Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

81q 4cyl kytkin-/muuta pohdiskelua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 81q 4cyl kytkin-/muuta pohdiskelua

    Volkkareiden kanssa on tullut jonkinverran puuhasteltua ja nyt heräsi mielenkiinto nykyistä quattro talvilinttaa kohtaan. Moottoriosio onkin jo jokseenkin hahmoteltu, mutta kaikki muu on sitten voimansiirrosta lähtien avoinna. Tehotavoitteet voisi jossain evoluutiovaiheessa olla n. 300+hp/400+nm, joten voimansiirron kesto etenkin arveluttaa.

    Mistä vahvempi kytkin? Ilmeisesti volkkareissa lienee täysin erilaiset asetelmat johtuen koneen asennustavasta, mutta sopiiko esim. 5cyl asetelmat/levyt tuon vajaasylinterisen laatikkoon/koneen perään?

    Jos ja kun saadaan voima välitettyä kampiakselilta eteenpäin, niin tuleeko vaihdelaatikon, perien tai vetarien/nivelten kesto vastaan noilla tehoilla? Ilmeisesti soveltamalla saisi ainakin vahvemmat vetarit/vetonivelet eteen (searchillä tuli vastaan).

    Entäs jarrupäivitykset sitten? Löytyykö isommista audeista "bolt-on" sopivia paketteja (esim. 200tq tms.)? Opiskelijana ei ole ainakaan näin aluksi rahaa investoida kilpaosiin.

    Alustan osalta löysin searchilla tarjontaa H&R jouset/bilstein iskarit paketista, onko jotain muita varteenotettavia vaihtoehtoja satunnaiseen rata-ajoon? Mitä ko. yhdistelmä tulee maksamaan?

    Siinäpä kysymyksiä, josko näillä päästäisiin alkuun.

  • #2
    väärää pähkäilyä jne..

    Comment


    • #3
      Kyllä se vaan kuitenkin 016-laatikko on. Osanumeroita voi löytyä eri perheistä, koska kyllähän noissa yhteisiä osia käytetään.

      Kiinnostaa myös millaisia kytkinratkaisuja voi 4cyl-016 käyttää, joten josko herutat vähän :)
      Lähinnä löytyykö bolt on legot, joilla saa 240mm kytkimen tuohon komboon.

      Comment


      • #4
        Hmm, no sitten en kyllä enää olekkaan varma tuosta kytkimestä, jos tuo kerta 016 aski on. Pitänee nostaa kone pois ja jatkaa spekulointia kun saa alkuperäiset osat mittailtua. Oletin, että laatikko olis sama kun etuvedoissa joten MJF:n rakennelma olisi sopinut. Tämäkään ei siis ihan bolt-on ratkaisu:

        "6A (2,0 16V) asetelma ja vitoskoneen 228mm massalevy. Vauhtipyörä vaatii uudelleen porauksen asetelmalle, tai sitten tekee typ89:n pyörästä. Joutuu sorvaamaan vähän pienemmäksi ja vaihtaan hammaskehän. Asetelma oli sen verran isompi, että joutui näyttään vähän rälläkkää kytkinkopalle... "

        Edellinen versio oli MJF:llä ilmeisesti vakio asetelma sintterilevyllä, jota en kyllä itse mieluusti käyttäisi..

        Comment


        • #5
          Kytkin tuossa on vakiona tuon 228mm.

          Omia harhaluuloja aiheesta,

          Jarruihin t89 alkusarjan 1-osaiset tolpat 68mm laakerilla ja typ81 navalla, G60 satulat ja typ89 90 20V:n 276mm levyt pitäisi olla suht bolt on, mikäli tämän tason päivitys riittää. Alkuperäiset pyörännavat vetarin boorin takia.

          Kytkimen jälkeisen voimansiirron keston kannalta en olisi huolissani. Jos tänne päivitystä haluaa, niin vanhemmissa kuin -86 80/90/Coupe quattroissa on takana samat "isot" vetarit kuin Urkissa, eli sisempi nivel 108mm ja ulompi 98mm versus uudempien sisempi 100mm ja ulompi 90mm. Vaatii koko keppien vaihdon, koska boorit akseleissa/nivelissä erit.

          Edessä on vakiona nivelet muistaakseni molemmat 90mm. Nuo samat yllä mainitut vetarit on myös asennettavissa eteen, mutta minun tarkkojen ;) tutkimusten perusteella vaatii 2-osaiset typ89 tolpat joko 75mm tai 82mm laakerilla sekä typ44 pre faceliftin mutterikiristeisen pyörännavan vetarin boorien takia + vetarien tumpit laatikkoon. Myös typ81/85 quattrossa on sama napa takana. Jos tähän rupeaa, niin navat voi myös tässä vaiheessa päivittää 5x112 jakoisiin joita löytyy pre facelift typ44:sta, quattroista myös takaa.
          Myös UrQ/S2 tolpilla jaon muutos tehtävissä, mutta noilla yllä mainituilla osilla raideleveydet yms pysyy vakiona, sekä olettaisin, että ovat helpompia löytää.

          Jos joku näillä minun ohjeilla alkaa alustaa päivittämään ja osat ei olekkaan aivan bolt on, niin mitään vastuuta en ohjeistani ota, kunhan höpötän

          Alustaan löytyy jenkeistä coilover settiä ainakin 2-bennetiltä sekä Ground controllilta n. 400 usd hintaan.
          http://www.ground-control-store.com/...tion.php/II=14

          Comment

          Working...
          X