Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Allroad C5 2.5 TDI ei käynnisty. Ajonesto tai jotain muuta?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Allroad C5 2.5 TDI ei käynnisty. Ajonesto tai jotain muuta?

    Ostin viime sunnuntai 2001 vm allroad a6. Tiedossa oli että etu ilmatyynyt vuotaa, ja paljon. Uudet Arnottin sarja tilattu.

    Varsinainen ongelma alkoi aamulla kun vaimo ilmoittui ettei auto käynsitynyt. Paikanpäällä tulin ja latasin akku mutta startti vaan iloisesti pyöri eikä mitään tapahtui. Päätin ostaa uusia akku kuitinkin. Ei auttanut. Laitoin yleislukulaite kiini ja kas sehän ilmoitti että ajonesto on päällä.

    Menin töihin ja hain vag comin. Tosiaan p1570 sielä olis sekä 01176 key signal too low- intermittent. Asensin uudet paristot keskuslukitus avaimeen. Ei auttanut.

    P1570 toki ei tullut takaisin kun pyyhkin vikakoodit 01176 jäi ja muutamia muita mitä ei liity asiaan ( ilmapussit jne).

    Ross-techin sivuilla kävin mutta kun minulla ei ole se PIN numero en kai voi siihen mitään. Eli kuljettävä merkkiliikeeseen. Sitten Ross-techin sivuille luki että jos asia EI OLE noin että moottori käynistyy ja parin sekunnin päästä sammu vaan ettei se käynisty lainkaan niin ongelma todennäköisesti EI ole ajonestossa. eli

    Special Notes

    In case of Engine Starting Issues please make sure that you are really experience an Immobilizer related Problem! Even if the Immobilizer engages, the Engine will still start fine but cut out after 2-3 Seconds. If you are NOT experiencing this behavior (e.g. Engine doesn't start at all) your Problem is very likely NOT Immobilizer related.


    Hmm... toisiaan se pikkuautonmerkkimissä avain on sisällä ei jää päälle tai jää vilkkumaan mutta sammuu nätisti molempien avaimien kanssa ( kaukosääto ja normi muoviperäinen)

    Eli kerran kun se p1570 ei enään tullut takaisin niin olkiskohan se siltikin jotain ihan normaalia kuten polttoainepumppu??

    Mitä muuta voisin vielä kokeilla??

    Muita maiinittuja syitä rostechin olis "reader coil in ginition barrel" mutta eikä sitten ajoneston valo vilkuilisi mittaristossa?
    Viimeksi muokannut EPDM; 12.12.2014, 20:11.

    #2
    Asensin uudet paristot keskuslukitus avaimeen.
    Patterilla ei ole mitään tekemistä ajoneston kanssa. Ainoastaan kaukosäätö tarvitsee pariston.

    Jos ajonestovalo ei jää päälle tai vilkkumaan, niin kyse ei ole ajonestosta.
    Jos ajonesto menee päälle, auto käynnistyy pariksi sekunniksi ja sitten sammuu, sekä ajoneston merkkivalo jää vikkumaan.

    Ongelma on varmasti jossain muualla kuin ajonestossa. Luultavasti siihen liittyvä vikakoodi on joku vanha juttu.

    Comment


      #3
      Näkyykö ilmaa kirkkaassa polttoaineputkessa konehuoneessa?

      Comment


      • #4
        Jep näin on. Eli ei ole mitään tekemistä ajoneston kanssa.

        Löysin polttoainepumpun manuaali säätö valikko ross-techissa. Se ei tunnistant pumppua , mutta sen alle ole joku hehkujen säätö valikko. Sen sitten käyniostyin ja sen aikana hehkutuksen valo vilkui mittaristossa.

        Sen sitten tiedä autooiko sen mutta muutaman sahauksen kanssa moottori käynistyi. Pakkanenhan ei ole joten enpä nyt tiedä että olisko siitä mitään hyötöä. Anyway nyt moottori on käynistynyt ihan normaalisesti.

        Ehkä polttoaine suodatin ainakin kannattaa vaihtaa....

        Comment


        • #5
          syöttöpumpun lukitusmuttin alla oleva tiiviste osoittautui syyliseksi.
          Viimeksi muokannut EPDM; 22.1.2015, 07:29.

          Comment

          Working...
          X