öljyjä ja suodatinta tilailen niin pitäs tietää kumpi. Ajelemassa kävin niin vaihtaa osan vaihteista niin sievästi ettei saa tolkkua. 94 on vuosi ja kasikone.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
s6 c4 automaatti 4 vai 5 vaihteinen?
Collapse
X
-
N. 80km/h vauhdin jälkeen kytkeytyvä turbiinilukko saattaa tuntua siltä, kuin 5. vaihde kytkeytyisi päälle. Näin on moni kyytiläinen luullut ja itsekin aluksi, kun omaa V8:ani kävin liikkeessä koeajamassa :)
Comment
-
Nonni, se turbiini lukkohan se sai minut hämilleni. Mobilit etuperään hommattu jo. Miten nämä laatikot kestäneet, mietityttää kun kattelin auton mukana tullutta kuittipinoa niin laatikko kerran näköjään vaihettu. 300mittarissa nyt, toki kaikki saa rikki mutta auto ei mitenkään revitetyn olonen ole.
Comment
-
Entisessä automaattiurs6:ssani taitaa olla nyt uudella omistajalla 450tkm mittarissa, edelleen pelittää. Öljyt vaihdoin eka kerta 150tkm kohdalla ja sitten 150tkm välein ja 350tkm vaihtoi omistajaa. Vetokoukkua ei ole ja erikoismoottori.fi:n softa ollut tuolta 150tkm lähtien.
En sanoisi että aski ihan susi on, mutta öljyjä sinne pitää vaihtaa, vaikka vagin mukaan ikuisuustäyttö on.
Comment
-
Mniin, auton valmistajan ja laatikon valmistajan näkemykset eroavat toisistaan (vai onkohan eroa sittenkin huolto-ohjelmien sovittamisessa).
ZF sanoo jopa uusimmista laatikoistaan, että "vaativissa olosuhteissa" (kuten paljon kaupunkiajoa, tai paljon lämpötilan vaihteluita) kannattaa laatikon öljyjä entrata sen 100-150tkm välein ;)
Comment
-
Paljonko menee öljyä suodattimen vaihon yhteydessä tähän 4hp24 laatikkoon? Nyt olis suodatin, tiiviste ja 5 litraa öljyä ja pari litraa tulossa lisää, mutta aloin empimään että riittääkö.
Sitten sellainen huomio, että pakki tuntuu välillä tarraavan kiinni todella eli jarrulla saa piettää ja tyhjäkäytimoottori joutuu lisäileen kaasua reippaasti. Moottori ei kuitenkaan sammu mutta ei ole kaukana. Parissa muussaki ketjussa muistaakseni aiheesta ollu mutta suoraa ratkasua asiaan ei muistaakseni niissä ole.
Comment
-
Ei pitäisi olla välimuotoa, joko päällä tai pois. Turbiinilukko hyppää omassa ainakin pois, jos on paljon rasitusta (jyrkkä ylämäki ja/tai kova kiihdytys) tai vauhti laskee alle 80km/h. Lukolta pois ollessa tasakaasulta vedättäniseen siirtyessä itsellä ainakin nousee kierrokset hieman, ikäänkuin "luistaa", mutta noin on ainakin kaikki vanhemmat ajamani automaattilaatikot käyttäytyneet.
Comment
Comment