Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöistä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Olen kuullut että korkeaan HC arvoon voi vaikuttaa pelkästään pieni vuoto pakoputkessa. Itsellä oli arvot katsastuksessa aivan rajoilla ja kurkistus katteihin sisään niin toisesta oli sisuskalut kappaleina. Seuraavaan leimaan pakko uusia.

    Comment


    • #32
      Vain siinä tapauksessa että vuoto on ennen lambda-anturia tai kattia.

      Comment


      • #33
        ..vielä noista autoni korkeista päästöarvoista, olen vaihtanut virityslastun, myyjä sanoi, että ei pitäisi vaikuttaa päästöarvoihin, pitääköhän perskele laittaa vanha lastu takaisin..?

        Comment


        • #34
          No niin ensimmäinen katsastuskerta on nyt takana ja niinhän siinä kävi:
          niin kuin arvelinkin pientä laittoa + päästöt eivät olleet kohallaan. Nyt kaipailisinkin teidän rakkaiden audilaisten neuvoja, että miten lähtee selvittämään päästöjen korkeapitoisuutta. CO oli korkealla tyhjäkäynnillä sekä kierroksilla ja HC vain tyhjäkäynnillä (~350 lähti laskemaan -> ~250), kierroksilla ok. Lambda-arvot olivat kunnossa.

          Tarkat arvot (sallittu):
          joutokäynti >2000
          CO 0,58 (0,50) 0,76 (0,30)
          HC 242 (100) 68 (100)
          lambda 1,01
          CO2 13,8 14,0
          O2 1,39 (5,00) 0,87 (5,00)

          Pitääkö siis vaihtaa katit + tulpat + -johdot + lambda ja/vai onnistuisiko lastun vaihto viri-viri -malliseen sekä sen säädättäminen?

          Comment


            #35
            Itselläni tuossa ässässä sama ongelma. Nuo päästöarvosi vastaavat juuri omiani. Olen vaihtanut tulpat, lambdan, pari muuta anturia, custom-lastu ja vuodot tarkistettu. Mitään hyötyä ei ole ollut. Seuraavaksi menee katit vaihtoon.

            Comment


            • #36
              Joo tuolta löytyy kanssa vähän samaan viittaavaa tekstiä -> http://personal.inet.fi/koti/kkoski/...paivakirja.htm. Ajattelin, et jos ostais uudet katit ja duunais niistä orkkis putken kanssa sellasen "katsastussetin" ja sit laittais suoran putken normi käyttöön.. Kumpi vaihtaa ensiks ja katotaan, et toimiiko :)

              Comment


                #37
                Yritän huomenissa tilata jonkin sortin katit, ja mahdollisesti askarrella ne alle kunhan saapuvat.

                Comment


                • #38
                  Joo mä varailin tänään ajan tonne lähipajalle (Susibet, juvanmalmi) ja sitä ennen vaihdan tulpat sekä korjaan noi valot yms. muuta shaizzee tos oli. Ilmotuksia sit suuntaan ja toiseen, kun viat ilmenee.

                  Comment


                  • #39
                    Meikäläinen laitto nyt uudet tulpat (oli muuten hinnat noussu ja makso ~20e kappaleelta!!!) ja pitää kattoo, et käynkö ennen 30. päivää ottaa päästöt jossain vai venailenko et pääsen sinne pajalle. Nyt puuttuu leimasta enää päästöt ja oikea alatukivarsi mikä vaihtuu huomenna.

                    Comment


                      #40
                      Mistä ostit tulpat?

                      Comment


                      • #41
                        Vantaalta, Hessumobiilista.

                        Comment


                          #42
                          Homma OK täällä. Katit vaihdoin Catcon high-flow jalometalli(200ccp) kattein, ja sain päästöt läpi. Tosin HC oli edelleen hieman korkea tyhjäkäynnillä(80), mutta tarpeeksi matala että meni läpi.

                          Comment


                          • #43
                            Ihan vaan sivuhuomautuksena kun samanlainen kulkine kyseessä. Kävin viime perjantaina mittauttamassa pakokaasupäästöt, ja olivat kuulemma niin hyvät, että menisi jostain 2001 jälkeisistä rajoistakin läpi. Auto on tekniikaltaan vakio, katit ehkä jopa alkuperäiset(?).

                            Comment


                              #44
                              Käytiin taas mittailemassa pakokaasut katsastusta varten. Tämmöisiä arvoja tällä kertaa, verrokkina edellisten vuosien arvot:

                              (2007)
                              rpm 890 2730
                              oil temp 15,7 16,3
                              CO 0,050 0,008
                              CO2 14,0 14,5
                              HC 59 10
                              O2 1,27 0,49
                              Lambda 1,060 1,022

                              2006/2007 mittausten välillä koneelle ei ole muistaakseni tehty mitään päästöihin vaikuttavia asioita, vain kovaa ajoa.

                              (2006)
                              rpm 870 2200
                              oil temp 19,4 19,4
                              CO 0,011 0,056
                              CO2 14,1 14,3
                              HC 52 18
                              O2 0,88 0,49
                              Lambda 1,040 1,022

                              2005/2006 mittausten välillä vaihdettu maffi ja 1,8T sytkäkonversio tehty.

                              (2005)
                              rpm 880 2370
                              oil temp 14,9 15,8
                              CO 0,052 0,201
                              CO2 14,57 14,88
                              HC 63 55
                              O2 0,87 0,65
                              Lambda 1,037 1,022

                              Comment

                              Working...
                              X