Eli otsikon mukanen rassi. Alle 2000 rpm nopeudella kun nostaa kaasua niin että kytkeytyy tyhjäkäynti päälle niin moottori nykäsee voimakkaasti mennessä moottori jarrulle. Yli 2000 kierroksilla toimii pehmeästi. Onko ominaisuus vai pitääkö alkaa ettimään vikaa/säätää jotain?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
100 c3 2.3e -90 voimakas nykäsy tyhjäkäynti katkaisijan kytkeytyessä.
Collapse
X
-
Vai sellainen viritys. Eikös oikea joutokäynti ole 750-800? Mitenhän se ilmenee toiminnassa muuten, jos kaasuläppä on liian kiinni.
ISV voi aiheuttaa kenguruefektiä joutokäynnillä ajaessa, niin tämähän on vähän samanlaista toimintaa. Onko vika tullut autoon nyt sinun aikanasi? Tuollaiset patentit pumpussa, niin siellähän voi olla mitä vaan muutakin viristystä.
Comment
-
Pumppu on minun asentamani ja siis auto on seissyt 2006 vuodesta papparaisen pihassa ja sen kävin sieltä pelastamassa ja nyt tosiaan vasta 2000 km takana katsastuksen jälkeen ja just tommonen kenguru 1000-2000 välisellä alueella. On vaan todella terävä se nykäsy kun nostaa kaasua. En usko että kaasuläpän asento on ainakaan liikaa auki koska on tyhjäkäyntimoottori olemassa. Vai?
Comment
-
Miksi ihmeessä olet tehnyt tuollaisen virityksen, kun oikeitakin pumppuja löytyy ihan helposti?
Lähinnä tarkoitin sitä, että kun joutokäynti on noin alhaista, niin onko kaasuläppä liian kiinni. Todennäköisemmin vika on ISV:ssä tai jos KE:ssä on moottorijarrutukselle ilmaventtiili, niin siinä, mutta kun joutokäynti on pielessä säädöiltään, niin tietysti sellaisista selvistä vääristä säädöistä ja pumppupatenteista kannattaa lähteä.
Comment
Comment