Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vw jetta 2.0 TDI -06 DSG laatikon irroitusvihjeitä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vw jetta 2.0 TDI -06 DSG laatikon irroitusvihjeitä

    Onko jotain erikoista kun irrottelee laatikon tuosta jetasta? Selviääkö ilman apurungon irroitusta? Käytössä 2 pilarinosturi ja auto pitäisi saada rullaavana ulos tallista laatikon irroituksen jälkeen...

  • #2
    Ei tarvitse apurunkoa irroittaa, moottori pitää tukea yhäältä jos meinaat rullaa sen välillä pois.

    Comment


    • #3
      Ja vetarit paikoillaan pyörännavoissa jos et halua laakereita uusia ;)

      Comment


      • #4
        Ihan tosissaanko pitää vetarit olla paikoillaan ettei laakerit mee rikki?
        Tuo oli mulle uutta, ilmeisesti vetonivel kiristettynä pitää laakerin oikeassa tiukkuudessa eikä leviä kun on kiristettynä?

        Comment


        • #5
          Riippuu kuinka kauan auto seisoo, mul seiso passat 3c 2kk ulona talven ilman vetaria, ei mitään ongelmaa. Varmaa tapaus kohtanen.

          Comment


          • #6
            Jep, tapauskohtaista. Varminta olisi lukita ainakin pitkällä pultilla + mutterilla ellei vetaria halua siihen pyörimään. pulla jossakin mainitsi että ei saisi edes auton painoa laskea päälle ennen laakerin kiristystä.

            Comment


            • #7
              Apparin puolen vetarin laippa pois (6mm kuusiokolo pultti keskellä) auttaa paljon. Ei tule öljyy pihalle.
              Viimeksi muokannut tarzi90; 19.12.2014, 22:37.

              Comment


              • #8
                Maanantaina pakkaan kaikki 3 laatikkoa lavalle.
                Saavat lähteä korjaukseen.. Voi olla että noista saa jotain aikaiseksi..
                Ja mielellään ehjän ja toimivan laatikon!

                Comment


                  #9
                  Ja minne lähtevät parsittavaksi?

                  Comment


                    #10
                    Ja mitä maksaa?

                    Comment


                    • #11
                      Autogearin kanssa olen keskustellut. Lopullista hintaa en vielä tiedä.
                      Laatikon avaaminen ja diagnoosin tekeminen ei maksanut hirveitä..
                      2. ja 3. laatikko oli ilmeisesti avattu joskus; tiivistesilikonia oli ainaski laatikon kuorien välissä.
                      Tätä pursuamista ei näkynyt alkuperäisessä laatikossa..
                      1. laatikko ei viihtynyt oikein isommilla vaihteilla, toinen ei kuulemma toiminut ollenkaan? ja kolmas teki aluksi samaa kuin 1. laatikko mutta laatikon softapäivitys auttoi...
                      12tkm myöhemmin 3. laatikossa ilmeisesti laakerivika, samanlainen metallinen ääni kuin olisi jarrulevyn ja kilven välissä soraa!

                      Comment


                      • #12
                        Vielä kysymys jollekin näistä laatikoista tietävälle:
                        Jos ajetaan uusi softa laatikolle niin meneekö se softa sinne mekatroniikalle vai ohjainlaitteeseen laatikon ulkopuolella? Tässähän on uusi softa ajettu sen kolmannen laatikon vaihdon jälkeen (se jossa on laakerivika) ja ajattelin jos jumppais sen ekan laatikon takaisin kiinni?....
                        Mistä saa noita mekatroniikassa olevia o-renkaita ostaa? Ihan normitavaraa? Ja millä aineella tuo mekatroniikka kannattaisi puhdistaa? Jostain luin että tärpätti ym ei käy...
                        Meinaan olla pellepeloton ja koittaa katsoa josko se ensimmäinen, alkuperäinen laatikko pelaisi.. Pitääkö sopeuttaa tms? Kaikki muutkin vihjeet ko operaatioon ovat tervetulleita

                        Comment


                        • #13
                          Yksi mahdollisuus on vielä ottaa mekatroniikka siitä kolmannesta eli viimeksi autossa kiinniolleesta laatikosta ja putsauksen jälkeen laittaa se siihen ensimmäiseen eli orginaalilaatikkoon ja toivoa parasta... Ongelma oli ollut ettei viihtynyt oikein millään vaihteella (4-6 vaihteilla jos oikein muistan..)

                          Ja ilmeisesti seuraava öljy on sopivaa: http://www.motonet.fi/fi/tuote/59009...hteistooljy-5L
                          Viimeksi muokannut peeki; 4.1.2015, 16:48.

                          Comment


                          • #14
                            Recrolta tuli hinta, yritetään nyt sitten tuota mekatroniikan vaihtoa kolmannesta laatikosta alkuperäiseen lootaan... Vain turhaa ruuvaamista ellei onnistu mutta sitähän tämä harrastus on...

                            Comment


                              #15
                              Ja hinta oli?

                              Comment


                              • #16
                                1780 euroa rahteineen plus verot päälle jos ei ole firmaa

                                Comment


                                • #17
                                  https://www.youtube.com/watch?v=BHqmrNoAIJU Siinä vähän osviittaa tuosta troniikan kasaamisesta :) Ihan jarrukliinerillä varmaan voi huuhdella nuo irto-osat. Työkaveri oli vähän sitä mieltä, että Luk:lta (valmistaja) on joskus ainakin saanut tilattua sisuskaluja (tiivisteitä, solenoideja) erikseen, mutta ei vw:ltä iteltään.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X