Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 c3 2.3e -90 voimakas nykäsy tyhjäkäynti katkaisijan kytkeytyessä.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100 c3 2.3e -90 voimakas nykäsy tyhjäkäynti katkaisijan kytkeytyessä.

    Eli otsikon mukanen rassi. Alle 2000 rpm nopeudella kun nostaa kaasua niin että kytkeytyy tyhjäkäynti päälle niin moottori nykäsee voimakkaasti mennessä moottori jarrulle. Yli 2000 kierroksilla toimii pehmeästi. Onko ominaisuus vai pitääkö alkaa ettimään vikaa/säätää jotain?

  • #2
    Ei ole ainakaan ominaisuus. Katso nyt ensin, että kaikki on alkuperäistä ruiskussa, että ei ole mitään turailuja.
    Onkohan tuossa mitään vaimenninta kaasuläpälle joutokäynnille mennessä. Minkälaisilla kierroksilla kone käy joutokäyniä?

    Comment


    • #3
      Tyhjäkäyntisäätimen ja muun huohotusjärjestelmän putsaus, kaasuläpän kytkimen toiminnan mittaus ja alipainevuotojen tarkistus. Sillä pääsee eteenpäin.

      Comment


      • #4
        Kone käy noin 700 mittarin mukaan. Ei ole turailtu muuta kun muutettu tankin ulkopuoleiselle pumpulle. Auto ollu 2 vanhalla miehellä ennen mua ja ajettukin vaan 175000

        Comment


        • #5
          Nii ja auto sammui heti kun avaa öljy korkin niin en usko että huohotin puoli ihan tukossa on.

          Comment


          • #6
            Vai sellainen viritys. Eikös oikea joutokäynti ole 750-800? Mitenhän se ilmenee toiminnassa muuten, jos kaasuläppä on liian kiinni.

            ISV voi aiheuttaa kenguruefektiä joutokäynnillä ajaessa, niin tämähän on vähän samanlaista toimintaa. Onko vika tullut autoon nyt sinun aikanasi? Tuollaiset patentit pumpussa, niin siellähän voi olla mitä vaan muutakin viristystä.

            Comment


            • #7
              Olikos tuossa kaasuläpän vaimennusta olemassa? Hieman hakuammuntaa :)

              Comment


              • #8
                Pumppu on minun asentamani ja siis auto on seissyt 2006 vuodesta papparaisen pihassa ja sen kävin sieltä pelastamassa ja nyt tosiaan vasta 2000 km takana katsastuksen jälkeen ja just tommonen kenguru 1000-2000 välisellä alueella. On vaan todella terävä se nykäsy kun nostaa kaasua. En usko että kaasuläpän asento on ainakaan liikaa auki koska on tyhjäkäyntimoottori olemassa. Vai?

                Comment


                • #9
                  Miksi ihmeessä olet tehnyt tuollaisen virityksen, kun oikeitakin pumppuja löytyy ihan helposti?

                  Lähinnä tarkoitin sitä, että kun joutokäynti on noin alhaista, niin onko kaasuläppä liian kiinni. Todennäköisemmin vika on ISV:ssä tai jos KE:ssä on moottorijarrutukselle ilmaventtiili, niin siinä, mutta kun joutokäynti on pielessä säädöiltään, niin tietysti sellaisista selvistä vääristä säädöistä ja pumppupatenteista kannattaa lähteä.

                  Comment


                  • #10
                    Kokeileppa ottaa auton käydessä ISV:n töpseli irti. Jos kaikki pelaa niin kierrosten pitäisi nousta n.1000rpm paikkeille. Mikäli laskee alemmas niin silloin on tosiaan kaasuläppä säädetty liian pienelle tai ISV takkuilee.

                    Comment


                    • #11
                      Riippuu ISV:stä. Jos on mäntämallinen "putki haaralla", niin se on kyllä täysin kiinni virrattomana ts. kierrokset putoaa alle tyhjäkäynnin.

                      Comment


                      • #12
                        Ihan vaan sillä että ilmaseen autoon en ala 170 euron pumppua laittamaan. Kun samoilla arvoilla olevaa pumppua saa halvalla tankin ulkopuoleisena.

                        Comment

                        Working...
                        X