Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.8 30V V6 (ALG) käyntiinlähtö puolilämpimällä/haalealla koneella

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.8 30V V6 (ALG) käyntiinlähtö puolilämpimällä/haalealla koneella

    Jokin aika sitten alkoi vaivaamaan A4 B5q Avant 2.8 V6 30V (ALG) moottoria käyntiinlähdön vaikeus puolilämpimällä / haalealla koneella. Eli tunnin-parin seisomisen jälkeen käynnistyminen on vaikeaa ja joutuu starttaamaan melko kauan. Kaasun polkeminen hieman helpottaa. Käynnistyy nostaen kierrokset hitaasti alhaalta ylemmäs. Kylmällä koneella (esim. aamuisin) ei ole mitään ongelmaa vaan käynnistyy kuten ennenkin. Samoiten, jos heti sammutuksen jälkeen starttaa auton uudelleen.

    Viimeisimmässä huollossa vaihdettu tulpat ja tarkasteltu tulpanjohtimia ym. kontakteja. Vikakoodeja ei anna. Onko arviota missä vika? Oma epäilyni suuntaa polttoainepuolelle. Joko suuttimet vuotavat tai sitten jokin takaisku-/muu venttiili laskee bensat pois linjasta. Ymmärtääkseni kylmäkäynnistyksessä bensapaineet nostetaan ennen starttia ja näin ollen ongelmaa ei esiinny.

  • #2
    Vuotavat suuttimet oireilivat omassa 2.8 30V koneessa juurikin noin.

    Comment


    • #3
      Kannattaako suuttimia huollattaa/korjauttaa vai meneekö vaihtoon? Hyviä keinoja määrittää oireilevat yksilöt?
      Viimeksi muokannut okkim; 13.12.2014, 13:54. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

      Comment


      • #4
        Samanlaisia oireita on myös rikkinäisellä lämpöanturilla. Ei välttämättä anna koodia jos näyttää väärin, mutta uskottavia lukemia ECUn mielestä.

        Comment


        • #5
          Samoja oireita omassanikin. Pitänee kokeilla ensin tuolla anturilla. Ei vikakoodeja.

          Comment


          • #6
            Itselleni on vaihdettu lämpötila-anturi vajaa vuosi sitten. Eikös tuon anturin arvot VagComilla saa jostain näytöstä näkymään? Näin ollen voisi sulkea pois lämpötila-anturin vikaantumisen.

            Comment


            • #7
              Ei välttämättä anna koodia jos näyttää väärin, mutta uskottavia lukemia ECUn mielestä.

              Comment


              • #8
                Itsellä auttanut ongelmiin sekä multivika-anturin(lämpö) että suuttimien puhdistusaineen käyttö.

                Comment


                • #9
                  Omassa tapauksessa suutinvika poistui suuttimet vaihtamalla. Vuotaminen itseasiassa alkoi sen jälkeen, kun vanhat suuttimet kävivät huollossa. Tilasin eBayn kautta jenkeistä sarjan huollettuja ja testattuja suuttimia, eikä hintaa jäänyt veroineen ja tulleineen kuin n. 150 euroa. Oli siis halvempaa kuin vanhojen huollattaminen.

                  Vuoto on suht helppo todeta nostamalla bensakisko suuttiminen ylös, pullot tms. astiat suuttimien alle, ja laittamalla bensapumpun pyörimään joko VCDS:n output testillä tai muuten pumpulle virtaa antamalla. Sitten tarkkailee kerääkö joku suuttimista tippaa kärkeensä.

                  Comment

                  Working...
                  X