Käyntimurheet lötkön kanssa jatkuvat. Saatuani tuoreen imuvuodon paikattua vaihtamalla murtuneen huohotinletkun ehjään, ensikäynnistys tuotti ikävän yllätyksen kastelemalla heti tulpat. Ne kuivaamalla kone käynnistyi, mutta käy aivan uskomattoman runsaalla määrällä polttoainetta. Paksu musta savu leijuu perässä ja kone röpöttää tukehtumaisillaan.
En suorittanut mitään muuta pajontaa tällä kertaa kuin tuon letkunvaihdon, joten on hiukan käsi päässä, että mikä nyt Motronicille noin virheellistä tietoa antaa. Galaktinen kulutus (~ 50l/100 km) näkyy ajotietokoneessa, eli moottorinohjaus työntää löylyä tarkoituksella. Kyseessä ei siis ole juuttunut suutin, kaikki tulpat kastuvat käynnistäessä tasa-arvoisesti.
Koneen lämpöanturi on hiukan hollilla koneen ja tulipellin välissä opertaessa, mutta voiko esim. katkennut johto aiheuttaa noin runsasta rikastusta?
Lisää kummallisuuksia: keltainen vikavalo syttyy välillä, jolloin kone toimii normaalisti rokaten hyvin. Hetken ajon jälkeen vikavalo sammuu, jolloin musta savu ja röpötys valtaavat taas maiseman seuraavaan vikavalon syttymiseen saakka. Ajoin äsken verstaalle lämpöanturin johto irti, mutta sillä ei tuntunut olevan mitään vaikutusta käytökseen. Jos tämän anturin mittaisi, millaisia arvoja voisi suurinpiirtein odottaa, ja pitäisikö liittimeen tulla jonkin valtakunnan käyttöjännite mitattavaksi asti? Ja voiko tosiaan pelkkä virheelinen lämpötieto aiheuttaa tuon?
En suorittanut mitään muuta pajontaa tällä kertaa kuin tuon letkunvaihdon, joten on hiukan käsi päässä, että mikä nyt Motronicille noin virheellistä tietoa antaa. Galaktinen kulutus (~ 50l/100 km) näkyy ajotietokoneessa, eli moottorinohjaus työntää löylyä tarkoituksella. Kyseessä ei siis ole juuttunut suutin, kaikki tulpat kastuvat käynnistäessä tasa-arvoisesti.
Koneen lämpöanturi on hiukan hollilla koneen ja tulipellin välissä opertaessa, mutta voiko esim. katkennut johto aiheuttaa noin runsasta rikastusta?
Lisää kummallisuuksia: keltainen vikavalo syttyy välillä, jolloin kone toimii normaalisti rokaten hyvin. Hetken ajon jälkeen vikavalo sammuu, jolloin musta savu ja röpötys valtaavat taas maiseman seuraavaan vikavalon syttymiseen saakka. Ajoin äsken verstaalle lämpöanturin johto irti, mutta sillä ei tuntunut olevan mitään vaikutusta käytökseen. Jos tämän anturin mittaisi, millaisia arvoja voisi suurinpiirtein odottaa, ja pitäisikö liittimeen tulla jonkin valtakunnan käyttöjännite mitattavaksi asti? Ja voiko tosiaan pelkkä virheelinen lämpötieto aiheuttaa tuon?
Comment