Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljynkorkissa töhnää.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Öljynkorkissa töhnää.

    Autona a4 2.8 v6 quattro

    Eli siis tossa hypistelin vähän autoo ja huomasin että öljynkorkissa on töhnää. Semmosta valkosta / harmaata. Autoon on vaihdettu öljyt noin 300km sitten ja suodatin myös. Ei ole syönyt jäähdytinnestettä eikä öljyä vielä yhtään. Ja nesteet ovat väriltään myös oikeita. Moottorinlämmöt ja kaikki muutenkin normaalia. Onko tämä vika vai ominaisuus? En ole ajanut pitkää ajoa ollenkaan. Pelkkää 20-40km.

    Lisätään vielä tähän että kierrokset jää ylös. Elin kun kiihdyttää ykkösellä esim ihan pintakaasulla ja laittaa kytkimen pohjaan niin palautuu normaalia hitaammin alas. Tekee joka vaihteella samaa. Koitin hakua käyttää ja jotakin juttua oli ,että nämä voisi liittyä toisiinsa? Jossakin luki että olisi myös mahdollisesti ominaisuus ja tarvitsee vaan oppia elämään asian kanssa?
    Viimeksi muokannut HallaMaster; 31.12.2014, 14:00.

  • #2
    Töhnä on normaalia kondesiosta aiheutuvaa kylmillä ilmoilla ja lyhyillä ajomatkoilla.

    Comment


      #3
      Saattaa kieliä myös huohotusputkiston vuodosta, ei tarvitse olla iso. Ja toiset öljyt tuntuu tekevän tuota enemmän, kuin toiset.

      Comment


      • #4
        Okei, mahtaako tuo kierrosten seilaaminenkin johtua tuosta? Itsellä kun ei ole tallia, niin olisi hyvä saada vinkkejä vähän jos käyn kaverin tallilla tutkiskelemassa.

        Comment


        • #5
          Jääkö kierrokset "leijumaan" kun kaasuttelet vapaalla tai kytkin pohjassa? Ei käynyt ilmi mikä konetyyppi, mutta vanhemmissa 12v moteissa jumii tyhjäkäyntiventtiili (isv) ja putsaus ainakin helpottaa vähän oireita. Huohotinputket venakoppien takapäihin kannattaa tarkistaa, oli omassa ihan haperoa.

          Comment


          • #6
            En ole itseasissa tarkitastanut miten käyttäytyy tyhjäkäynnillä tai kytkin pohjassa. Villi veikkaus että jää samanlailla leijumaan. Mistäs tuo ISV löytyy? Huohotinputkia olen joo vanhaan audiinkin vaihdellu, mutta se ei kyllä jäänyt silti seilaamaan vaikka olikin helvetin haperoa ja muutenkin reikiä täynnä.

            Comment


            • #7
              Eikös se tuossa koneessa ole siellä apukuskin puolen venttiilikopan takana kaasuläppäkotelon kyljessä.

              Comment


              • #8
                Kiitti vinkeistä. Täytyy tutkiskella kun palaan itävallasta juhlimasta =) Hyvät uudet vuodet.

                Comment


                • #9
                  Todennäköisesti myös ne putket, jotka kierrättää huohotushöyryjä kannesta takaisin polttoon ovat saman töhnän tukkimia jolloin kansikaan ei puhdistu koskaan.

                  Comment

                  Working...