Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kolari tuli

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kolari tuli

    Joku naisihminen ajo tuossa aikasemmin päivällä kylkeen...tämän seurauksena kuskinpuolen eturengas väänty alle/painu kiitettävästi sisään, lokari, molemmat puskurit ja kaikkee pientä paskaks...

    Viisaammat varotelkaa nyt mitä kannattaa ottaa huomioon kun tuollasta nelivetoa alkaa liikkeessä korjuuttamaan ja mistä kannattaa vinkua ettei jää jotain laittamatta ja paikat laukea sitte kun on tullu muutama tuha kilometriä...saattaahan tuo olla toisaalta että lunastavat jos laatikko tms kärsi pahoja kolhuja...***perkele**
    niin ja autohan oli A4 avant 2.8 v6 quattro ja -97

  • #2
    Kyllä nuo merkkiliikkeessä on tähän asti aina osanneet niitä osia pyytämättä/ilman lupaa vaihtaa,niin toivottavasti nytkin!!!

    Comment


      #3
      Korin suoruus kannattaa tarkistuttaa, faijan 740 volle joskus oli muka "robotissa" paikallisessa merkkihuollossa. Ihmeteltiin vaan ku senkin jälkeen tuulilasin edessä oleva pelti oli vähän erikoisessa asennossa. No ei muuta kuin tarkastusmittausta suorittamaan autosta, niin ylläri että korin suoristus oli ollut vain pelkkä allekirjoitus paperissa. Sen jälkeen uudelleen venytyksessä sit oli mitat oikeen.

      Comment


        #4
        Suosittelen ottamaan ainakin pyöristä ristimitan korjauksen jälkeen. Ei se kyllä sinänsä mitn todista, kun noita säätöjä siellä on, mutta kertoo ainakin, onko pyörät kohdallaan.

        Ton ristimitan voi ottaa näin.

        1. Aja auto tasaiselle alustalle, niin että pyörät on suorassa
        2. Laita luotilanka rengasta vasten. Niin että se menee renkaan keskipisteen kautta. Langan toinen pää vastaa lattiaan. Merkki tähän. Toista operaatio joka pyörälle.
        3. Ota ristimitta (takav - etuo ja takao - etuv) merkkaamistasi pisteistä. Ristimittojen pitäisi olla jotakuinkin samat. Ota myös mitta oikealta ja vasemmalta puolen saman puolen (takao-etuo ja takav - etuv) pisteistä. Näidenkin mittojen tulisi täsmätä.
        4. Toista mittaus useita kertoja, työnnä autoa eteenpäin aina jotain puolimetriä yhden mittauksen jälkeen. Huomaa, että ohjaus pitää olla tasan tarkkaan suorassa joka mittauksen aikana. Muuten ristimitta heittää.

        Jos ei ole mitat kohdallaan -> reklaamaatio liikkeelle.

        Comment


          #5
          Pyöristä ristiin mittaaminen on huono konsti, koska uusissakin on heittoa... joskus jopa paljonkin.

          Comment


            #6
            Noin puusepän näkövinkkelistä, ristimitta todistaa suorakulmaisuuden vain mittauspisteiden suhteen, ei mittauspisteiden suhdetta muihin rakenteisiin. Jos ristimitta A->C = D->B, silloin AD = BC; AB=DC mutta syntyy helposti mittaustekninen virhe joka ei ota huomioon akseleiden asemointia suhteessa koriin. Korin puolittava linja voi osoittaa eri suuntaan kuin pyörien muodostaman neliön puolittava linja.

            Ainakin vanhemmista ajoneuvoista löytyy noita korin tarkistusmittoja, kuten pohjalevyn nostokorvakkeiden etäisyyksiä toleranssin kera ( a mm +/- b mm ), korin aukkojen mittoja, yms. Eli korirobotissa kyllä siitä kopasta suoran saa jos ammattilainen ei tee vilunkia jonkin määrittelemättömän syyn nojalla.

            Ruostesuojaus kannattaa varmistaa ja tulevaisuudessakin pitää tarkkailussa. Taivuteltu pelti helposti alkaa ruskettumaan.

            Korinoikaisusta kannattaa vaatia virallinen mittauspöytäkirja, jos ongelmia ilmenee, voi aina vedota siihen.

            Comment


            • #7
              no sehä menee sen naisen vakuutukseen ni voitelet kossulla sen huoltomiehen ja vaihat siihen kaiken mitä tulee mieleen :)
              edit: millainen tilanne, tuliko kolmion takaa? onko kuvia vaurioista?

              Comment


              • #8
                No eikös se liene tärkeintä,että akselit on keskenään linjassa,ja ristimitassa,tuskin sitä kukaan huomaa,jos kori on sentin -pari vinollaan akseleihin nähden. Vai olenko tapani mukaan taas metsässä?

                Comment


                  #9
                  Jep, harva huomaa kohtuullisia mittavirheita, jos vain auto kulkee normaalisti ja käyttäytyy normaalista, eikä luukkujen saumoissa tms. paikoissa ole silminhavaittavia jatkuvuusongelmia.

                  Mitenkähän korin jäykkyys säilyy kun sitä kovasti väännellään?

                  Comment


                  • #10
                    Korin jäykkyys on tavallaan ongelma Audin kohdalla vetotöissä, tarvittava voima on niin suuri että meinaa penkeistä loppua voimat. Jos Audia pitää vetää niin suosittelen sellaista korjaamoa jolla on jigipenkki käytössä. Korin jäykkyys on korjauksen jälkeen ennallaan.

                    Korjauksen laadun näkee jo mainituista korin saumoista ja alustanmittauspöytäkirjasta (nelipyöräsuuntaus).

                    Comment

                    Working...
                    X