Olen kuullut että korkeaan HC arvoon voi vaikuttaa pelkästään pieni vuoto pakoputkessa. Itsellä oli arvot katsastuksessa aivan rajoilla ja kurkistus katteihin sisään niin toisesta oli sisuskalut kappaleina. Seuraavaan leimaan pakko uusia.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Pakokaasupäästöistä
Collapse
X
-
No niin ensimmäinen katsastuskerta on nyt takana ja niinhän siinä kävi:
niin kuin arvelinkin pientä laittoa + päästöt eivät olleet kohallaan. Nyt kaipailisinkin teidän rakkaiden audilaisten neuvoja, että miten lähtee selvittämään päästöjen korkeapitoisuutta. CO oli korkealla tyhjäkäynnillä sekä kierroksilla ja HC vain tyhjäkäynnillä (~350 lähti laskemaan -> ~250), kierroksilla ok. Lambda-arvot olivat kunnossa.
Tarkat arvot (sallittu):
joutokäynti >2000
CO 0,58 (0,50) 0,76 (0,30)
HC 242 (100) 68 (100)
lambda 1,01
CO2 13,8 14,0
O2 1,39 (5,00) 0,87 (5,00)
Pitääkö siis vaihtaa katit + tulpat + -johdot + lambda ja/vai onnistuisiko lastun vaihto viri-viri -malliseen sekä sen säädättäminen?
Comment
-
Joo tuolta löytyy kanssa vähän samaan viittaavaa tekstiä -> http://personal.inet.fi/koti/kkoski/...paivakirja.htm. Ajattelin, et jos ostais uudet katit ja duunais niistä orkkis putken kanssa sellasen "katsastussetin" ja sit laittais suoran putken normi käyttöön.. Kumpi vaihtaa ensiks ja katotaan, et toimiiko :)
Comment
-
-
Käytiin taas mittailemassa pakokaasut katsastusta varten. Tämmöisiä arvoja tällä kertaa, verrokkina edellisten vuosien arvot:
(2007)
rpm 890 2730
oil temp 15,7 16,3
CO 0,050 0,008
CO2 14,0 14,5
HC 59 10
O2 1,27 0,49
Lambda 1,060 1,022
2006/2007 mittausten välillä koneelle ei ole muistaakseni tehty mitään päästöihin vaikuttavia asioita, vain kovaa ajoa.
(2006)
rpm 870 2200
oil temp 19,4 19,4
CO 0,011 0,056
CO2 14,1 14,3
HC 52 18
O2 0,88 0,49
Lambda 1,040 1,022
2005/2006 mittausten välillä vaihdettu maffi ja 1,8T sytkäkonversio tehty.
(2005)
rpm 880 2370
oil temp 14,9 15,8
CO 0,052 0,201
CO2 14,57 14,88
HC 63 55
O2 0,87 0,65
Lambda 1,037 1,022
Comment
Comment