Moi,
ajattelinpa kysäistä täältä apuja. Pieniä ongelmia -02 mallisen nelosen kanssa. Huolto on tilattu ensi viikon tiistaille mutta kysytään nyt ensin, tuleeko näkemyksiä.
Tilanne on siis seuraava: kun käynnistän moottorin kylmänä, vaeltelee tyhjäkäynti ensin. kone on koko ajan tukehtumaisillaan, ja joskus sammuukin pienen kakomisen päätteeksi. se ei myöskään vastaa normaalisti kaasuun. Tyhjäkäynti on kierrosluvun seilaamisen asetuttua tuossa normaalissa noin 800rpm tasossa, mutta kone kuulostaa todella huonostivoivalta - pätkivältä.
Kun kone on hetken ollut tulilla, alkaa se vastaamaan kaasuun. Tämän jälkeen tyhjäkäyntikin normalisoituu ja auto toimii täysin normaalisti, myös liikennevaloissa tai muuten tyhjäkäynnillä.
Havaitsin nämä ongelmat nyt kovempien pakkasten aikaan. Eivät kuitenkaan ole pakkasongelmia vain, koska tänään oli enää -12 astetta ja ongelmat vain pahenivat.
Voisiko kyse olla siitä, että kone saa liian laihassa suhteessa bensaa? Tai mistä yleensäkin voisi olla kyse? Paljsataako vag com tällaisen ongelman?
Mitä korjaus voisi tulla maksamaan? Kannattaako teettää merkkiliikeessä? Auto on ollut juuri noin 80tkm kohdalla longlife-huollossa marraskuussa.
Kiitokset kommenteista jo etukäteen.
ajattelinpa kysäistä täältä apuja. Pieniä ongelmia -02 mallisen nelosen kanssa. Huolto on tilattu ensi viikon tiistaille mutta kysytään nyt ensin, tuleeko näkemyksiä.
Tilanne on siis seuraava: kun käynnistän moottorin kylmänä, vaeltelee tyhjäkäynti ensin. kone on koko ajan tukehtumaisillaan, ja joskus sammuukin pienen kakomisen päätteeksi. se ei myöskään vastaa normaalisti kaasuun. Tyhjäkäynti on kierrosluvun seilaamisen asetuttua tuossa normaalissa noin 800rpm tasossa, mutta kone kuulostaa todella huonostivoivalta - pätkivältä.
Kun kone on hetken ollut tulilla, alkaa se vastaamaan kaasuun. Tämän jälkeen tyhjäkäyntikin normalisoituu ja auto toimii täysin normaalisti, myös liikennevaloissa tai muuten tyhjäkäynnillä.
Havaitsin nämä ongelmat nyt kovempien pakkasten aikaan. Eivät kuitenkaan ole pakkasongelmia vain, koska tänään oli enää -12 astetta ja ongelmat vain pahenivat.
Voisiko kyse olla siitä, että kone saa liian laihassa suhteessa bensaa? Tai mistä yleensäkin voisi olla kyse? Paljsataako vag com tällaisen ongelman?
Mitä korjaus voisi tulla maksamaan? Kannattaako teettää merkkiliikeessä? Auto on ollut juuri noin 80tkm kohdalla longlife-huollossa marraskuussa.
Kiitokset kommenteista jo etukäteen.
Comment