ecu laskee vauhtipyörän hampaita, jos halli siirtyy kierroksilla sallitun aika-ikkunan ulkopuolelle niin varaohjelmalle.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3B Hall-anturi pimeänä (oli: lötkö ei ole yhteistyöhaluinen)
Collapse
X
-
Golfista:
VW Golf IV 2.3 V5
ehdat 5 sylinterisen äänet
ponneton vapari ilman turboa
lyhyempi bloki verrattuna alkuperäiseen 5 sylinteriseen
Saa myös 4motion versiona ja 6 gang ja 170 PS (220Nm) pitsikannella. Volkkari lämmitellyt vanhaa konseptia ja kikkaillut pyttyjen sijoittelulla. Harvinainen Mobilessa tuolla "isolla" koneella, nelivedolla ja herkuilla.
Comment
-
Kalibroitiin valkoisella värillä se kohta jolla lähti jo aikaisemminkin ~hyvin käyntiin.
1. kokeiltiin pyöräyttämällä vastapäivään valkoisesta merkistä noin 5mm
---> ei käyntiin
2. takaisinpäin muutama milli
---> ei käyntiin
3. takaisinpäin muuta milli
---> käynnistyy taas, mutta hieman tahmeasti
4. alkuperäisestä valkoisesta merkistä 8-9mm myötäpäivään
--> ei käynnisty
5. alkuperäisestä valkoisesta merkistä ehkä noin 5mm myötäpäivään
- kokeiltiin hienosäädöllä noin 6 kertaa mikä paras kohta ja hyvä kohta löytyi
---> käynnistyi vikassa kohdassa parhaiten liki laakista
Testiajo. OK ja taas ahtaa. Eli kannattaa etsiä se kohta jolla käynnistyy parhaiten yllä olevalla menetelmällä (merkin lukeminen liian hankalaa) ja samalla todennäköisesti hyvä kokonaisuus. Eli siinä syy miksi jotkut 3B tai AAN,ABY,ADU koneet ei yksilöinä käynnisty liki laakista. Tosin AAN,ABY,ADU -hallin kalibrointi on hieman hankalaa tehtaan huonon toteutuksen jäljiltä.
Hall-anturi, huono käynnistyminen , virranjakaja rikki , 200 20v S2 3B virranjakajan vaihto .....
Comment
-
Käytännön testissä käynnistyi paremmin, mutta onhan se kiinni siitäkin mihin sammuessa jää. Oli ehkä testatessa onnea matkassa. Seuraava vika on, että max ahtoja ei saatu, kun pakosarja/tiiviste hieman vuotaa. Painetesti oli OK.
Comment
-
Vikakoodi 00515-30 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40): Open or Short to Plus.
Vaihtoehdot ajoitus pitkin persposkia, johtovika, tai anturi särki. Jakajarungon ja pyörijän merkit kohdakkain, kun kone on merkeissä. Anturin johtoon tuli ainakin 5V, kun etsin bensapumpun hukattua sähköä. Se on jo löydetty.
Onko tässä ajoitus pielessä, vai alanko metsästää anturia?
Comment
-
Juu sillä tavoin. Aby:n saa ainakin käyntiin hall vikaisena signaalinastaa maahaan hyppyjohdolla räpsimällä startin aikana.
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...0&postcount=45
Comment
Comment