olisko näistä catcamsin nokka-akseleista mikään hyvä turbo käyttöön?? 261/261 11,20mm/11,20mm , 261/261 11,60mm/11,60mm , 275/275 11,45mm/11,45mm. nokka-akselit tarkoitettu vapaasti hengittäviin (gv,ku,kv,jt,kx) mutta kai ne sopii 1b turbomoottoriinkin??
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
10v nokka-akseli asiaa
Collapse
X
-
Riippuu paljon virityksesi asteesta. 261 nokat voisi rajoittaa ehkä ~300hp projektiin ja 275 nokan sitten rajumpiin vedoksiin. Nostoista en tiedä sanoa. Eiköhän ahdetun matalapuristeiseen palotilaan mahdu pidempikin nosto? Josko jollain ois antaa faktaa, niin kiinnostais itseäkin.
-
pitäis olla kaikki hydraulisilla painimilla,catcamsin sivujen mukaan.
noin 400-450hv olis tarkoitus yrittää ottaa
onkos tossa 2,3e(ng,nf,aar) moottorissa erilainen nokka kuin 2,2e?? ainakin catcams sivujen mukaan.
miksi palasäätöisiin saa yli 300asteisia ja 13mm nostoilla olevia nokkia,muta ei hydraulisiin??
Comment
-
Nokkapyörän kiinnitys on ainakin erillainen pala-->hytikkanokilla. Palanokassa on kait? kartiollinen nokkapyörän kiinnitys, kun taas esim Nf:ssä se on suora ja tässäkin on erona esim: Ng:n nokkaan se,että Ng nokkapyörän kiinnitys on lyhyempi (1cm) eli kun löydät sopivan nokan niin tsekkaa myös nokkapyörän sopivuus.
Hytikkanostimet tulivat tietääkseni juuri Nf-ään ekaksi...iso mutu.
Parikin Nf:n vakiokeppiä olen maailmalle lähettänyt turboprojekteihin mutta, niiden sopivuudesta/toimivuudesta en ole kuullut mitään :-(
Comment
-
miksi palasäätöisiin saa yli 300asteisia ja 13mm nostoilla olevia nokkia,muta ei hydraulisiin??
http://www.flow-improver.de/shopdeut...0277/index.php
Comment
-
10v nokka-akseli asiaa
Tarkoitus olisi rakentaa mahdollisimma hyvin vääntävä kipinäsytytteinen moottori, jonka kierroslukualue on 1000 - 4500 rpm.
Lähtökohtanahan on audin 2.2 ltr 10v kone.
Siis puuttuuko viitosdieselin nokasta virranjakajan ratas? muutenhan tuo olisi hyvä vaihtoehto.
Mitä eroa on 2.0 ja 2.2/2.3 koneiden nokka-akseleilla. Luultavasti 2.0 on vähän löysempi (parempi alavääntö tällä kepillä?). Entäs turbo koneiden nokkakepit?
Comment
-
10v nokat
löytyihän sitä tietoa. www.audi100-online.com
laskeskelin sieltä muutamalle nokalle asteita:
Koodi:moottori: HX KG KP KU KZ MC2 RT imu 221 220 218 221 221 217 213 pako 221 228 218 221 223 221 213 overlap 1 10 2 1 3 1 0
RT<=>SL
Kaikkihan nuo näyttäis hyviltä vääntönokilta.
Comment
-
Tällä keskustelusäikeellä on jo jonkin verran ikää mutta asia ei sinänsä ole vanhentunut. Olen koettanut löytää tietoa, millainen nokka on AAF-koneessa (2.5 110PS digifantilla). Onko mitään käsitystä sen nostosta ja asteista? Olisiko sen korvaaminen jollain toisella 10v nokalla hyödyllinen toimenpide jolla saisi litratehon edes hieman lähemmäs henkilöautoissa käytettyjä malleja? Virranjakajan natsan saattaisi ehkä pystyä siirtämään vanhasta irti sorvaamalla ja sopivalla liitoksella.
Comment
-
On käsitystä, koska meidän kimppakaravellen kone perustuu AAF/ACU bensavitoseen. Se vakionokka on ihan kamala :)
Korvattiin jatkojalostetulla MC:n tms nokalla. Sen verran piti rakennella, että häntään tarvii jakajapyöritys duunailla. Itse asiassa taisi nokkapyörän kiinnityskin olla eri, mutta se ei haitannut, kun tuli samalla customimallin säätöpyörä. Muuten sopii senkun laittaa vaan.
Comment
-
Mittasin nyt sitten tuon pakun nokan 023109101E (sama osanumero näyttää olevan kaikissa T4 2.5 bensakoneissa vuosimallista riippumatta) ja sitten "jonkun" 2.3 vaparin hydenokan. En ihan heti tuosta hoksannut mikä olisi osanumero.
Nosto pakun nokassa on 10,0mm ja toisessa 10,7mm.
Asteet 1mm nostolla 163 vs. 180
Lobe separation oli 112 vs. 109 jos nyt oikein laskin.
Saattaa olla että tuo henkilöauton nokka tuo hiukan henkeä jos sellaisen jaksaisi vaihtaa. Takapään modaus virranjakajan käyttöä varten menee poralla ja viilalla. Hihnapyörä oli pakun nokassa kartiokiinnityksellä ja sedanissa puolestaan oli suora olake. Pitää tehdä adapteri tai hommata jostain vanhemman mallin nokkapyörä.
Comment
-
Onko kellään näistä kepeistä kokemusta tai viisaammilla tietoa miten mahtais toimia 10vt mc koneessa?
http://www.dli-teknik.se/index.php?s...d=5747&lang=en
http://www.dli-teknik.se/index.php?s...d=4388&lang=en
Comment
Comment