Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

nokka akselin kansi irti!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    nokka akselin kansi irti!

    Voin liittyä tähän "onnekkaaseen" kerhoon mukaan eli Audi heitti sitten öljyt pihalle kesken ajon. Syynä varmaan tuo huohotin vai voisko olla joku muukin??

    Öljyt ei sisällä pysynyt joten auto piti hinata huoltoon kun tien päällä oltiin ja nyt pelon sekaisin tuntein odotellaan maanantaita että mitä herrat sanoo viaksi.. Isän autossa juuri sama ongelma pari viikkoa sitten ja silloin kyseessä oli tuo huohotin.

    Onko tiedossa siis 500? remppa vai?

    Voiko olla mahdollista että koko moottori menis vaihtoon ja silloin saa varmaan lisätä nollan perään tuohon yllä olevaan

    Ostin auton pari kuukautta sitten liikkeestä mikä tuo autoja Saksasta, meneeköhän tämä takuuseen kun heillä ei varsinaista takuuta ole mutta mitäs kuluttajan viranomainen sanoo tuosta? Eikö yleensä puoli vuotta takuuta?

    Edit: otsikkoa muutettu kun vika selvinnyt.

    #2
    Nyt selvisi syy, kun huoltomiehet pääsivät käsiks autoon eli nokka akselin kansi oli lähtenyt irti ja vänkärin puolelta tosiaan kaikki öljyt pihalle! Enkö kellään muulla ollut vastaavaa vikaa?

    No nyt vaikuttais siltä että liike mistä auton ostin tulee vastaan remontissa ja maksavat sen, eli se olis iso helpotus. Paljonkohan tuollainen lysti itselle maksaisi?

    Comment


    • #3
      Huohotinko jäässä ja kehitti pikku paineen ja räjäytti kopan irti. Miten se on edes mahdollista, eikö se ole ruuveilla kiinni?

      Comment


        #4
        Tuo huohotin oli aluksi oma arvio, mutta ei tainnut liittyä tilanteeseen millään lailla?! Auto oli huollettu Tampereella ennen kuin ostin ja ilmeisesti siellä oli tapahtunut jotain mikä aiheutti tilanteen.. En tiedä, enkä tiedä miten tuo mahdollista. Ehkä joku viisaampi osaa sanoa? Ite en ole mikään autonruuvaaja joten tietämys ei riitä.

        Comment


        • #5
          Huolto varmaan tarkoittaa nokka-akselin kannella toisen nokka-akselkin päässä olevaa peitetulppaa, ei venttiilikoppaa. Huohotin kun jäätyy 2.4:ssa niin tuo tulppa yleensä lentää ensimmäisenä pihalle ja sitten perään öljyt. Aikanaan tehtaalta tuli korjausohje: Liimatkaa tulppa kiinni...

          Ensimmäisenä en lähtis huoltoa syyttämään vaikka niin tapana onkin paitsi jos ko. osa on vaihdettu.

          Jos sammutit auton HETI öjyvalon sytyttyä niin remontti ei ole kallis, ehkä muutama satku moottorin pesuineen.

          Comment


            #6
            Kyllä se on heti vedetty tien reunaan kun valo hyppäs näyttöön, eivät ainakaan puhuneet muusta kuin uuden osan vaihtamisesta! Ainoa mutka tuli matkaan vaan siinä, kun osaa ei ollut tullut vaikka olivat tilanneet.

            Olin vielä liikkeeseen tai myyjän yhteyksissä ja kuulemma juuri ennen kuin auton ostin oli tehty huollossa remontti noihin kansiin tai siis tulppaan.. Eli siinähän pitäis olla sitten Audin merkkiliikkeen takuu tai näin ainakin myyjä sanoi.

            No maanantaina selviää että paljonko homma maksaa ja kuka sen maksaa, mutta vaikuttais siltä että maksaja en ole minä onneks! :D

            Comment


              #7
              No niin lisätietoa asiaan, eli ei mene oikein putkeen. Vasemmalta puolelta on mennyt venttiilit samalla sitten solmuun, oikea puoli näyttäis olevan kunnossa.

              Taitaa tietää kallista korjausta vai olenko väärässä?

              Comment


              • #8
                Hopplaa, ei liene kyseessä pelkkä huohottimen jäätyminen. Olisko nokkaketju antautunu kiristimen hajottua.

                Hinnasta kun puhutaan niin menee kiloeuroihin.

                Minkälainen remontti tehtiin ennen haaveria?

                Comment


                • #9
                  Myyjäliike maksaa?

                  Jos kaupasta on aikaa tosiaan vain pari kuukautta, eiköhän tuo remppa mene (kokonaan?) myyjäliikkeen piikkiin. Vrt. kuluttajansuojalaki.

                  Comment

                  Working...
                  X