtis s:ssäläiseen? Levyn halkasija ja poorimääräkin sama vaikuttaa samalta.
                              Tietty jos jollain lojuu nurkassa ihan oikea vauhtis niin voi toki mulle sitä tarjota.

                              Comment


                              • #16
                                Eipä käy siitäkään vauhtipyörä.

                                Comment


                                • #17
                                  Eikös tuossa ollut vauhtipyörä kymmenellä pultilla? Ainakin 12 venttiilisissä V6:ssa taitaa löytyä käypänen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    6 pyttyisissä 8 pulttia ja 8 pyttyisissä 10.

                                    Comment


                                    • #19
                                      No perskules, niinpä onkin. Nyt meni 12V/30V kuutosten pulttimäärät sekasin 32V/40V kasien kanssa...

                                      Comment

                                      Working...
                                      X