Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S2 3B käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi S2 3B käynnistysongelma

    Elikkäs kyseiseen autoon tehtiin kansi remontti. Ennen remonttia kaikki toimi normaalisti ja nyt kasauksen jälkeen ei lähde enää käyntiin. Startti pyörittää ,mutta kipinää ei tule ollenkaan. Kokeiltu on jo toisella virranjakajalla ilman tulosta. Onko jollain ollut samanlaista ongelmaa? Tai mistä kannattaisi ruveta vikaa etsimään?

    #2
    Ja jakaja on laitettu varmasti oikeaan merkkiin vauhtipyörään ja etupään merkkeihin nähden (muistelin nähneeni myynti-ilmon vauhtipyörästä, onko sekään enää orkkis ja siten oikeat etäisyydet)?

    Comment


    • #3
      Kyllä jako on on kohdallaan. Ja jakajan merkit niitten kanssa kohdallaan. Ei ole enää orkkis vauhtipyörä kiinni.

      Comment


        #4
        Ja varmasti kohdallaan (tai anturit oikein), eli käynyt sillä pyörällä?

        Comment


        • #5
          Pitäisi olla kohdallaan kaikkien merkkien. Jos vauhtipyörää tarkoitat nii sillä on jo rullattu ainakin se 10000-20000km. Eli on käynyt sillä. Mitään muuta uutta ei tullut tässä remontissa kun venttiileitä, ohjureita, yms. tiivisteitä+ Jakopään osat.

          Comment


            #6
            Mitä kaikkea oli irti? Vauhtipyörän anturien johdot nurinpäin? Vikakoodit kertovat, jos jokin oleellinen anturi on irti.

            Comment


            • #7
              Ei mitään muuta, kun mitä kannen irroittamiseen tarvitsee irroittaa.

              Comment


              • #8
                Mitään jakajakoneista tiedä, mutta olikos tuossa mahdollista laittaa jakaja 180 astetta väärin, jolloin ei lähde?

                Comment


                  #9
                  On, juuri siksi tuo eka epäily viestissä 2.

                  Kun etupään ylämerkki kohdallaan, sekä vauhtipyörä vielä merkissään, jakajan rungon merkki eteenpäin, sekä vielä pyörijäkin eteenpäin kohden vesiharavan yläletkua, niin ollaan kohdilla.....
                  Viimeksi muokannut jta; 12.11.2014, 09:55. Perustelu: laitettu ohjetta tarkistamiseen

                  Comment


                  • #10
                    Tänään kävin mittailemassa vähän. Puolalle tuli virta mutta siitä etteenpäin ei menny enää.

                    Comment


                      #11
                      Jos jakaja varmasti oikein päin, niin sitten varmistus kanssa ettei kytkinkoppaan pudonnut rojua joka katkaissut ennakkotapin? Neuroottinen tarkistaa startin reiästä.

                      Comment


                      • #12
                        Tosiaan virta ei mene puolalta virranjakajalle. Mistähän tämä voisi johtua?

                        Comment


                        • #13
                          Milläs sinä mittasit? Vika voi olla puolassa tai ihan vaan puolan johdossa. Puolan johdon voit mitata yleismittarilla, oisko 15kilo oomia ollu aika liki.

                          Comment


                          • #14
                            En mitannut millään. Puolan johto runkoon ja starttaamalla. Eikös sen sillon pitäisi lyödä kipinää puolan johdosta?

                            Comment


                            • #15
                              Tere. Tänään tuli pajalta semmonen viesti. Vika on siinä, että moottorin ohjaus ei anna singaalia virranjakajalle ja suuttimille. Sieltä epäilivät että olisi moottorin ohjaus kärynnyt. Onko kellään kokemusta onko nuo boxit miten herkkiä käryämään?

                              Comment


                                #16
                                Ei se ECU ole kuitenkaan rikki. Katsoo ne kolme triggeriä: jakaja ja vauhtipyörässä kaksi (nollatappi + kehä). Jos jokin noista antureista täysin paskana, niin sen näkee kyllä vikakoodista.

                                Comment


                                  #17
                                  Erittäin harvinaista, että ecu olisi viallinen. Hyvin usein siihen päätelmään silti tullaan korjaamoilla, jotka eivät tunne vekottimen sielunelämää tarpeeksi.

                                  Erittäin epätodennäköistä myöskin se, että vika olisi missään muualla kuin ajoituksissa (jakopää, jakaja) tai pyörintänopeusanturoinnissa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kyllä mä lähtisin tässä kohtaa ravistelemaan sulakerasiaa,niissä on ollu ennenkin tollasia vikoja.
                                    Porkkiksen kanssa samoilla linjoilla, että ei ecu hajoa kovin helpolla tai ainankaan kansiremontin yhteydessä
                                    Mulla aikoinaan vittuili bensapumpun rele ja oireet aikalailla samat, vaihdoin uuden sulakerasian ja se siitä.

                                    Comment


                                      #19
                                      Tuo martan mainitsema b-pumpunrele kannattaa tsekakata.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Omasta Urssista katosi mottoriremontin jälkeen kipinä sekä bensansaanti. Syyksi paljastui moottorin ja korin välinen maadoituskaapeli, jonka alle oli jäänyt maalia/kakkaa. Yleismittari väitti, että kaikki on kunnossa, mutta kontakti oli silti huono. Hiomapaperia näyttämällä savut ulos.

                                        Kappas, kyse kansiremontista eli ei voittoa:)
                                        Viimeksi muokannut muki; 11.1.2015, 12:51. Perustelu: lukihäikkä

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kiitoksia hyvistä vinkeistä. Pitää nuo tarkistaa nii ollaan taas vähän viisaampia.

                                          Comment


                                            #22
                                            Päivä venyi yön puolelle, kun 3B S2 ei anna kipinää.

                                            Vikakoodeja koitettiin ledeillä ja vcds(johdotuksilla), ei onnistunut, koska Boxia joskus ohjelmoitu eikä saanut kuin tiedot mikä softa sinne on joskus ajettu.

                                            Manuaalisesti selviteltiin ja kampiakselin asentotunnistimen vialta/etäisyysongelmalta vaikuttaisi.

                                            Puolaan tulppa kiinni, starttaa ja ruuvarilla kun vie magneettipään ohi/koskee anturin singnaalikohtaan tulee tulppaan kipinä.

                                            Mittauksien jälkeen etäisyys triggeritappiin vaikuttaisi olevan 0.8mm ja tapinkin pitäisi pituussuunnassa riittää, mutta ei vain saa tulppaan kipinää, joka on puolassa kiinni (asentotunnistimen ollessa paikalla). TeräksinenVauhtipyörä vaihdettu ja tapin etäisyys kehälle on hieman eri, mutta tappikin on vastaavasti paksumpi.

                                            Triggeritappi on kovasta pultista tehty ja reagoi magneettiin.

                                            Ilmeisesti etäisyys ei vain ole kohdalla, koska ruuvimeisselillä pystyy manipuloimaan kipinän.

                                            Jos joku viisas kertoa miten tässä kannattaisi edetä Kampiakselin asentotunnistimen kanssa jotta saisi tuon jo vuoden kestäneen rojektin käymään, tai ainakin kipunan tulpille.

                                            kiitos

                                            Comment


                                              #23
                                              Siis kyllähän ecun pitäisi vastata vaikka olisi kartat vaihdettu. Eihän siihen muuhun peruskoodiin kosketa.

                                              Jos nyt oikein muistan, niin 3b tarvitsee käynnistyäkseen signaalin hallilta (jakaja), referenssitapilta ja tietysti pyörimisnopeuden hammaskehältä. Sen jälkeen pysyy käynnissä pelkällä hammaskehältä, mutta ei säädä ennakkoa enää.

                                              Oskilloskooppi olisi aika kova sana, niin näkisi jotain jos ei eculta katso.

                                              Päälle millin rakokim ​​tapilta tai kehältä sensoriin toimii, joten ei ole siitä kiinni.
                                              ​​​

                                              Comment


                                                #24
                                                Ettei olis jakaja 180 astetta pielesssä, eli etumerkki ja jakomerkit ei samassa linjassa.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X