Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jakohihnakonstruktion muutos.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jakohihnakonstruktion muutos.

    Audi 90 '88 ja 2,3 AAR (kone vaihdettu joskus).

    Ajatuksena olisi peruuttaa jakopää käyttämään KV/KG-moottorin hiluja, eli onko edessä korkea seinä? Mitäs kaikkea pitäisi ottaa huomioon kun mennään takaisin 80-luvulle? Laturi ja hydr.pumppu on kiilahihnoilla, eli ilmeisesti alkuperäisen PS-moottorin dampperi (hammaspyörä?) hyödynnetty.

    KV:n hammaspyöriä, öljypumppua, dampperia ym. jakopään osaa löytyy kyllä. Tuleeko ongelmia kampi- ja nokka-akselin päissä? Edessä on kuitenkin laaja pakkasten jälkeinen öljytiivistyshuolto (kaikki falskaa).

  • #2
    Joskus 89 paikkeilla vaihtui hammasjako eli oletettavasti AAR on uudempaa tyyppiä ja KG/KV on vanhempaa.

    Dampperi on melkein kaikissa vitosissa sama. Poikkeuksia on lähinnä ABY/ADU/AAN perinteisestä linjasta. Ehkä muitakin.

    Nokkapyörän ajoitusmerkki kannattaa tsekata että on samoilla kohdin, jos vaihdat.

    Saako kysyä miksi?

    Comment


    • #3
      Tuota "miksiä" mietin itsekin, menisi ihan kokeilemisen piikkiin. Ei siis järkisyitä.

      Comment

      Working...
      X