Elikkäs kyseiseen autoon tehtiin kansi remontti. Ennen remonttia kaikki toimi normaalisti ja nyt kasauksen jälkeen ei lähde enää käyntiin. Startti pyörittää ,mutta kipinää ei tule ollenkaan. Kokeiltu on jo toisella virranjakajalla ilman tulosta. Onko jollain ollut samanlaista ongelmaa? Tai mistä kannattaisi ruveta vikaa etsimään?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi S2 3B käynnistysongelma
Collapse
X
-
On, juuri siksi tuo eka epäily viestissä 2.
Kun etupään ylämerkki kohdallaan, sekä vauhtipyörä vielä merkissään, jakajan rungon merkki eteenpäin, sekä vielä pyörijäkin eteenpäin kohden vesiharavan yläletkua, niin ollaan kohdilla.....
Comment
-
Erittäin harvinaista, että ecu olisi viallinen. Hyvin usein siihen päätelmään silti tullaan korjaamoilla, jotka eivät tunne vekottimen sielunelämää tarpeeksi.
Erittäin epätodennäköistä myöskin se, että vika olisi missään muualla kuin ajoituksissa (jakopää, jakaja) tai pyörintänopeusanturoinnissa.
Comment
-
Kyllä mä lähtisin tässä kohtaa ravistelemaan sulakerasiaa,niissä on ollu ennenkin tollasia vikoja.
Porkkiksen kanssa samoilla linjoilla, että ei ecu hajoa kovin helpolla tai ainankaan kansiremontin yhteydessä
Mulla aikoinaan vittuili bensapumpun rele ja oireet aikalailla samat, vaihdoin uuden sulakerasian ja se siitä.
Comment
-
Omasta Urssista katosi mottoriremontin jälkeen kipinä sekä bensansaanti. Syyksi paljastui moottorin ja korin välinen maadoituskaapeli, jonka alle oli jäänyt maalia/kakkaa. Yleismittari väitti, että kaikki on kunnossa, mutta kontakti oli silti huono. Hiomapaperia näyttämällä savut ulos.
Kappas, kyse kansiremontista eli ei voittoa:)
Comment
-
Päivä venyi yön puolelle, kun 3B S2 ei anna kipinää.
Vikakoodeja koitettiin ledeillä ja vcds(johdotuksilla), ei onnistunut, koska Boxia joskus ohjelmoitu eikä saanut kuin tiedot mikä softa sinne on joskus ajettu.
Manuaalisesti selviteltiin ja kampiakselin asentotunnistimen vialta/etäisyysongelmalta vaikuttaisi.
Puolaan tulppa kiinni, starttaa ja ruuvarilla kun vie magneettipään ohi/koskee anturin singnaalikohtaan tulee tulppaan kipinä.
Mittauksien jälkeen etäisyys triggeritappiin vaikuttaisi olevan 0.8mm ja tapinkin pitäisi pituussuunnassa riittää, mutta ei vain saa tulppaan kipinää, joka on puolassa kiinni (asentotunnistimen ollessa paikalla). TeräksinenVauhtipyörä vaihdettu ja tapin etäisyys kehälle on hieman eri, mutta tappikin on vastaavasti paksumpi.
Triggeritappi on kovasta pultista tehty ja reagoi magneettiin.
Ilmeisesti etäisyys ei vain ole kohdalla, koska ruuvimeisselillä pystyy manipuloimaan kipinän.
Jos joku viisas kertoa miten tässä kannattaisi edetä Kampiakselin asentotunnistimen kanssa jotta saisi tuon jo vuoden kestäneen rojektin käymään, tai ainakin kipunan tulpille.
kiitos
Comment
-
Siis kyllähän ecun pitäisi vastata vaikka olisi kartat vaihdettu. Eihän siihen muuhun peruskoodiin kosketa.
Jos nyt oikein muistan, niin 3b tarvitsee käynnistyäkseen signaalin hallilta (jakaja), referenssitapilta ja tietysti pyörimisnopeuden hammaskehältä. Sen jälkeen pysyy käynnissä pelkällä hammaskehältä, mutta ei säädä ennakkoa enää.
Oskilloskooppi olisi aika kova sana, niin näkisi jotain jos ei eculta katso.
Päälle millin rakokim tapilta tai kehältä sensoriin toimii, joten ei ole siitä kiinni.
Comment
Comment