Tarkoituksella vähän raflaava otsikko, mutta tähän tarina: Ostin pari vuotta sitten litran tuommoista Jääkarhu merkkistä punaista jäähdytinnestettä. Etiketissä lukee täyttävän mm. VAG-standardit G11, G12, G12+
Ohjeen mukaan lantrasin sen 1:1 eli kaadoin puolet tuosta toiseen pulloon ja vettä toinen puoli. Ohje lupaa tällöin pakkasenkestoa -36 astetta. En nyt millään muista oliko hanasta vai akkuvettä.
Kuvan pullo ollut kylmässä ulkovarastossa, ulkona on nyt pari vrk ollut -20 ja tänään ~-10 koko päivän. Kävin toisilla asioilla varastossa ja varsin heilutin purkkia, se oli ihan kohmeessa yläosasta ja reilunkin ravistuksen jälkeen selkesti näkee hyhmäistä soosia jossain kohdin.
Onhan se teoriassa juoksevaa vieläkin, mutta onko tuo ihan normaalia? Onko tuote epäkuranttia, vaikuttaako hana- vs. akkuvesi vai mitä? Ei kai tuota uskalla V8:n kaataa jos miinus kymmenessä jo soseutuu?
PS. Kuvaa käsitellessä huomasin taustalla erinomaisen vertailukohdan, aitoa etelä-helsinkiläistä 40 volttista, täysin nestemäisenä :)
Ohjeen mukaan lantrasin sen 1:1 eli kaadoin puolet tuosta toiseen pulloon ja vettä toinen puoli. Ohje lupaa tällöin pakkasenkestoa -36 astetta. En nyt millään muista oliko hanasta vai akkuvettä.
Kuvan pullo ollut kylmässä ulkovarastossa, ulkona on nyt pari vrk ollut -20 ja tänään ~-10 koko päivän. Kävin toisilla asioilla varastossa ja varsin heilutin purkkia, se oli ihan kohmeessa yläosasta ja reilunkin ravistuksen jälkeen selkesti näkee hyhmäistä soosia jossain kohdin.
Onhan se teoriassa juoksevaa vieläkin, mutta onko tuo ihan normaalia? Onko tuote epäkuranttia, vaikuttaako hana- vs. akkuvesi vai mitä? Ei kai tuota uskalla V8:n kaataa jos miinus kymmenessä jo soseutuu?
PS. Kuvaa käsitellessä huomasin taustalla erinomaisen vertailukohdan, aitoa etelä-helsinkiläistä 40 volttista, täysin nestemäisenä :)
Comment