Kävin mittauttamassa pakokaasupäästöt katsastusta varten. Meni läpi kuitenkin. Tälläisiä arvoja sieltä tuli:
Tyhjäkäynti
Kierrosluku 880 rpm
CO 0,052 %vol
CO2 14,57 %vol
HC 63 ppm vol
O2 0,87 %vol
Lambda 1,037
Kierroksilla
Kierrosluku 2370 rpm
CO 0.201 %vol
CO2 14,88 %vol
HC 55 ppm vol
O2 0,65 %vol
Lambda 1,022
Arvot oli kuulemma aika rajoilla. Voisiko joku tehdä viiltävän analyysin noista tuloksista. Mikä/mitkä arvot on huonoja?
Olivat Alppilan Autohuollossa (teki mittaukset) myös sitä mieltä, että auton MAF on rikki ja sytkäkatkosia esiintyy yhdessä sylinterissä satunnaisesti. Toi MAFfi nyt vähän ihmetyttää, vikakoodeja ei ole ja auto käy ihan hienosti, mitä nyt tyhjäkäynti humppaa (välillä 800-1000rpm) joskus, aika harvoin mutta säännöllisen epäsäännöllisesti kuitenkin. MAF-vian päättelivät siitä, että tyhjäkäynnillä seokset ok, mutta heti kun pistää kierroksia, niin menee paksulle. Kysyivät, että ootko käyttänyt öljyttävää vapaavirtausfilsua, noh K&N oli autossa kiinni ostohetkellä ja ajelin sillä jotain 2000tkm ennenkuin orkkisfilsun laitoin :| Sanoivat, että jo 500km riittää MAFfille öljyfilsun kanssa...
Sytkäkatkokset sanoivat aiheutuvan sytkävahvarin häiriösuojan rikkoutumisesta, kuullostaako se järkevältä selitykseltä?
Tyhjäkäynti
Kierrosluku 880 rpm
CO 0,052 %vol
CO2 14,57 %vol
HC 63 ppm vol
O2 0,87 %vol
Lambda 1,037
Kierroksilla
Kierrosluku 2370 rpm
CO 0.201 %vol
CO2 14,88 %vol
HC 55 ppm vol
O2 0,65 %vol
Lambda 1,022
Arvot oli kuulemma aika rajoilla. Voisiko joku tehdä viiltävän analyysin noista tuloksista. Mikä/mitkä arvot on huonoja?
Olivat Alppilan Autohuollossa (teki mittaukset) myös sitä mieltä, että auton MAF on rikki ja sytkäkatkosia esiintyy yhdessä sylinterissä satunnaisesti. Toi MAFfi nyt vähän ihmetyttää, vikakoodeja ei ole ja auto käy ihan hienosti, mitä nyt tyhjäkäynti humppaa (välillä 800-1000rpm) joskus, aika harvoin mutta säännöllisen epäsäännöllisesti kuitenkin. MAF-vian päättelivät siitä, että tyhjäkäynnillä seokset ok, mutta heti kun pistää kierroksia, niin menee paksulle. Kysyivät, että ootko käyttänyt öljyttävää vapaavirtausfilsua, noh K&N oli autossa kiinni ostohetkellä ja ajelin sillä jotain 2000tkm ennenkuin orkkisfilsun laitoin :| Sanoivat, että jo 500km riittää MAFfille öljyfilsun kanssa...
Sytkäkatkokset sanoivat aiheutuvan sytkävahvarin häiriösuojan rikkoutumisesta, kuullostaako se järkevältä selitykseltä?
Comment