elikkä tarvis neuvoa! pirssi käy lämpimänä tosi huonosti, kierrokset heittelee tyhjäkäynnillä. vikakoodeja antaa Poo14,P0016 ja P0018! mistä alotan remontin? antureita? tehot tallella mutta käyntiongelma lämpimänä! kaikki neuvo on eteenpäin! kiitos jo etukäteen.välillä tulee ajotietokoneeseen Front turn signal jne.... ois 2viikkoa lomaa niin pitäis saaha auto kuntoon.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A3 3.2 2004
Collapse
X
-
Vikakoodit viittaa nokkien ajoituksen ongelmiin. Ts ketju venynyt, ketjupyörät kuluneet, laahaimet kuluneet, kiristin rikki, nokkien säätimet/ohjausventtiilit jumittaa. Monelta korjaamolta sais tuossa kohtaa jakopäärempan kustannusarvion. Mitta-arvoja 90-94, 208 ja 209 tulkitsemalla voi koittaa kuutioida missä ongelma on.
-
Vieras
Vaikka ketjuremppa tehty, niin ei siellä välttämättä ole esim. säätimien solenoideja uusittu.
Ilmamassamitari tuskin aiheuttaa ajoitusvikaa...
Comment
-
Vieras
Kannattaa keskittyä vikakoodeihin kunnolla ja vaikka Googlella kaivaa tietoa, foorumit on pullollaan noita vikakoodeja ja tapoja miten ne korjataan.
Riippuen korjaustavasta, ei esim. nokkien säätösolenoideja vaihdeta ketjurempassa. Niiden ohjaukseen liittyvät johdotkin kannattaa tarkastaa.
vielä "suomennos" noille P-koodeille joista ei selviä mitään...
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...8/P0014/000020
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...0/P0016/000022
Comment
-
Itsellä 2.4 V6 BDW:n vastaavat koodit aiheutti aikoinaan nokkien solenoidit. Itse lähtisin niistä
Comment
-
Vieras
-
Vcds ja autoscan? Vai meinaatko koodeille merkityksiä? Aiemmista linkeistä löytyy fault codes, sivun oikeasta reunasta.
Nuo ihme p koodit on pääosin geneerisiä ja saattavat olla puoliksi hatusta heitettyjä, joten kaikkia ei saata löytyäkkään. Ei näitä pysty korjaamaan, ilman kunnon testeriä tai kymmentä vaihdettua osaa.
Comment
-
Säätösolenoidit maksaa marmorilla noin 130€ ja varaosaliikkeestä tinkaamalla 100€ luokkaa. Säätösolenoidit on yhdellä Torx ruuvilla kiinni ja sen jälkeen lähtee irti nostamalla. Jos ei meinaa lähteä ylös niin hieman kiertää ja nostaa niin osa on kädessä. Kannattaa kokeilla vaihtaa pakopuolten solenoidit ristiin ja jos vika siirtyy niin silloin solenoidi vaihtoon. Solenoidin alla olevat sihdit kannattaa myös tarkastaa ja tarvittaessa puhdistaa.
Comment
-
Crankshaft position- Camshaft position correlation bank 2 sensor A
"B" Camshaft position- Timing over-Advanced or system performance Bank 1
"A" Camshaft position- Timing over- advanced or system performance Bank 1
Onko tuttuja? kiristin?anturi?
mistä aloitan vaihtamisen?
kylmänä toimii moitteettomasti, lämpimänä tyhjäkäynti heittelee...
Comment
-
Vieras
Ei edelleenkään vcds;llä luettu vikakoodeja?
Jos on, niin ne numerot myös esille.
Syitä on monia:
Nokkien solenoidit rikki tai tukossa
Nokkien säätimet
Ketju(t) venynyt
Jako hypännyt
Aiemmin on jo annettu ohjeita mitä kannattaa tarkastaa. Nyt vaan lusikka kauniiseen käteen ja toimeen. Jos ei onnistu, auton vienti asiantuntevalle korjaamolle.
Comment
Comment