Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

10v nokka-akseli asiaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    10v nokka-akseli asiaa

    olisko näistä catcamsin nokka-akseleista mikään hyvä turbo käyttöön?? 261/261 11,20mm/11,20mm , 261/261 11,60mm/11,60mm , 275/275 11,45mm/11,45mm. nokka-akselit tarkoitettu vapaasti hengittäviin (gv,ku,kv,jt,kx) mutta kai ne sopii 1b turbomoottoriinkin??

    #2
    Riippuu paljon virityksesi asteesta. 261 nokat voisi rajoittaa ehkä ~300hp projektiin ja 275 nokan sitten rajumpiin vedoksiin. Nostoista en tiedä sanoa. Eiköhän ahdetun matalapuristeiseen palotilaan mahdu pidempikin nosto? Josko jollain ois antaa faktaa, niin kiinnostais itseäkin.

    Comment


      #3
      Eikös tuossa ole ainakin listattuna sekä palasäätöisiä, että hytikkapainimin varustettuja koneita sekaisin? Niissä lienee keskenään erilaiset nokat, vai mitä?

      Comment


        #4
        pitäis olla kaikki hydraulisilla painimilla,catcamsin sivujen mukaan.

        noin 400-450hv olis tarkoitus yrittää ottaa

        onkos tossa 2,3e(ng,nf,aar) moottorissa erilainen nokka kuin 2,2e?? ainakin catcams sivujen mukaan.

        miksi palasäätöisiin saa yli 300asteisia ja 13mm nostoilla olevia nokkia,muta ei hydraulisiin??

        Comment


        • #5
          Nokkapyörän kiinnitys on ainakin erillainen pala-->hytikkanokilla. Palanokassa on kait? kartiollinen nokkapyörän kiinnitys, kun taas esim Nf:ssä se on suora ja tässäkin on erona esim: Ng:n nokkaan se,että Ng nokkapyörän kiinnitys on lyhyempi (1cm) eli kun löydät sopivan nokan niin tsekkaa myös nokkapyörän sopivuus.

          Hytikkanostimet tulivat tietääkseni juuri Nf-ään ekaksi...iso mutu.

          Parikin Nf:n vakiokeppiä olen maailmalle lähettänyt turboprojekteihin mutta, niiden sopivuudesta/toimivuudesta en ole kuullut mitään :-(

          Comment


          • #6
            miksi palasäätöisiin saa yli 300asteisia ja 13mm nostoilla olevia nokkia,muta ei hydraulisiin??
            Johtuu ihan fysiikasta. Hytikkakansi kun ei pysy menossa mukana korkeilla kierroksilla. Etenkään siinä vaiheessa kun nokassa on rajusti nostoa ja jyrkät rampit.

            Comment


              #7
              minkälaisia nostoja sekä asteita on audin 10v moottoreissa vakiona? (lähinna kiinnostaa suurin nosto sekä suurimmat asteet)

              Comment


              • #8
                miksi palasäätöisiin saa yli 300asteisia ja 13mm nostoilla olevia nokkia,muta ei hydraulisiin??
                Ei ihan 13mm nosto, mutta 300' kesto saa hytikanostimeillakin
                http://www.flow-improver.de/shopdeut...0277/index.php

                Comment


                • #9
                  10v nokka-akseli asiaa

                  Tarkoitus olisi rakentaa mahdollisimma hyvin vääntävä kipinäsytytteinen moottori, jonka kierroslukualue on 1000 - 4500 rpm.

                  Lähtökohtanahan on audin 2.2 ltr 10v kone.

                  Siis puuttuuko viitosdieselin nokasta virranjakajan ratas? muutenhan tuo olisi hyvä vaihtoehto.

                  Mitä eroa on 2.0 ja 2.2/2.3 koneiden nokka-akseleilla. Luultavasti 2.0 on vähän löysempi (parempi alavääntö tällä kepillä?). Entäs turbo koneiden nokkakepit?

                  Comment


                    #10
                    2.3 NG on ainakin sellainen maamoottori vakionokalla, että eiköhän sen nokka olisi aika soiva valinta.

                    Comment


                      #11
                      AAF ?

                      2.5 litraa ja 110hv ja käytetty transporttereissa. Selkeä maatalouskone.

                      Comment


                        #12
                        Puuttunee jakajan ratas, koska AAF:ssä jakaja nokan jatkona kannen päässä. Rakennettavissa kenties.

                        Comment


                          #13
                          Suorasytkällä sitten. Vielä kustomi-imusarja pitkillä torvilla. :)

                          Comment


                          • #14
                            10v nokat

                            löytyihän sitä tietoa. www.audi100-online.com

                            laskeskelin sieltä muutamalle nokalle asteita:

                            Koodi:
                            moottori:    HX     KG        KP        KU        KZ        MC2         RT
                            imu         221    220       218       221       221        217        213    
                            pako        221    228       218       221       223        221        213  
                            overlap       1     10         2         1         3          1          0
                            KU<=>1B<=>MC1<=>NF
                            RT<=>SL
                            Kaikkihan nuo näyttäis hyviltä vääntönokilta.
                            Viimeksi muokannut porkkis; 11.3.2008, 08:48. Perustelu: fiksasin taulukon

                            Comment


                            • #15
                              Tällä keskustelusäikeellä on jo jonkin verran ikää mutta asia ei sinänsä ole vanhentunut. Olen koettanut löytää tietoa, millainen nokka on AAF-koneessa (2.5 110PS digifantilla). Onko mitään käsitystä sen nostosta ja asteista? Olisiko sen korvaaminen jollain toisella 10v nokalla hyödyllinen toimenpide jolla saisi litratehon edes hieman lähemmäs henkilöautoissa käytettyjä malleja? Virranjakajan natsan saattaisi ehkä pystyä siirtämään vanhasta irti sorvaamalla ja sopivalla liitoksella.

                              Comment


                                #16
                                On käsitystä, koska meidän kimppakaravellen kone perustuu AAF/ACU bensavitoseen. Se vakionokka on ihan kamala :)

                                Korvattiin jatkojalostetulla MC:n tms nokalla. Sen verran piti rakennella, että häntään tarvii jakajapyöritys duunailla. Itse asiassa taisi nokkapyörän kiinnityskin olla eri, mutta se ei haitannut, kun tuli samalla customimallin säätöpyörä. Muuten sopii senkun laittaa vaan.

                                Comment


                                • #17
                                  Kiitoksia tiedoista. Mittaistko sattumoisin AAF nokan speksejä? Jos tosiaan pitää akselin molempia päitä modata niin siinä ja siinä sitten etteikö mielummin hiotuttaisi nykyisestä. Vai putoaakohan hydrauliset nostajat "alueelta" jos perusympyrää pienentää liikaa?

                                  Comment


                                    #18
                                    Kyllä sitä taidettiin mittailla, mutta dokumentointi...

                                    Ongelmana oli muistaakseni kammottava nokkien välinen kulma siinä pakettiautonokassa, joten se ei päässyt sen takia jatkoon.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mittasin nyt sitten tuon pakun nokan 023109101E (sama osanumero näyttää olevan kaikissa T4 2.5 bensakoneissa vuosimallista riippumatta) ja sitten "jonkun" 2.3 vaparin hydenokan. En ihan heti tuosta hoksannut mikä olisi osanumero.

                                      Nosto pakun nokassa on 10,0mm ja toisessa 10,7mm.
                                      Asteet 1mm nostolla 163 vs. 180
                                      Lobe separation oli 112 vs. 109 jos nyt oikein laskin.

                                      Saattaa olla että tuo henkilöauton nokka tuo hiukan henkeä jos sellaisen jaksaisi vaihtaa. Takapään modaus virranjakajan käyttöä varten menee poralla ja viilalla. Hihnapyörä oli pakun nokassa kartiokiinnityksellä ja sedanissa puolestaan oli suora olake. Pitää tehdä adapteri tai hommata jostain vanhemman mallin nokkapyörä.
                                      Viimeksi muokannut Hezekiel; 23.7.2015, 08:10. Perustelu: kirjoitusvirhe

                                      Comment


                                        #20
                                        Onko kellään näistä kepeistä kokemusta tai viisaammilla tietoa miten mahtais toimia 10vt mc koneessa?

                                        http://www.dli-teknik.se/index.php?s...d=5747&lang=en

                                        http://www.dli-teknik.se/index.php?s...d=4388&lang=en

                                        Comment

                                        Working...
                                        X